Οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών,αντιμετωπίζουν παντού δυσκολίες κι όχι μόνο στην Ελλάδα. Ειδικά στην Βρετανική RAF φαίνεται ότι αρκετοί πιλότοι και μηχανικοί αντιμετωπίζουν ακόμη και τον κίνδυνο …της ανεργίας.
Η προσπάθεια να μειωθούν οι αμυντικές δαπάνες στη Βρετανία είναι απ΄ ότι φαίνεται εξίσου επίπονη με την ανάλογη ελληνική.
Οι εκπαιδευτικές πτήσεις για τους χειριστές των αεροσκαφών Eurofighter και Tornado έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. 10 ώρες το μήνα ,το πολύ 15 ,δηλαδή όσο πετούν και οι Έλληνες χειριστές.
Αυτές οι δραματικές περικοπές έχουν επίπτωση στο ηθικό των πιλότων της RAF.
«Αν κοιτάξετε τα ημερολόγια , θα δείτε ότι είναι λιγότερο από δέκα ώρες. Ακόμη και πριν από πέντε χρόνια πιλότοι πετούσαν 20 ή 25 ώρες μηνιαίως”,δήλωσε ένας χειριστής στους Times.
Το Βρετανικό υπουργείο Άμυνας σχεδιάζει να κλείσει αρκετές βάσεις της RAF κάτι που ενδέχεται να οδηγήσει στην απώλεια εργασίας μεγάλου αριθμού προσωπικού της αεροπορίας.Άλλοι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές της χώρας μ΄ ότι αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειές τους.
Και φυσικά,όπως και στην Ελλάδα, το κλείσιμο μονάδων σχετίζεται και με τις οικονομίες των τοπικών κοινωνιών που τις “φιλοξενούν”.
Οι περικοπές που προγραμματίζει στην RAF η κυβέρνηση δεν απασχολούν μόνο τους περίπου 45000 ,προσωπικό της αεροπορίας που επηρεάεται από τις αλλαγές .Υπολογίζεται ότι το κλείσιμο της μεγαλύτερης βάσης Tornado στο Moray θα έχει ως συνέπεια την απώλεια 3000 θέσεων εργασίας στην περιοχή.