Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ δεν ενδιαφέρεται ούτε να αγοράσει την προηγμένη έκδοση F-15X, ούτε να προχωρήσει στην παραγωγή του αναβαθμισμένου F-22 Raptor με τα αερο-ηλεκτρονικά συστήματα του F-35 Joint Strike Fighter.
Αντ ‘αυτού, η προτεραιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι να παράγει όσο το δυνατόν περισσότερα F-35 για να αυξήσει το ποσοστό των μαχητών stealth πέμπτης γενιάς στον στόλο της, ενώ συνεχίζει να διερευνά τεχνολογίες επόμενης γενιάς για να διασφαλίσει την αεροπορική της κυριαρχία στο μελλοντικό πεδίο της μάχης.
Η επικεφαλής της Πολεμικής Αεροπορίας, Heather Wilson δήλωσε σε συνέντευξή της πως η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σήμερα αποτελείται από 80% αεροσκάφη τέταρτης γενιάς και 20% αεροσκάφη πέμπτης γενιάς.
Αφού αποδείχθηκε η τεράστια διαφορά που επιφέρουν τα μαχητικά πέμπτης γενιάς, επιδιώκεται το 50 % μαχητικά 4ης γενιάς και 50 % πέμπτης γενιάς, κάτι που σημαίνει πως το βάρος θα πέσει στην ανάπτυξη και παραγωγή αεροσκαφών πέμπτης γενιάς.
Αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για κανέναν.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ αντέδρασε έντονα σε κάθε προσπάθεια κατασκευής νέων μαχητών τέταρτης γενιάς, όπως τα Lockheed Martin F-16 και F-15, επειδή δεν πιστεύει ότι αυτά τα αεροσκάφη θα είναι αποτελεσματικά στο προσεχές μέλλον.
Ενώ και τα F-15 και τα F-16 θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εντός εχθρικού εναέριου χώρου, χωρίς μυστικότητα, εντούτοις δεν επιβιώνουν σε περιοχές προστατευμένες από προηγμένες άμυνες όπως το ρωσικό S-400 και το κινεζικό HQ-9.
Όσο για ένα ανανεωμένο και εκσυγχρονισμένο F-22 Raptor, μια μελέτη της Πολεμικής Αεροπορίας με εντολή του Κογκρέσου δείχνει ότι η επανεκκίνηση της γραμμής παραγωγής θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή και θα απαιτούσε πολύ χρόνο.
Επιπλέον, η Πολεμική Αεροπορία είναι πεπεισμένη ότι αν ξεκινούσε ξανά η παραγωγή του Raptor, όταν αυτό θα ήταν έτοιμο να παραδοθεί, οι Ρωσικές και Κινεζικές δυνάμεις θα είχαν αναπτύξει πιο ανταγωνιστικά αεροσκάφη και συνεπώς θα υπήρχε πρόβλημα στην εξασφάλιση αεροπορικής κυριαρχίας.
Το χρονοδιάγραμμα που συνδέεται με την επανέναρξη της παραγωγής του F-22 θα έβλεπε τις νέες παραδόσεις F-22 να ξεκινούν από τα μέσα μέχρι τα τέλη του 2020», δήλωσε η Πολεμική Αεροπορία στην έκθεσή της και στη συνέχεια αναφέρει ότι ενώ το F-22 εξακολουθεί να παραμένει η κορυφαία λύση επιχειρησιακής αεροπορικής υπεροχής ενάντια στην τρέχουσα απειλή, όταν θα παραδίδονταν τα αεροσκάφη οι αντίπαλες δυνάμεις θα είχαν προχωρήσει τεχνολογικά και θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν αποτελεσματικά αυτήν την υπεροχή στους αιθέρες.
Επιπρόσθετα, η επανεκκίνηση της γραμμής παραγωγής F-22 θα δημιουργούσε εμπόδια και στην προσπάθεια της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας για την ανάπτυξη ενός διαδόχου του.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη εγκρίνει έναν προϋπολογισμό αρκετών δισεκατομμυρίου δολαρίων για να μελετήσει μια οικογένεια συστημάτων αεροπορικής κυριαρχίας για να αντικαταστήσει το F-22 και το Boeing F-15C Eagle με εναλλακτικά μοντέλα για αεροπορική κυριαρχία επόμενης γενιάς.
Όσο η Ρωσία, η Κίνα και άλλοι δυνητικοί αντίπαλοι εξελίσσουν την τεχνολογία και τις δυνατότητές τους, οι σημερινές Αμερικανικές δυνατότητες αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερη αμφισβήτηση. Έτσι, η Πολεμική Αεροπορία θα χρειαστεί να αναπτύξει έναν νέο μαχητή αεροπορικής κυριαρχίας για να διατηρήσει την αμερικανική στρατιωτική υπεροχή.
Ο Tom Coglitore, επικεφαλής της Air Combat Command’s Air Superior Core Function Team σε συνέντευξή του στο The National Interest, δήλωσε πως οι αντίπαλοι των ΗΠΑ έχουν προχωρήσει αρκετά από άποψη έρευνας και τεχνολογίας αλλά και η αμερικανική τεχνολογική εξέλιξη είναι μεγάλη και έχει αλλάξει θεμελιωδώς ο τρόπος με τον οποίο θα διεξάγονται οι αεροπορικές επιχειρήσεις στο μέλλον.