To μεγαλύτερο αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου στον κόσμο »Antonov An-225″ είναι μεταφορικό αεροσκάφος κατασκεύασμενο από την Antonov το 1988 στη Σοβιετική Ένωση.
Σχεδιάστηκε για την μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν και είναι μεγέθυνση του An-124 Ruslan. (Mriya (Мрiя) στα Ουκρανικά σημαίνει «Όνειρο»).
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα η Κίνα και η Ουκρανία υπέγραψαν συμφωνία για την επανέναρξη της παραγωγής του στρατηγικού αεροσκάφους Antonov An-225 (το αεροσκάφος εχει το ψευδώνυμο «Κοζάκος»).
Η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της αεροπορικής βιομηχανίας Aviation Industry Corporation of China (AVIC) και την Antonov στις 30 Αυγούστου δίνει στην Κίνα πρόσβαση σε σχέδια και τεχνολογίες για τους σκοπούς της εγχώριας παραγωγής του αεροσκάφους, σύμφωνα με STCN οργάνωση ειδήσεων της Κίνας και της Ουκρανίας Business Channel (UBR).
Σύμφωνα με αναφορές, η Κίνα σχεδιάζει να αναπτύξει εναν απροσδιόριστο αριθμό An-225 s το 2019.
Η Ινδική Reliance Defence είχε υπογράψει συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης με την ουκρανική εταιρεία Antonov και με την Manufacture & MRO επίσης της Antonov στην Ινδία, τόσο για την Εμπορική όσο την στρατιωτική αγορά.
Το An-225 τροφοδοτείται από έξι στροβιλοκινητήρες διπλής ροής και είναι το μεγαλύτερο και βαρύτερο αεροπλάνο που κατασκευάστηκε ποτέ, με μέγιστο βάρος απογείωσης 640 τόνους (1.410.000 λίβρες)! Επίσης, έχει το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών σε σύγκριση με οποιαδήποτε αεροσκάφος σε λειτουργία. Ειδικά κατασκευασμένο για να αναλάβει διηπειρωτικές διαδρομές αερομεταφοράς μεταξύ 180-230 τόνων.
Ο εσωτερικός χώρος φόρτωσης του An-225 έχει μήκος 43 μέτρα, πλάτος περίπου 6,4 μέτρα και ύψος 4,4 μέτρα. Χωράει 16 κοντέινερ, 80 επιβατικά αυτοκίνητα, ακόμη και ένα ολόκληρο Boeing 737!
Το An-225 μπορεί να μεταφέρει φορτία με βάρος μεγαλύτερο από 250 τόνους. Παρότι διαθέτει δεξαμενές καυσίμων με μέγιστη χωρητικότητα 300 τόνων, συνήθως τις αφήνει σχεδόν άδειες ώστε να μπορεί να μεταφέρει περισσότερο ωφέλιμο φορτίο. Με πλήρες φορτίο μπορεί να πετάξει μόλις επί δύο ώρες χωρίς στάση.
Στο παρακάτω ντοκιμαντέρ θα δείτε την ιστορία του μοναδικού αεροσκάφους το οποίο κατασκευάστηκε το 1988 στη Σοβιετική Ένωση και που από τότε έχει πραγματοποιήσει συνολικά 3740 ώρες πτήσης, διανύοντας περίπου 1.870.000 χιλιόμετρα.