Στο φουλ μπαίνει η παραγωγή του stealth μαχητικού F35, ωστόσο τα προβλήματα παραμένουν βουνά.
Την περασμένη εβδομάδα γιορτάστηκε η έξοδος από την γραμμή παραγωγής του 300ου κομματιού του αμερικανικού μαχητικού, όμως οι πληροφορίες και οι αναλύσεις αναφέρουν ότι από την έκδοση 2Α ακόμη και στην πρόσφατη F, καταγράφονται ανεπάρκειες που απαιτούν αναβαθμίσεις του λογισμικού.
Προβλήματα που εν πολλοίς κατέγραψε και η πρόσφατη έκθεση του γραφείου λογοδοσίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Συνοψίζονταν σε 966 ελλείψεις και ελαττώματα τα οποία εμποδίζουν την πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίησή του. Το Πεντάγωνο συμφώνησε να διορθώσει τα πολυάριθμα προβλήματα του αεροσκάφους, πριν προχωρήσει στην πλήρη παραγωγή του.
Η έκθεση διαχώριζε τις ελλείψεις και τις ανεπάρκειες σε δύο κατηγορίες:
Oι ανεπάρκειες της κατηγορίας 1 ορίζονται ως αυτές που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια, την ασφάλεια ή άλλη κρίσιμη απαίτηση. Από την άλλη οι ελλείψεις της Κατηγορίας 2 είναι αυτές που θα μπορούσαν να εμποδίσουν ή να περιορίσουν την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής. Η αναφορά «έβγαλε» 111 ανεπάρκειες κατηγορίας 1 και 855 κατηγορίας 2.
Το πρόγραμμα F-35 είναι το πιο ακριβό πρόγραμμα προμηθειών του Υπουργείου Άμυνας, με το συνολικό κόστος να ανέρχεται σε περίπου 1.5 τρις $. Ενδεικτικά, το αεροπλάνο χρειάστηκε να αναπτυχθεί περισσότερο από μια δεκαετία.
Για να επιταχύνει τις εξελίξεις, το Πεντάγωνο υιοθέτησε μια διαδικασία προμήθειας στην οποία θα κατασκευαστούν αεροπλάνα πριν οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός, τα παλαιότερα F-35 θα επιστραφούν στον κατασκευαστή μόλις κατασκευαστεί η τελική έκδοση, φέρνοντας τελικά όλα τα αεροπλάνα στα τελευταία πρότυπα.