Τελευταία Ενημέρωση: 2018-07-03 10:24:33
Το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών σκοπεύει να επεκτείνει με ραγδαίο ρυθμό το μέγεθος του στόλου των πλοίων του, στο πλαίσιο της στρατιωτικής ενίσχυσης της εποχής Τραμπ, αλλά η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό δεν είναι ούτε Ρωσική, αλλά ούτε και Κινεζική. Η εξεύρεση αρκετών ναυτών, ωστέ αυτά να είναι επιχειρησιακά ενεργά, θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρή πρόκληση, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Το Πολεμικό Ναυτικό σκοπεύει να φθάσει τα 326 ενεργά πλοία μέχρι το 2023 από τα σημερινά 283, σύμφωνα με το σχέδιο κατασκευής για το οικονομικό έτος 2019. Αυτή η καθαρή αύξηση 43 πλοίων θα μπορούσε να απαιτήσει περίπου 35.000 περισσότερους ναυτικούς από τους περίπου 328.000 ενεργούς ναύτες που υπηρετούσαν φέτος , βάσει των υπολογισμών του Medill News και του USA Today. Δέκα πλοία βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή.
Αυτοί οι υπολογισμοί χρησιμοποίησαν τα κυβερνητικά σχέδια κατασκευής και απόσυρσης πλοίων, και επιβεβαιώθηκαν από πολλούς εμπειρογνώμονες και στρατιωτικούς αναλυτές.
Ωστόσο, το Πολεμικό Ναυτικό κάνει πρόβλεψη αύξησης του συνολικού ενεργού προσωπικού του μόνο κατά το ήμισυ αυτού του αριθμού – περίπου 17.000 – μέχρι το οικονομικό έτος 2023. Αυτό θα αυξήσει τον συνολικό αριθμό ναυτικών στο Πολεμικό Ναυτικό σε 344.800.
Το Πολεμικό Ναυτικό δεν είχε τόσο μεγάλο αριθμό εν ενεργεία προσωπικού για περισσότερο από μια δεκαετία.
Ωστόσο, μερικοί ειδικοί λένε ότι ο αριθμός αυτός θα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες μακροπρόθεσμης ετοιμότητας του Ναυτικού και τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των αποστολών του, γεγονός που θα μπορούσε να επιδεινώσει το ήδη υπάρχον πρόβλημα έλλειψης προσωπικού, το οποίο πιθανότατα συνέβαλε στη σύγκρουση των δύο αντιτορπιλικών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ το περασμένο έτος.
Συνολικά, το Ναυτικό σκοπεύει να κατασκευάσει 54 νέα πλοία μεταξύ των ετών 2019 και 2023, ενώ αυτό το διάστημα θα παροπλίσει μερικά. Οι επικριτές λένε ότι οι αξιωματούχοι του Ναυτικού έχουν υποτιμήσει σε μεγάλο βαθμό το μακροπρόθεσμο λειτουργικό του κόστος για να κάνουν τα αιτήματά τους για τον προϋπολογισμό πιο εύπεπτα για τον Λευκό Οίκο και το Κογκρέσο ή είναι πεπεισμένοι ότι μπορούν να περικόψουν λειτουργικές δαπάνες μόλις κατασκευαστούν και αναπτυχθούν τα νέα πλοία και αποσυρθούν τα παλαιότερα.
Αλλά μετά από τις θανατηφόρες συγκρούσεις του περασμένου έτους που αφορούσαν το USS Fitzgerald και το USS John S. McCain, οι οποίες αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος λόγω ανεπαρκούς κατάρτισης, υπερβολικών ωραρίων εργασίας και υπέρογκο αριθμού αποστολών, η υποτίμηση των μελλοντικών αναγκών για προσωπικό είναι ένας ελιγμός υψηλού κινδύνου.
«Φαίνεται ότι το Πολεμικό Ναυτικό επιστρέφει στις παλιές κακές συνήθειες του πιστεύοντας ότι μπορεί να κάνει περισσότερα με λιγότερα», δήλωσε ο Todd Harrison, αναλυτής αμυντικού προϋπολογισμού στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, ένα εξέχον στρατιωτικό think tank. «Λένε, «Ίσως δεν χρειάζεται να έχουμε τα πλοία μας πλήρως επανδρωμένα. Μπορούμε να έχουμε το προσωπικό μας στην πρώτη γραμμή και να περιορίσουμε τα άτομα στα γραφεία. «
«Υπάρχουν όλες αυτές οι υποθέσεις που μπορούν να γίνουν για να πείσουν τους εαυτούς τους ότι η δουλεία 35.000 ανθρώπων μπορεί να γίνει από 17.000», δήλωσε ο Harrison.
