Με τις προκλήσεις ανάμεσα σε ΝΑΤΟ και Ρωσία να έχουν μετατραπεί σε καθημερινό φαινόμενο, οι ΗΠΑ παίρνουν τα μέτρα τους και στέλνουν μαχητικά F-35 στο «κατώφλι» του μεγάλου αντιπάλου.
Η άφιξη των F-35 στη Βάση Πολεμικής Αεροπορίας Eielson σηματοδοτεί την αρχή μιας μεγάλης επέκτασης της αμερικανικής αεροπορικής δύναμης ακριβώς ανατολικά της Ρωσίας.
Η αεροπορική βάση που βρίσκεται στην Αλάσκα, φιλοξενεί εδώ και μερικές μέρες δύο F-35A, τα οποία βρέθηκαν εκεί κατευθείαν από το εργοστάσιο της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας. Μια σειρά αεροσκαφών της USAF, με έδρα την Αλάσκα, συναντήθηκε με τα F-35, συμπεριλαμβανομένου ενός δεξαμενόπλοιου KC-135, τριών F-16 και δύο F-22.
Φτιαγμένα για τις χαμηλότερες θερμοκρασίες
Συγκριτικά με την τεχνολογία που ενσωματώνουν τα επαναστατικά F-35A αυτή δείχνει υποδεέστερη. Όμως το να βρεθείς ξαφνικά στους -40ο C χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό δεν συζητείται καν. Προκειμένου η αμερικανική Αεροπορία να δοκιμάσει τον εξοπλισμό επιβίωσης ισχυρού ψύχους που ανέπτυξε για τους πιλότους των F-35 σε περίπτωση εγκατάλειψης πάνω από τις παγωμένες εσχατιές της Αλάσκα χρειάστηκε να βάλει κάποιους στην… κατάψυξη. Αλλά άξιζε το κρύο!
Οι «γενναίοι» της 354ης Πτέρυγας Μαχητικών που δοκίμασαν το Αρκτικό survival kit σε συνθήκες ακραίου ψύχους ήταν οι ίδιοι που το σχεδίασαν. Τρεις υπαξιωματικοί του Αποσπάσματος 1 του Αρκτικού Σχολείου Επιβίωσης (66th Training Squadron, Det. 1 Αrctic Survival School) και ένας επόπτης ήλεγξαν τις επιδόσεις του εξοπλισμού σε θερμοκρασίες -28,8ο C και -40ο C παραμένοντας σε κάθε θάλαμο για μια περίοδο έξι ωρών.
Η κατάσταση των «πειραματόζωων» παρακολουθείτο κάθε μισή ώρα. Περίπου πέντε ώρες μετά την έναρξη των δοκιμών, η θερμοκρασία περιβάλλοντος στον ένα θάλαμο είχε πέσει στους -53,8 βαθμούς Κελσίου ενώ στον άλλο ήταν στους -46 βαθμούς. «Στο σημείο αυτό ξέραμε ότι είχαμε επιτύχει πολύ περισσότερα από αυτά που αρχικά σχεδιάζαμε» λέει ο Σμηνίας Γκάρετ Ράιτ.
Mάλιστα το ψηφιακό θερμόμετρο που χρησιμοποιήθηκε στην δοκιμή κρίθηκε ότι ενδεχομένως έδινε ανακριβείς τιμές, οπότε επιστρατεύτηκε ένα παλιό, καλό θερμόμετρο υδραργύρου. Σημειωτέον ότι ο λόγος για τον οποίο χρειάσθηκε να αναπτυχθεί νέος εξοπλισμός επιβίωσης για τους χειριστές των F-35A που θα πετούν από την Αλάσκα είναι ότι ο νυν εξοπλισμός που χορηγεί η USAF δεν χωράει κάτω από το κάθισμα των αεροσκαφών του τύπου.
Οι επιχειρήσεις σε αρκτικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά απαιτητικές από μόνες τους και τυχόν εγκατάλειψη του αεροσκάφους τις κάνει από την μια στιγμή στην άλλη κρίσιμες. Οι Αεροπόροι που πέρασαν μερικές ώρες στον «καταψύκτη» γνωρίζουν τώρα ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ο πιλότος τουλάχιστον δεν θα έχει να ανησυχεί για το κρύο μέχρι να τον περισυλλέξουν. Τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητα του Survival School.
Πηγή: The National Interest / Defence Blog