Σάλος στο Βέλγιο αναφορικά με την απόκτηση αεροσκαφών που προορίζονται για την αντικατάσταση μερών του στόλου των απαρχαιωμένων F-16 μαχητικών, με την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι κάνει συμφωνίες πίσω από κλειστές πόρτες και για έλλειψη διαφάνειες στις αποφάσεις.
Λίγες πληοροφορίες έχει δώσει η κυβέρνηση για τον διάδοχο των ξεπερασμένων F-16. Τα αμερικανικά F-35 και τα Eurofighter είναι ακόμα σε λειτουργία, αφού υπέβαλαν προσφορά. Αρκετές πηγές υποδεικνύουν ότι το F-35 προηγείται με σταθερό προβάδισμα από την αξιολόγηση της ομάδας ACCAP (Air Combat Capability Programme).
Τα 34 αεροσκάφη θα κοστίζουν περίπου μισό δισεκατομμύριο λιγότερα από τα 3,6 δισεκατομμύρια που είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό. Επίσης, όσον αφορά την οικονομική απόδοση – οι συμβάσεις για τις βελγικές εταιρείες που προέκυψαν από την αγορά – οι Αμερικανοί έχουν καλύτερη προσφορά
Στόχος ήταν να γίνει αυτή η επιλογή επίσημη αύριο το πρωί κατά τη διάρκεια ενός κεντρικού υπουργικού συμβουλίου και ενός Συμβουλίου Υπουργών. Η προσφορά των Ηνωμένων Πολιτειών αρχικά ξεκίνησε μέχρι τις 14 Οκτωβρίου, ημέρα των δημοτικών εκλογών, αλλά επεκτάθηκε μέχρι τις 29 Οκτωβρίου κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης.
«Τώρα αποφασίζει ή δεν αποφασίζει», λέει μια πηγή κυβέρνησης.
Θέλοντας να απαντήσει στις επικρίσεις ο Βέλγος πρωθυπουργός Σαρλ Μισέλ συγκάλεσε σήμερα σε κοινή συνεδρίαση τις κοινοβουλευτικές επιτροπές Άμυνας και Οικονομίας, προκειμένου, όπως ανέφερε, οι στρατιωτικοί και οικονομικοί εμπειρογνώμονες να παρουσιάσουν τα πλεονεκτήματα των αμερικανικών καταδρομικών F-35 και να εξηγήσουν πώς οδηγήθηκαν στη συγκεκριμένη επιλογή για την αντικατάσταση των F-16.
Διαβάστε εδώ για το τρομερό δυστύχημα με την ανατίναξη F-16 σε αεροπορική βάση του Βελγίου
Με αφορμή τη συνεδρίαση αυτή η εφημερίδα κάνει λόγο για «επικίνδυνα παιχνίδια» που παίζει ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι η απόφαση είναι μεν ειλημμένη, αλλά η κυβέρνηση επιθυμεί να κρατήσει χαμηλούς τόνους, καθώς εάν οι ειδικοί που χειρίζονται το θέμα από το ΥΠΕΘΑ κοινοποιήσουν όλα τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους, μπορεί να ‘τινάξουν στον αέρα’ όλη τη διαδικασία.
Η εφημερίδα μιλάει στο κύριο άρθρο της για ένα «ομιχλώδες τοπίο» που διαμορφώνεται σε ό,τι αφορά την αγορά των νέων μαχητικών και μιλάει για μια «μεγάλη ευθύνη» που επωμίζεται η κυβέρνηση, η οποία οδηγεί το Βέλγιο σε ένα «δρόμο χωρίς γυρισμό» δεσμεύοντάς το για τις επόμενες δεκαετίες.
Με πληροφορίες από : De Standaard , ΑΠΕ – ΜΠΕ