Η λύση στην αντιμετώπιση των τουρκικών F-35 δεν είναι η αγορά ελληνικών F-35. Το αεροσκάφος μπορεί και παραμένει μη εντοπίσιμο και από το ίδιο του το ραντάρ. Το μόνο που ίσως το διαφοροποιεί είναι πως το ολοκληρωμενο σύστημα IRST που διαθέτει, και οι δυνατότητες Fusion στις πληροφορίες που φτάνουν από τους αισθητήρες το κάνουν μοναδικό στην εναέρια μάχη. Αυτό φυσικά όπως θα ισχύει και για τα όσα συμβαίνουν και με τα F-35 του αντιπάλου.
Κάποια στιγμή η Πολεμική μας Αεροπορία θα χρειαστεί να προχωρήσει άμεσα στην επιλογή ενός νέου μαχητικού αεροσκάφους. Και τονίζουμε το «ενός», καθώς όποτε είχε χρειαστεί να κάνουμε αγορά Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους (κι όχι συμπληρωματικές παραγγελίες) είχαμε προχωρήσει στην αγορά Δυο τύπων. Τότε λοιπόν, οι επιτελείς της ΠΑ, αξιολογώντας τις απειλές στην «‘γειτονιά» μας, θα κληθούν να επιλέξουν ένα ΝΜΑ που θα συνεχίσει να δίνει πλεονεκτήματα στην Ελλάδα, και θα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες της για πολλά χρόνια στο μέλλον.
Μιας και η ΠΑ είναι ιστορικός πελάτης της Dassault, και θα έχει ήδη σε χρήση τα Mirage 2000-5Mk2, το Rafale θα είναι μια προφανής δυνητική επιλογή. Πρέπει να πούμε ξεκάθαρα, πως η υπόθεση αυτή είναι απλά εργασίας, όλοι μας γνωρίζουμε πως η ΠΑ έχει σημαντικούς περιορισμούς, και δεν υπάρχουν χρήματα ούτε και για την κάλυψη βασικών κενών (όπλων και ανταλλακτικών για την υπάρχοντα μαχητικά). Απλά αποφασίσαμε, κάνοντας την υπόθεση πως αργά ή γρήγορα η χώρα μας θα αφήσει πίσω την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, και έχοντας πάντα στο μυαλό πως η γειτονική μας χώρα δεν θα πάψει την επεκτατική της πολιτική, πως πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε το -έστω απώτερο- μέλλον.
Αυτή την στιγμή το Rafale βρίσκεται σε μια φάση εξαιρετικής ωριμότητας στο επίπεδο F3R. Το F4 θεωρείται το επόμενο εξελιγκτικό «άλμα» για το γαλλικό μαχητικό. Οι Γάλλοι αντιλαμβάνονται πως «υστερούν» σε σχέση με τους Αμερικανούς (F-22, F-35), τους Κινέζους (J-20, FC-31), αλλά και τους Ρώσους (αν καταφέρουν να ολοκληρώσουν την εξέλιξη του Su-57). Πριν λοιπόν πάρουν την απόφαση για την εξέλιξη ενός μαχητικού 5ης ή 6ης γενιάς (ίσως σε συνεργασία με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους), αποφασίζουν πολύ λογικά να εξελίξουν την σχεδίαση του Rafale.
To τελευταίο μπορεί πλέον να κοιτά στα «μάτια» κάθε μαχητικό 4,5 ή 4,75 γενιάς, όπως το F-15 Silent Eagle, F/A-18XT, EF-2000 Typhoon, Su-35S αλλά και άλλα μονοκινητήρια υψηλών επιδόσεων (Saab Gripen E, F-16V). Παρόλαυτά δεν είναι σαφές τι μπορεί να προσφέρει στον αντιαεροπορικό αγώνα αντιμετώπισης μαχητικών 5ης γενιάς.
Στην έκδοση λοιπόν F4 θεωρείται σίγουρο πως το μαχητικό θα λάβει νέο βελτιωμένο ραντάρ της Thales, πιθανότατα τεχνολογίας GaN, κάτι που θα του επιτρέψει την αύξηση της παραγόμενης ισχύος. Ταυτόχρονα θα βελτιωθεί και ο αισθητήρας IRST, και γενικά ο πιλότος του θα μπορεί πια να έχει πολύ καλύτερη επίγνωση της κατάστασης γύρω του. Σε συνδυασμό με τα νέα του όπλα όπως ο MICA NG, Meteor, SCALP EG κοκ το Rafale θα προσφέρει σοβαρές και αξιόπιστες λύσεις στις επόμενες δεκαετίες. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να το κάνει ισάξιο μαχητικών όπως το F-35, αφού ήταν και παραμένει ένα αεροσκάφος που σχεδιάστηκε σαν μαχητικό 4ης γενιάς. Επίσης, θα φέρει ένα ακόμη πιο ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας, ενώ αυτό που ήδη «φορά» θεωρείται από το κορυφαία παγκοσμίως.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Rafale δεν είναι συμβατό με τα περισσότερα όπλα που αυτή την στιγμή διαθέτει το ελληνικό οπλοστάσιο. Σημειώνουμε όμως πως αυτά τα όπλα μέχρι την πιθανή επιλογή του αεροσκάφους θα εξοπλίζουν τα ελληνικά F-16V. Απλά η Ελληνική ΠΑ θα πρέπει να συνεχίσει να διατηρεί οπλικά συστήματα για δυο διαφορετικούς τύπους μαχητικών, με ότι σημαίνει αυτό για την λογιστική της υποστήριξη.
To κόστος δε της απόκτησης δεν είναι τόσο «ελκυστικό», καθώς η Ινδία για την αγορά 36 μαχητικών δαπάνησε σχεδόν 8 δις δολάρια, που σημαίνει ότι με αυτο το ποσό θα μπορούσαμε να αγοράσουμε ίδιο αριθμό οποιουδήποτε αντίστοιχου μαχητικού (F-35, F-15 Silent Eagle, Typhoon κοκ). Συνεπώς το γαλλικό μαχητικό δεν έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής, αλλά είναι απόλυτα λογικό για ένα μαχητικό με τις δυνατότητες του Rafale.
Πηγή: Πτήση και Διάστημα