Το Πολεμικό Ναυτικό δήλωσε ότι τα τελικά σχέδια ανθρώπινου δυναμικού του, ευθυγραμμίζονται πλήρως με το πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων που έχει και ότι η προγραμματισμένη αύξηση των 17.000 νέων ναυτικών θα είναι αρκετή.
Σε γραπτή απάντηση, το γραφείο του αρχηγού του Ναυτικού Προσωπικού δήλωσε ότι έχει «επίγνωση των προκλήσεων» της εξεύρεσης αρκετών ναυτικών για τον αυξανόμενο στόλο του, αλλά ότι ήταν σίγουρο ότι θα ανταπεξέλθουν των καθηκόντων τους.
Ωστόσο, στο παρελθόν, το Πολεμικό Ναυτικό έχει κάνει παρόμοια λάθη και δεν είχε αντιστοιχήσει σωστά τους αριθμούς του προσωπικού στους αριθμούς πλοίων του, δήλωσε ο Μπράντλεϊ Μάρτιν, εν αποστρατεία αξιωματικός του Ναυτικού και ερευνητής στο RAND Corporation.
Το Πολεμικό Ναυτικό, όπως πάντα, θέλει να παίρνει τα πλοία του πρώτα και στην συνέχεια ελπίζει ότι θα ακολουθήσουν οι ναυτικοί, σύμφωνα με τον Μάρτιν και άλλους.
«Νομίζω ότι δεν είναι ακριβώς μια περίπτωση όπου υποτιμούν τις ανάγκες προσωπικού, αλλά δεν ζητούν αύξηση του προσωπικού μέχρι να εγκριθούν πρώτα άλλα μέρη του σχεδίου», ανέφερε σε συνέντευξή του. «Αντί να προσπαθήσουμε να προγραμματίσουμε μια συγκεκριμένη δύναμη, το Πολεμικό Ναυτικό διατηρεί αυτόν τον αριθμό χαμηλότερο και στη συνέχεια τα αριθμητικά στοιχεία θα προσαρμοστούν αργότερα.»
Αλλά ο Μάρτιν προειδοποίησε ότι αυτή η στρατηγική θα μπορούσε να δημιουργήσει προκλήσεις στην προσπάθεια πρόσληψης νέων ναυτικών για το Πολεμικό Ναυτικό σε βάθος χρόνο, καθώς θα προσπαθούν να φτάσουν στον υψηλότερο αριθμό απαιτούμενου προσωπικού.
«Θα είμαι ειλικρινής: Το Πολεμικό Ναυτικό έχασε συχνά το σημάδι της εκτίμησης του τι πραγματικά χρειάζεται από την άποψη των ανθρώπων, γεγονός που έχει οδηγήσει σε οδυνηρές προσαρμογές», είπε.
Ο υποναύαρχος Robert P. Burke, επικεφαλής του Ναυτικού Προσωπικού, αναγνώρισε κατά τη διάρκεια μαρτυρίας ενώπιον της Επιτροπής Ένοπλων Δυνάμεων της Γερουσίας στις 14 Φεβρουαρίου ότι ενώ η πρόσληψη και η διατήρηση «είναι γενικά σε καλό επίπεδο», ο ανταγωνισμός για ταλέντα αυξάνεται σταθερά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα κατά την πρόσληψη και τη διατήρηση τεχνικά εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
«Η βελτίωση της οικονομίας αρχίζει να επηρεάζει την πρόσληψη και διατήρηση», ανέφερε σε προετοιμασμένες παρατηρήσεις. «Είμαστε σε έντονο ανταγωνισμό με τον πολιτικό τομέα και τις άλλες στρατιωτικές υπηρεσίες για την ίδια ομάδα ταλέντων».
Ο Burke πρόσθεσε ότι μετά από τρία συνεχόμενα χρόνια φθίνουσας αριθμητικής ισχύος σε επίπεδο προσωπικού, «… θα επιτύχουμε αύξηση μέσω μιας ισορροπημένης προσέγγισης μεγιστοποίησης της διατήρησης, αύξησης των προσχωρήσεων και της διασφάλισης ότι ο σωστός ναύτης, με τις σωστές δεξιότητες και εμπειρία, είναι στη σωστή θέση».
Το Ναυτικό έχει επίσης αυξήσει τα μπόνους ανακατάταξης σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τους ναυτικούς. Τον Φεβρουάριο, αύξησε τα μπόνους για 39 δεξιότητες σε 24 βαθμούς έως και 30.000 δολάρια για τις χαμηλότερες τάξεις και μέχρι 100.000 δολάρια για ορισμένα μέλη των Ειδικών Δυνάμεων.
