Ζώντας διαρκώς υπό την υπαρξιακή απειλή της της Κίνας και των προθέσεών της για προσάρτηση, η Ταϊβάν προχωρά στην κατασκευή και την δημιουργία οπλικών συστημάτων, ώστε να αντιμετωπίσει την κινεζική εισβολή.
Έπειτα από το απειλητικό μήνυμα του Κινέζου Προέδρου Σι Τζινπίνγκ, αυτή η υπαρξιακή απειλή για την Ταϊβάν φαντάζει όλο και πιο πιθανή, με αποτέλεσμα στο Τάϊπέι να χρησιμοποιούν την καινοτομία και την τεχνογνωσία τους για την ανάπτυξη πυραύλων που θα τους προστατεύσουν από τον “Κινεζικό Δράκο”.. Ποιο είναι το πρόσφατο οπλικό σύστημα που ετοιμάζουν ;
H κυβέρνηση της Ταϊβάν, σύμφωνα με πληροφορίες επιχειρεί με αντίστροφη μηχανική (reverse engineering) να μετατρέψει παλιούς κινητήρες τζετ αεροσκαφών σε πυραύλους cruise υψηλών ταχυτήτων.
Όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης, η Πολεμική Αεροπορία της Ταϊβάν και η κινεζική Ακαδημία Επιστημών συνεργάζονται ώστε να μετατρέψουν μέσω αντίστροφης μηχανικής παλιούς κινητήρες της General Electric τύπου J85 που χρησιμοποιούνταν στα αμερικανικά μαχητικά F-5.
Οι αεροπορικές δυνάμεις της Ταϊβάν διέθεταν περισσότερα από τριακόσια F-5 αλλά ο στόλος αντικαταστάθηκε με αμερικανικά F-16s, γαλλικά Mirage 2000s και τα εγχώριας κατασκευής F-CKs, αφήνοντας έτσι τεράστιο απόθεμα από κινητήρες J85 στη χώρα, κάτι που εκμεταλλεύεται η η Ακαδημία Επιστημών, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες κατασκευάζει πύραυλο cruise εμβέλεια 750 μιλίων.
Η Ταϊβάν αναπτύσει αντιπλοϊκούς πυραύλους αλλά και πυραύλους αέρος – εδάφους για να καταστρέψει τις κινεζικές δυνάμεις εισβολής καθώς επίσης και τα λιμάνια, τις αεροπορικές βάσεις και τα πυραυλικά συστήματα που τις υποστηρίζουν, καθώς σε απόσταση 140 μιλίων βρίσκεται η Κίνα που διαχωρίζεται από τα Στενά της Ταϊβάν.
Το οπλοστάσιο της Ταϊβάν περιλαμβάνει εκατοντάδες βαλλιστικούς πυραύλους με επαρκή εμβέλεια για να χτυπήσουν την κινεζική ενδοχώρα. Η αεροπορική δύναμη της Ταϊβάν έχει τροποποιήσει τα 127 μαχητικά F-CK που είναι πλέον εξοπλισμένα με το νέο πύραυλο cruise Wan Chien, που έχει εμβέλεια 150 μιλίων.
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται οι δυνατότητες του στόλου των μαχητικών, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα τους και παρέχοντας τη δυνατότητα να πλήξουν αεροδρόμια, λιμάνια και θέσεις πυραυλικών συστημάτων και ραντάρ, σύμφωνα με στρατιωτικούς αναλυτές.
Ένας πύραυλος cruise από τροποποιημένο κινητήρα J85 θα μπορούσε επίσης να αναπτύσσει τρομερές ταχύτητες ακόμα και υπερηχητικές. Αυτό μπορεί να ειπωθεί καθώς ο αμερικανικός πύραυλος cruise Tomahawk ζυγίζει 3.000 λίβρες, με κινητήρα F107 παράγει μόλις 700 λίβρες ώσης, λιγότερο από το ένα τέταρτο της ώσης που παράγει ένας J85 μετά την καύση.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί πως η Ταϊβάν αποφεύγει να δημοσιοποιεί στοιχεία και πληροφορίες για τα εξοπλιστικά της προγράμματα, παρά το γεγονός ότι έχει να αντιμετωπίσει την Κίνα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Ωστόσο ειδικοί αναφέρουν πως αρκετές χώρες δεν διατηρούν επίσημες διπλωματικές σχέσεις με την Ταϊβάν, αυτ΄΄ο αναγκάζει την χώρα να αποκτήσει πιο προηγμένα οπλικά συστήματα από τη διεθνή αγορά και κατά συνέπεια έχουν επιλέξει να αναπτύξουν μια ισχυρή αμυντική βιομηχανία.
Προφανώς και η βιομηχανία αυτή εξακολουθεί να επωφελείται από τη διάλυση ενός κινητήρα 6ο ετών.
Εντούτοις, δεν είναι μόνο η Ταϊβάν που αντιγράφει ξένα σχέδια και συστήματα ή δημιουργεί εγχώριες “εκδόσεις” αυτών μέσω της αντίστροφης μηχανικής. Η Κίνα έχει “αντιγράψει” ένα παλαιότερο σοβιετικό αεροπλανοφόρο που είχε αποκτήσει από την Ουκρανία στα τέλη της δεκαετίας του 1990, καθώς και το μαχητικό αεροσκάφος Su-27 από τη Ρωσία την ίδια εποχή.
Αυτό που αρκετοί αναρωτιούνται είναι βέβαια, το κατά πόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θα προχωρήσουν σε κυρώσεις προς την Ταϊβάν, λόγω της αντίστροφης μηχανικής του παλαιού αμερικανικού κινητήρα.
Πηγή: National Interest