Το Ναυτικό κάνει λόγο για “παύση πτήσεων” μέχρι να βρεθεί σε τί οφείλεται το πρόβλημα, αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσει τον όρο “καθήλωση” (grounded). Ωστόσο, όπως και να το χαρακτηρίζει, αρκετοί εκπαιδευτές πιλότοι στην Σχολή της Αεροπορίας Ναυτικού στην βάση Meridian του Μισισιπή αρνήθηκαν να πετάξουν τα αεροπλάνα, επικαλούμενοι τον κανονισμό που ορίζει ότι ο χειριστής μπορεί να ματαιώσει την εκτέλεση πτήσης εάν θεωρεί ότι διακυβεύεται η ασφάλειά της.
Τα αεροσκάφη είχαν καθηλωθεί ξανά στις 31 Μαρτίου, μετά από επανειλημμένα περιστατικά εμφάνισης εν πτήσει ύποπτων συμπτωμάτων υποξίας -προβλήματα στην αναπνοή, “σφυριχτή” ανάσα, αίσθηση “μυρμηγκιάσματος”, εφίδρωση. Το ίδιο πρόβλημα έχει παρουσιασθεί και σε αεροσκάφη F/A-18 Hornet ενώ ο λόγος για το “εμπάργκο” πτήσεων από πλευράς εκπαιδευτών φέρεται να είναι σύμφωνα με τον ιστότοπο Navy News η αίσθηση των πιλότων ότι “η ηγεσία τους αγνοεί”.
Τότε είχε ματαιωθεί το 40% των εκπαιδευτικών πτήσεων. Τώρα, η επέκταση της τριήμερης απαγόρευσης πτήσεων που είχε αρχικά επιβληθεί σημαίνει ότι και τα 197 αεροπλάνα θα παραμείνουν στο έδαφος “επ’ αόριστον”, έως ότου οι μηχανικοί εντοπίσουν τα αίτια.
Οι υπόνοιες στρέφονται είτε σε κάποιο πρόβλημα με το σύστημα παροχής οξυγόνου OBOGS (On Board Oxygen Generating System) είτε σε κάποια μόλυνση του συστήματος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο αεροσκάφη θα σταλούν στο Κέντρο Δοκιμών του Ναυτικού στο NAS Patuxent River όπου θα “λυθούν” και θα υποβληθούν σε εξαντλητικά τεστ.
Η επίλυση του προβλήματος στα Τ-45C αποτελεί θέμα “πρώτης προτεραιότητος” για το Ναυτικό, δήλωσε ο Αντιναύαρχος Mike Shoemaker ο οποίος έσπευσε να επισκεφθεί την βάση Meridian. Σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους χειριστές, ο Αντιναύαρχος είπε ότι το Ναυτικό θα δώσει όσα χρήματα απαιτηθούν προκειμένου να διαπιστώσει τί προκαλεί τα προβλήματα στα εν λόγω συστήματα των Goshawks και των Hornets.