Μια αναφορά του Πενταγώνου στο Κογκρέσο αναλύει λεπτομερώς τo κόστος επανέναρξης της παραγωγής των F-22 Raptor της Lockheed Martin, και δείχνει ότι η αναβίωση του ισχυρού μαχητικού αεροσκάφους θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή. Επιπλέον, θα χρειαστεί τόσο πολύς χρόνος για την ανασύσταση της γραμμής παραγωγής που νέα αεροσκάφη δεν θα γινόντουσαν διαθέσιμα μέχρι τα μέσα ή τα τέλη της δεκαετίας του 2020. Μέχρι τότε, τα F-22 θα έρχονταν αντιμέτωπα όλο και πιο σύγχρονα μαχητικά από τη Ρωσία και την Κίνα.
«Το χρονοδιάγραμμα που συνδέεται με την επανέναρξη της παραγωγής του F-22 θα έβλεπε τις νέες παραδόσεις F-22 να ξεκινούν από τα μέσα μέχρι τα τέλη του 2020», αναφέρει η έκθεση της Πολεμικής Αεροπορίας στο Κογκρέσο. «Ενώ το F-22 εξακολουθεί να παραμένει η κορυφαία λύση αεροπορικής υπεροχής ενάντια στις τρέχουσς απειλές, οι νέες παραδόσεις μαχητικών θα άρχιζαν σε ένα σημείο όπου οι δυνατότητες του F-22 θα βρίσκονταν υπό αμφισβήτηση από πιο εξελιγμένες απειλές το χρονικό διάστημα μετά το 2030. Η επανεξέταση της παραγωγής F-22 θα ανταγωνιζόταν επίσης άμεσα τους πόρους που απαιτούνται για την επιδίωξη της παραγωγής του νέο πρότζεκτ αεροσκάφους αεροπορικής υπεροχής του AS 2030, που έχει υπογράψει η Πολεμική Αεροπορία και το οποίο καλύπτει τις κρίσιμες ικανότητες που απαιτούνται στο νέο ανερχόμενο περιβάλλον απειλής. «
Όπως εξήγησε η Πολεμική Αεροπορία στην έκθεση, ο παλαιός σχεδιασμός των F-22 δεν θα είναι ανταγωνιστικός ενάντια σε μια εξελισσόμενη απειλή, καθώς χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα συνεχίζουν να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες. «Προχωρώντας πιο κοντά στο 2030, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι δυνατότητες απειλής έχουν και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται με ταχύ ρυθμό, δημιουργώντας εξαιρετικά αμφισβητούμενα περιβάλλοντα», αναφέρει η έκθεση. «Η φύση και το είδος της απειλής καθορίζουν τις ικανότητες που χρειάζονται για να επιτευχθεί η υπεροχή στον αέρα στο μέλλον. Ως εκ τούτου, μια συζήτηση σχετικά με την επανεκκίνηση της γραμμής παραγωγής F-22 θα πρέπει να περιλαμβάνει ανάλυση των δυνατοτήτων και της ικανότητας που απαιτούνται για την επίτευξη αεροπορικής υπεροχής σε μελλοντικά, εξαιρετικά αμφισβητούμενα, περιβάλλοντα.
Μια επανεκκίνηση της παραγωγής των F-22 δεν θα χρειαζόταν μόνο τουλάχιστον πέντε χρόνια, αλλά θα ήταν επίσης εξαιρετικά δαπανηρή. «Αν υποθέσουμε ότι θα αγοράσουμε 194 αεροσκάφη, το συνολικό κόστος εκτιμάται ότι θα είναι μεταξύ 40 και 42 δισεκατομμυρίων δολαρίων», αναφέρει η έκθεση. «Όταν το συνολικό κόστος της προμήθειας προστίθεται και κόστος επανεκκίνησης της γραμμής παραγωγής, στο εκτιμώμενο κόστους προστίθενται άλλα 9 δις δολαρίων, με το συνολικό κόστος επανεκκίνησης να υπολογίζεται στα 50,3 δις δολάρια.»
Ο χρόνος και τα χρήματα που απαιτούνται για την ανάπτυξη και την κατασκευή ενός νέου F-22s θα αφαιρέσουν από τα άλλα προγράμματα Πολεμικής Αεροπορίας που θα είναι καλύτερα εξοπλισμένα για το πεδίο της μάχης το 2030.
Δείτε βίντεο με το F-22 Raptor εν δράσει: