Μετά την οδυνηρή ήττα του Ερντογάν στις χθεσινές εκλογές της Κωνσταντινούπολης, που ανέδειξε θριαμβευτή τον Ιμάμογλου, τα βλέμματα στρέφονται στις επόμενες κινήσεις του Τούρκου Προέδρου και πως θα αντιδράσει στην κυπριακή ΑΟΖ, με τον «Πορθητή» και σύντομα το Γιαβούζ.
Την ίδια στιγμή η Λευκωσία συνεχίζει ακάθεκτα τις δικές της ενέργειες στην κυπριακή ΑΟΖ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες τεχνικές αλλά και περιβαλλοντικές έρευνες, που αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση προτού ξεκινήσουν οι γεωτρήσεις, μια εξέλιξη που σίγουρα εντάσσεται στην αύξηση της κλιμάκωσης των εντάσεων στην περιοχή.
«Ανοίγει ο δρόμος» για τις γεωτρήσεις
Με την ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων διεργασιών και διαδικασιών τεχνικής φύσεως, πλέον ο δρόμος είναι ανοιχτός για την έναρξη των γεωτρήσεων στα τεμάχια 6,7 και 10 της κυπριακής Αποκλειστικής Ζώνης, όπως αναφέρει ο «Φιλελεύθερος».
Οι εν λόγω διαδικασίες ξεκίνησαν τον περασμένο Μάϊο, όταν και τα ειδικά σκάφη, πλοία και υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα ρομπότ, μελέτησαν την μορφολογία του βυθού, πραγματοποίησαν έρευνες για την συλλογή στοιχείων και πληροφοριών για την κατάστασή του, σε μια διαδικασία που τελείωσε εντός του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος και πλέον το επόμενο βήμα είναι η έναρξη των γεωτρήσεων.
Ποια τεμάχια ερευνήθηκαν
Οι εν λόγω εργασίες και διαδικασία ερευνών έγιναν γύρω από το λεγόμενο κοίτασμα «Καλυψώ» στο τεμάχιο 6, στις προεκτάσεις του στο τεμάχιο 7, καθώς επίσης και στα όριά του προς το τεμάχιο 10.
Επίσης, το εύρος των εργασιών και των ερευνών κάλυψε και περιοχή του κοιτάσματος «Γλαύκος» και την ευρύτερη περιοχή των ορίων των τεμαχίων 6 και 10, όπου υπάρχουν ελπίδες για ερευνητικές γεωτρήσεις με θετικές προοπτικές.
Οι στόχοι αυτοί για τις επόμενες γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ, αφορούν την TOTAL – Eni στα τεμάχια 6 και 7, αλλά και την ExxonMobil – Qatar Petroleum στο τεμάχιο 10, ενώ αναμένεται πως η διαδικασία εξέτασης και έκδοσης των περιβαλλοντικών αδειών θα έχει τελειώσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, καθώς οι αιτήσεις τους θα εξεταστούν ανά ομάδα γεωτρήσεων και όχι για καθεμία γεώτρηση ξεχωριστά.
Πηγή: Philenews