Νέα πλοία
Οι ανάγκες του προσωπικού θα επηρεαστούν από την αύξηση του μεγέθους του στόλου κατά 43 πλοία έως το 2023, ιδίως με την προσθήκη 14 αντιτορπιλικών της κατηγορίας Arleigh Burke, ενός νέου αεροπλανοφόρου, έξι νέων φρεγατών και τριών αμφίβιων πολεμικών πλοίων, σύμφωνα με σχέδιο ναυπήγησης του Ναυτικού. Κάθε αντιτορπιλικό απαιτεί περίπου 330 ναύτες, τα αεροπλανοφόρα μέχρι 6.000 και οι φρεγάτες περίπου 205.
Ακριβώς όπως οι ΗΠΑ εργάζονται φιλόδοξα για την οικοδόμηση του στόλου της, το ίδιο κάνει η Κίνα και η Ρωσία.
Η Ρωσία διαθέτει σήμερα 306 πλοία, ενώ η Κίνα έχει περίπου 500 – συμπεριλαμβανομένου ενός μαζικού στόλου σχεδόν 300 μικρών επιφανειακών πολεμικών πλοίων. Και οι δύο έχουν σχέδια να επεκτείνουν τις δυνατότητες τους σε μικρότερα πλοία και υποβρύχια.
Η Κίνα έχει γίνει όλο και πιο επιθετική σε μια προσπάθεια να κυριαρχήσει στον Ειρηνικό Ωκεανό και να ασκήσει επιρροή σε όλο τον κόσμο. Για το σκοπό αυτό, η Κίνα έχει κατασκευάσει και δοκιμάσει τη θάλασσα τον δεύτερο αεροπλανοφόρο της, καθώς αναπτύσσει επίσης τους υποβρύχιους και μικρούς επιφανειακούς μαχητικούς στόλους της. Στους στόλους αυτούς περιλαμβάνονται τουλάχιστον 12 κορβέτες (μικρά πολεμικά πλοία) και δέκα υποβρύχια – συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων υποβρυχίων επιθέσεις και έξι υποβρυχίων βαλλιστικών πυραύλων.
Η Ρωσία έχει γίνει όλο και πιο προκλητική στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπου συμφώνησε να συνεργαστεί στρατιωτικά με το Βιετνάμ. Έχει σχέδια να αναπτύξει 16 κορβέτες με κατευθυνόμενους πυραύλους και να εκσυγχρονίζει με προηγμένα συστήματα όπλων πάνω από δώδεκα υποβρύχια επίθεσης. Ωστόσο, το ρωσικό ναυτικό αντιμετωπίζει αρκετά τεχνικά προβλήματα που σχετίζονται με τη βιομηχανική του βάση.
«Οι Ρώσοι είναι πολύ καλοί στο να βρίσκουν μοναδικές ιδέες, αλλά δεν καταφέρνουν με μεγάλη ευκολία να τις κάνουν πραγματικότητα», δήλωσε ο ναυτικός αναλυτής Christopher P. Cavas.
Αν οι Ηνωμένες Πολιτείες εκπληρώσουν το σχέδιο ναυπήγησης τους μέχρι το 2023, θα παραμείνουν η κυρίαρχη θαλάσσια δύναμη – ειδικά σε σχέση με τα μεγάλα πλοία επιφάνειας και τα υποβρύχια, ανέφεραν οι ειδικοί.
Αλλά και το να έχεις τα πιο ισχυρά πλοία στον κόσμο έχει τους περιορισμούς του, αν δεν υπάρχουν αρκετοί ναύτες για να επιχειρούν αυτά τα πλοία. Το Πολεμικό Ναυτικό θα πρέπει να βελτιώσει σοβαρά τις προσπάθειές του για στρατολόγηση πέρα από τα μικρά κίνητρα όπως οι αυξήσεις των αποδοχών και οι μεγαλύτερες άδειες, δήλωσε ο James R. Holmes, καθηγητής στρατηγικής στο Ναυτικό Πολεμικό Κολλέγιο.
«Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε έναν τρόπο να πυροδοτήσουμε το πάθος και την πίστη των νέων στην υπηρεσία, και αυτό θα περιλαμβάνει περισσότερο από την προσφορά νόστιμων καρότων», είπε. «Αυτό απαιτεί τη δημιουργία ενός πατριωτικού αισθήματος για να ενταχθεί κάποιος στο Πολεμικό Ναυτικό και να συμμετάσχει στη μεγάλη επιχείρηση που είναι ο στρατηγικός ανταγωνισμός με τη Ρωσία και την Κίνα».
Ενώ το Πολεμικό Ναυτικό λέει ότι παραμένει βέβαιο ότι μπορεί να επιτύχει τους στόχους του, το Πεντάγωνο δεν κυκλοφορεί πλέον τακτικά τα στατιστικά στοιχεία προσλήψεων, καθιστώντας δύσκολο να εξετάσει κανείς πόση πρόοδος έχει σημειωθεί.