FTC-2000G: Το νέο υπερσύγχρονο μαχητικό της Κίνας έχει ένα σοβαρό πρόβλημα

Η Guizhou Aviation Industry Corporation (ΑVIC) της Κίνας, ξεκίνησε την παραγωγή του νέου μαχητικού πολλαπλών ρόλων, FTC-2000G. Το νέο ελαφρύ μαχητικό, αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου σύμφωνα με επίσημα κινεζικά μέσα ενημέρωσης.

Ειδικότερα, το κινέζικο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua. ανέφερε ότι το νέο μαχητικό αεροσκάφος FTC-2000G έχει προσανατολισμό εξαγωγής στις διεθνείς αγορές προς κάλυψη της ζήτησης που υπάρχει. Αναπτύχθηκε από την Guizhou Aviation Industry Corporation στην πόλη Anshun στην επαρχία Guizhou της νοτιοδυτικής Κίνας, ενώ η εταιρεία έχει πλήρη ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας του αεροσκάφους.

Οι πηγές αναφέρουν, ότι το FTC-2000G έχει βασιστεί στο υπερσύγχρονο υπερηχητικό Guizhou JL-9, το οποίο χρησιμοποιείται τόσο στην Πολεμική Αεροπορία όσο και στο Πολεμικό Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού. Πράγματι,η εταιρεία αρχικά υιοθέτησε τον σχεδιασμό του JL-9, το οποίο έχει στοιχεία από το Chengdu JJ-7 αλλά και από το σοβιετικό μαχητικό MiG-21, αλλά τελικά κατέληξε στο μοντέλο FTC-2000, που έχει εξαγωγικό προσανατολισμό. Η ζήτηση στις διεθνείς αγορές είναι μεγάλη, ειδικά για την αντικατάσταση του γαλλογερμανικού Alpha Jet, και γι’αυτό το λόγο οι Κινέζοι προσάρμοσαν το νέο μοντέλο FTC-2000 σε ένα ελαφρύ μαχητικό, αν και με κόστος στην εμβέλεια, στην αντοχή και στην ταχύτητα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο μαχητικό, διαθέτει επιθετικές, μαχητικές και εκπαιδευτικές λειτουργίες, ενώ μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τα αεροσκάφη F-7 και A-5. Επιπρόσθετα, χάρη την υψηλή λειτουργική αποτελεσματικότητα και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης, είναι ιδανικό για να αντικαταστήσει τα ελαφρά αεροσκάφη δεύτερης γενιάς, καθώς επίσης και το Alpha Jet και το FT-7.

Η AVIC επισημαίνει τα χαρακτηριστικά του νέου μαχητικού, κάνοντας λόγο για στοιχεία στον τεχνικό σχεδιασμό του που εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ευελιξία σε μεσαία και χαμηλά υψόμετρα, καθώς επίσης και στα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, τον εξοπλισμό και τα οπλικά συστήματα, που αποδίδουν στο μαχητικό μια εξαιρετική, ποιοτική και αποτελεσματική λειτουργία στην αποστολή του.

Ωστόσο, οι Κινέζοι θα μπορούσαν να είχαν αναπτύξει ένα ικανό αεροσκάφος χαμηλού κόστους και χαμηλής απόδοσης για τις αγορές χαμηλού επιπέδου, και αυτό δημιουργεί το ερώτημα, σχετικά με το αν υπάρχει αγορά για ένα αεροσκάφος όπως το FTC-2000G. Η Κίνα δεν τα κατάφερε καλά στην προώθηση του Chengdu FC-1 Xiaolong, ίσως πιο γνωστό ως JF-17 Thunder. Μόνο το Πακιστάν λειτουργεί το FC-1 σε ορισμένους αριθμούς, ενώ μια σειρά από άλλα κράτη όπως η Νιγηρία και η Μυανμάρ έχουν κάνει παραγγελίες για τα λιγότερο εντυπωσιακά πολεμικά αεροσκάφη. Το FTC-2000G στοχεύει σε μια βαθμίδα ακόμη χαμηλότερη από την FC-1 στις διεθνείς αγορές, προσφέροντας λιγότερες επιδόσεις και δυνατότητες με ακόμα χαμηλότερο κόστος. Αυτό όμως σημαίνει ότι ενώ είναι πολύ πιθανό να βρει αγοραστές για το FTC-2000G, το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για κράτη όπως η Μυανμάρ, που θα προτιμήσουν το πιο ικανό,αποτελεσματικό, αν και πιο ακριβό, Sukhoi Su-30 Flanker.

Πηγή: National Interest