Τον περασμένο μήνα, το ρωσικό Ναυτικό έγινε περίγελος διεθνώς, όταν ένα ατύχημα σε ναυπηγείο είχε ως αποτέλεσμα να βυθιστεί η μεγαλύτερη πλωτή εξέδρα επισκευών στον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα η κατάρρευση του γερανού της εξέδρας προκάλεσε ζημίες στο μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας, το Admiral Kuznetsov.
Αν το ατύχημα δεν είχε κοστίσει την ζωή ενός εργάτη και την περιβαλλοντική καταστροφή που θα προκληθεί από το ναυάγιο στην Αρκτική, θα ήταν σχεδόν ένα χιουμοριστικό συμβάν. Ένα ακόμα επεισόδιο στην ιστορία του ρωσικού πολεμικού ναυτικού, που πάντα φαίνεται να υφίσταται κάποια ατυχία, είτε πρόκειται για τον πλήρη αφανισμό του σε μάχη ή τα πυρηνικά του υποβρύχια να δηλητηριάζουν το ίδιο τους το πλήρωμα με την ακτινοβολία.
Αλλά, η Αμερική δεν είναι σε θέση να γελάει. Το αμερικανικό ναυτικό έχει επίσης τρομερά προβλήματα σε ότι αφορά τα ναυπηγία, τα οποία δημιουργούν τεράστια προβλήματα στη συντήρηση του στόλου των πυρηνικών του υποβρυχίων και έχουν παρεμποδίσει τις επιχειρήσεις του υποβρυχίου στόλου των ΗΠΑ, σύμφωνα με μια έκθεση της Ελεγκτικής Αρχής του Κογκρέσου (Government Accountability Office – GAO).
«Το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπόρεσε να ξεκινήσει ή να ολοκληρώσει εγκαίρως τη συντριπτική πλειοψηφία των περιόδων συντήρησης του στόλου των υποβρυχίων του, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικές καθυστερήσεις στη συντήρηση και επιπρόσθετες λειτουργικές και υποστηρικτικές δαπάνες», ανέφερε ο GAO.
«Η ανάλυσή μας των δεδομένων συντήρησης του Ναυτικού δείχνει ότι μεταξύ του 2008 και του 2018, τα επιθετικά υποβρύχια θα έχουν μείνει αδρανή για 10.363 ημέρες λόγω των καθυστερήσεων στις εργασίες συντήρησης, ως αποτέλεσμα της ανεπάρκειας των υφιστάμενων ναυπηγείων. Ο GAO εκτιμά ότι από το οικονομικό έτος 2008 το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει δαπανήσει πάνω από $ 1,5 δισεκατομμύρια για επιθετικά υποβρύχια που δεν έχουν καμία επιχειρησιακή ικανότητα».
Για παράδειγμα, η έκθεση ανέφερε το υποβρύχιο κλάσης Los Angeles, USS Boise, το οποίο εισήλθε σε ναυπηγείο για εκτεταμένη συντήρηση το 2013.
Ωστόσο, λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας των ναυπηγείων, το Πολεμικό Ναυτικό καθυστέρησε την έναρξη της περιόδου συντήρησης. Τον Ιούνιο του 2016, το USS Boise δεν μπορούσε πλέον να διεξάγει επιχειρήσεις και το σκάφος παραμένει από τότε αδρανές.
Τα κύρια προβλήματα πίσω από αυτές τις καθυστερήσεις, είναι ο περιορισμένος αριθμός ναυπηγείων και οι ελλείψεις προσωπικού.
Σε περίπτωση πολέμου, είτε ένα πλοίο βυθιστεί από τον εχθρό, είτε βρίσκεται παροπλισμένο σε ένα ναυπηγείο το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο.
Τα ατυχήματα σε ναυπηγεία συμβαίνουν και συμβαίνουν τόσο σε εμπορικά, όσο και σε στρατιωτικά σκάφη. Βέβαια, το γεγονός αυτό δεν καθιστά την «ήττα» του Kuznetsov από έναν γερανό λιγότερο ντροπιαστικό, αλλά τα δεινά των ναυπηγείων δεν είναι μονάχα πρόβλημα της Ρωσίας. Αν οι ΗΠΑ και η Ρωσία δεν θέλουν να μείνουν πίσω από την Κϊνα στην κούρσα των ναυτικών εξοπλισμών, θα πρέπει να βρουν άμεσα λύσεις.