Η Ρωσία κατασκευάζει ένα νέο μεταγωγικό αεροσκάφος που θα μπορούσε να είναι ισοδύναμο με το V-22 Osprey των Η.Π.Α.
Πηγές της ρώσικης αμυντικής βιομηχανίας ανέφεραν στο πρακτορείο ειδήσεων Sputnik, ότι η Ρώσικη Πολεμική Αεροπορία εργάζεται για την ανάπτυξη αεροσκαφών για τη μεταφορά αλεξιπτωτιστών στο πεδίο της μάχης, με το πειραματικό στάδιο σχεδιασμού να ξεκινά πριν το τέλος του Σεπτεμβρίου.
Είναι γεγονός ότι η Ρωσία έχει ήδη ανακοινώσει άλλα σχέδια για παρόμοια προγράμματα. Τον Οκτώβριο του 2017, η εταιρεία κατασκευής όπλων Rostec δήλωσε ότι θα κατασκευάσει ένα πρωτότυπο του πρώτου ρώσικου ηλεκτρικού ελικοπτέρου που θα διαθέτει κεκλιμένο ρότορα και θα βασίζεται στο μη επανδρωμένο VRT30 tilt-rotor.
Το ελικόπτερο, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2019, θα έχει βάρος απογείωσης 1,5 τόνων και θα είναι εντελώς ηλεκτρικό, ανέφερε η εταιρεία. Ο κύριος στόχος της εταιρείας είναι να να δημιουργήσει μια αθόρυβη μηχανή, μηδενικών εκπομπών, που να είναι αποτελεσματική και αξιόπιστη.
Τα αεροσκάφη με κεκλιμένο ρότρα είναι ένα μια μίξη αεροσκάφους και ελικοπτέρου, όπου οι έλικες στα πτερύγια μπορούν να περιστραφούν οριζοντίως για να επιτρέψουν στο αεροσκάφος να πετάξει σαν κανονικό αεροσκάφος ή μπορούν να τοποθετηθούν κάθετα σαν τους ρότορες ελικοπτέρου.
Θεωρητικά, αυτό επιτρέπει να πετάξει στις υψηλότερες ταχύτητες και την αποδοτικότητα καυσίμου των κανονικών αεροσκαφών, αλλά στη συνέχεια μπορεί να μετατραπεί σε ελικόπτερο για προσγείωση ή αιώρηση.
Αλλά ένα αεροσκάφος του ενάμιση τόνου δεν θα ήταν πολύ χρήσιμο για τους Ρώσους αλεξιπτωτιστές, παρά μόνο για την αναγνώριση ή τη μεταφορά μικρών φορτίων. Το US V-22 Osprey, το πρωταρχικό παράδειγμα στρατιωτικού αεροσκάφους με κεκλιμένο ρότορα, ζυγίζει περίπου 17 τόνους και μεταφέρει 24 στρατιώτες ή 10 τόνους φορτίου και χρησιμοποιείται κυρίως από το Ναυτικό Σώμα των ΗΠΑ ως μεταφορικό μέσο.
Είναι ενδιαφέρον όμως ότι τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης διευκρίνισαν ότι ο κεκλιμένος ρότορας θα χρησιμοποιούνταν από τις αεροπορικές δυνάμεις της Ρωσίας. Οι Ρώσοι αλεξιπτωτιστές είναι εξοικειωμένοι με την εναέρια επίθεση, καθώς το ελικόπτερο Mi-24 Hind χαρακτηρίζεται από τη Ρωσία ως ελικόπτερο εναέριας επίθεσης, το οποίο χάρη στον οπλισμό και τη θωράκιση που φέρει, μπορεί να μεταφέρει οκτώ αλεξιπτωτιστές πίσω από εχθρικές γραμμές και στη συνέχεια να τους υποστηρίξει με ρουκέτες και βλήματα. Παρά τα σχέδια να μετατραπεί το V-22 Osprey σε ένα βαριά οπλισμένο αεροσκάφος, κάτι τέτοιο δύσκολα μπορεί να είναι εφικτό, ακόμα και με βάση τις προσδοκίες των Ρώσων.
Η VDV, δηλαδή η δύναμη αλεξιπτωτιστών της Ρωσίας, παραδοσιακά αποτελεί την αιχμή του δόρατος για τις επιθέσεις της Μόσχας, όπως στο Αφγανιστάν αλλά και στη Συρία. Ένα μεταφορικό αεροσκάφος / ελικόπτερο που θα μπορούσε να προσγειώσει στρατεύματα για να καταλάβει μια αεροπορική βάση πίσω από τις εχθρικές γραμμές και στη συνέχεια να τους παράσχει βαριά υποστήριξη πυρός, θα ήταν ανεκτίμητο.
Από την άλλη πλευρά, οι σκληροί νόμοι της φυσικής θα μπορούσαν να καταστήσουν έναν τέτοιο βαρύ σχεδιασμό ανέφικτο. Προς το παρόν, ο κεκλιμένος ρότορας της Ρωσίας παραμένει ένα μυστήριο.