Στη θαλάσσια περιοχή των στενών της Μαλάκα έχουν επικεντρωθεί τις τελευταίες ώρες οι έρευνες για τον εντοπισμό του Boeing της Malaysia Airlines.
Εμπορικό πλοίο ελληνικών συμφερόντων που έλαβε σήμα από παράκτιο σταθμό της Ινδονησίας σπεύδει στα στενά της Μαλάκα, σε σημείο όπου σύμφωνα με το σήμα, βρέθηκαν αντικείμενα που μοιάζουν με βαλίτσες.
Σύμφωνα με το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας, το πλοίο έιναι εν πλω προς το σημείο και αναμένεται να φτάσει σε 3-4 ώρες (σ.σ. απο τις 12 το μεσημέρι που ενημερώθηκε το υπουργείο).
Πρόκειται για πλοίο της εταιρίας EUROPEAN PRODUCT CARRIERS, ελληνικών συμφερόντων, με έδρα τη Γλυφάδα.
Ο σταθμός της Ινδονησίας έστειλε σήμα σε όλα τα πλοία που πλέουν στην ευρύτερη περιοχή να σπεύσουν προς το συγκεκριμένο σημείο, προκειμένου να εξακριβωθεί αν πρόκειται για αντικείμενα του αεροπλάνου.
Από κόσκινο περνούν οι αρχές της Μαλαισίας τη λίστα των επιβατών του Boeing της Malaysia Airlines ενώ αναμένουν ακόμη από μερικές χώρες να στείλουν ελέγχους ιστορικού για επιβάτες που βρίσκονταν πάνω στο αγνοούμενο αεροπλάνο.
Κι ενώ το Boeing αγνοείται για πάνω από μία εβδομάδα οι αρχές εντείνουν τις έρευνες προκειμένου να βρουν οποιαδήποτε λεπτομέρεια που θα μπορούσε να τις οδηγήσει στη λύση του μυστηρίου.
Η αστυνομία ανακρίνει το προσωπικό εδάφους του αεροδρομίου προκειμένου να διαπιστωθεί αν γνώριζαν οτιδήποτε που θα μπορούσε να παράσχει πληροφορίες ή ενδείξεις για το Boeing της Malaysia Airilines.
Ταυτόχρονα οι αρχές έψαξαν τα σπίτια του πιλότου και του συγκυβερνήτη λίγες ώρες αφότου ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκάφους είχε εσκεμμένα απενεργοποιηθεί και ότι το αεροπλάνο πετούσε για επτά ώρες σε άγνωστο προορισμό.
Στο μικροσκόπιο των αρχών βρίσκεται και ο προσομοιωτής πτήσης που κατασχέθηκε από το σπίτι του κυβερνήτη. Οι αξιωματικοί της αστυνομίας πήραν καταθέσεις από την οικογένεια του κυβερνήτη.
Ζήτησαν βοήθεια από άλλες χώρες
Την ίδια ώρα οι αρχές έχουν έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις χωρών από εδάφη των οποίων διέρχονται οι δύο αεροδιάδρομοι τους οποίους θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει η πτήση ΜΗ370. Στις χώρες αυτές περιλαμβάνονται το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Κιργιστάν, το Τουρκμενιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, η Ινδία, η Κίνα, η Μιανμάρ, το Λάος, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Γαλλία.
Από τα δορυφορικά δεδομένα έχουν εντοπιστεί δύο αεροδιάδρομοι όπου το αεροσκάφος θα μπορούσε να πετάξει. Ο πρώτος είναι προς τα βόρεια έως το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν στην Κεντρική Ασία και ο δεύτερος προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ειδικοί ανέφεραν ότι αν το αεροπλάνο προσπάθησε να κάνει τη βόρεια διαδρομή , είναι εξαιρετικά απίθανο ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει μέσα από τον ινδικό εναέριο χώρο και πάνω από χώρες όπως το Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπου είναι διάσπαρτες από στρατιωτικά ραντάρ.
Το Σάββατο οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι η απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας του αεροσκάφους και η στροφή του με κατεύθυνση τον Ινδικό Ωκεανό ήταν «σκόπιμες ενέργειες» ενώ από τα στοιχεία που διαθέτουν πιστεύουν ότι το Μπόινγκ συνέχισε να πετά για επτά ώρες αφότου έδωσε για τελευταία φορά το «στίγμα» του.
Για το λόγο αυτό αποφάσισαν να επανεξετάσουν και πάλι τα προφίλ των 227 επιβατών και των 12 μελών του πληρώματός του.
Εν τω μεταξύ όπως έγινε γνωστό η Ινδία ανέστειλε τις έρευνες που διεξήγαγε κατόπιν αιτήσεως της κυβέρνησης της Μαλαισίας. Η Ινδία ερευνούσε δύο περιοχές, μία γύρω από τα νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ και μια πιο δυτικά στον κόλπο της Βεγγάλης. Και οι δύο έρευνες έχουν ανασταλεί, αλλά μπορεί να ξαναρχίσουν όπως ανέφεραν αξιωματούχοι.