Όπως μια εταιρεία φορτηγών με πολύ λίγα φορτηγά και πάρα πολλές παραδόσεις, η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία εργάζεται πάρα πολύ δίχως την ανάλογη συντήρηση.
Δύο πρόσφατες μελέτες από την RAND και το GAO δίνουν στοιχεία για την εικόνα της Αμερικανικής αεροπορίας που δεν είναι καθόλου θετικά.
Η μελέτη της RAND εξέτασε αν η Πολεμική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει την ικανότητα να πολεμά σε τέσσερις τύπους μελλοντικών συγκρούσεων, πρώτον, έναν νέο ψυχρό πόλεμο με τη Ρωσία ή την Κίνα, συνοδευόμενο από μια μεγάλη περιφερειακή σύγκρουση παρόμοια με τους πολέμους της Κορέας και του Βιετνάμ.
Δεύτερον, ένα νέο Ψυχρό Πόλεμο, παράλληλα με μια σύντομη περιφερειακή σύγκρουση όπως την επιχείρηση Desert Storm, τρίτον επιχειρήσεις επιβολής της ειρήνης σε συνδυασμό με επιβολή Ζωνών Απαγόρευσης Πτήσεων και τέταρτον επιχειρήσεις ενάντια σε αντικαθεστωτικές εξεγέρσεις.
Με βάση τα ιστορικά στοιχεία από τις πραγματικές επιχειρήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας σε τέτοιες συγκρούσεις, η RAND εξέτασε αν η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε οκτώ κατηγορίες αποστολών, όπως αεροπορική κυριαρχία, αεροπορικές επιδρομές, τον εναέριο ανεφοδιασμό και το C3ISR, δηλαδή διοίκηση και αναγνώριση.
Σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις δεν θα μπορούσε η Πολεμική Αεροπορία να ανταποκριθεί στο 100%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της RAND. Σε μια μακρά περιφερειακή σύγκρουση, η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε ποσοστό 62 τοις εκατό στις αεροπορικές επιδρομές, αλλά θα μπορούσε να καλύψει το 92 τοις εκατό των αναγκών της για εναέριο ανεφοδιασμό.
Κατά ειρωνικό τρόπο, το σενάριο με τη λιγότερη πιθανότητα μάχης είναι το πιο αποθαρρυντικό για την Πολεμική Αεροπορία. Όπως αναφέρει η RAND, ίσως το πιο εκπληκτικό αποτέλεσμα είναι ότι ένα μέλλον που θα χαρακτηρίζεται από ειρηνευτικές επιχειρήσεις θα είναι το πιο αγχωτικό για την Πολεμική Αεροπορία.
Οι εκτιμήσεις είναι απογοητευτικές, καθώς σε ένα σενάριο ειρηνευτικών επιχειρήσεων, παράλληλα με την εγκαθίδρυση Ζωνών Απαγόρευσης Πτήσεων, η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να καλύψει μόνο το 29% των αναγκών της αναφορικά με τη διοίκηση και την αναγνώριση (C3ISR) , το 32% των αναγκών της για εναέριο ανεφοδιασμό, το 40% των αναγκών της για ειδικές επιχειρήσεις και το 46% των βομβαρδισμών.
Με άλλα λόγια, παρατεταμένες λειτουργίες, ακόμα και από συνήθεις αποστολές όπως η επιβολή μιας Ζώνης Απαγόρευσης Πτήσεων, επιβαρύνουν την Πολεμική Αεροπορία.
Εν τω μεταξύ, μια έκθεση του GAO, του Κυβερνητικού Γραφείου Λογοδοσίας, αποκαλύπτει ότι από το 2011 έως το 2016, η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό αντιμετώπιζαν προβλήματα με την διαθεσιμότητα αεροσκαφών.
Εξετάζοντας τη διαθεσιμότητα 13 μοντέλων αεροσκαφών της Αεροπορίας και του Ναυτικού, συμπεριλαμβανομένων των B-52, F-22, F / A-18 E / F Super Hornet και AV-8B Harrier, η έρευνα του GAO βρήκε σοβαρά ζητήματα όπως η καθυστερημένη συντήρηση των αποθηκών, ανταλλακτικά που δεν είχαν κατασκευαστεί, ελλείψεις σε μηχανικούς και πολλά αεροσκάφη που πετούσαν περισσότερο από τις ώρες πτήσεων που τους αναλογούσαν.
Όταν οι προϋποθέσεις για την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών δεν πληρούνται, οι εκπαιδευτικές και επιχειρησιακές αποστολές μπορεί να μην εκπληρωθούν όπως πρέπει, σημειώνει το GAO στην έκθεσή του.
Στη συνέχεια αναφέρει πως για παράδειγμα, οι υπάλληλοι μιας μοίρας F-22 δήλωσαν πως η έλλειψη διαθέσιμων αεροσκαφών δημιουργεί την έλλειψη εκπαιδευμένων πιλότων.
Οι πιλότοι των F-22 χρειάζονται εκτενή εκπαίδευση για να εκπληρώσουν τον ρόλο τους στην αεροπορική κυριαρχία, ενώ επίσης δεν υπάρχουν αρκετά αεροσκάφη σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού, στο οποίο δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν λόγω ελλείψεων.
Βέβαια, υπάρχουν λύσεις για τα προβλήματα της αμερικανικής αεροπορίας, που είναι απλές, όπως περισσότερα αεροπλάνα, καλύτερη συντήρηση και λιγότερες αποστολές.
Αλλά το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι ο στρατός των Η.Π.Α. πρέπει να προετοιμαστεί για ποικίλες αποστολές, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων διατήρησης της ειρήνης ή counterinsurgency, που μπορεί να μην είναι επιβαρυντικές , αλλά απαιτούν συχνή συντήρηση. Και αυτό πρέπει να γίνει σε ένα στόλο ακριβών, περίπλοκων αεροσκαφών.