Το μελλοντικό στρατηγικό βομβαρδιστικό της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας περνά από την γενική σχεδίαση στο στάδιο των κατασκευαστικών-δοκιμαστικών εργασιών δήλωσε ο διοικητής της αεροπορίας Μεγάλης Ακτίνας Δράσης της Ρωσίας αντιπτέραρχος Ανατόλι Ζιχαριόφ. Αυτό σημαίνει,εκτιμάται, ότι η γενική όψη του βομβαρδιστικού έχει κατά βάση προσδιοριστεί, αλλά όπως και τα χαρακτηριστικά του παραμένουν απόρρητα.
Ειδικοί στους οποίους απευθύνθηκε η Φωνή της Ρωσίας κάνουν μια προσπάθεια να προεκτιμήσουν τις πιο πιθανές εκδοχές τις οποίες και παρουσιάζουμε:
-Εκδοχή πρώτη: «Ανεπαίσθητα, χωρίς βιασύνες και φθηνότερα». Προϋποθέτει την κατασκευή ενός υποηχητικού αεροσκάφους μεγάλης ακτίνας πτήσης, ικανού εφόσον είναι αναγκαίο να διαπερνά την αντιαεροπορική άμυνα του εχθρού χάρη στο μειωμένο ραδιοηλεκτρονικό εντοπισμό του. Πιθανώς αυτό το αεροσκάφος να μπορεί να χρησιμοποιηθεί εάν είναι απαραίτητο και ως μη επανδρωμένο. Το ρωσικό αεροσκάφος αυτής της κατηγορίας θα αντικαταστήσει πρωτίστων το Tu-95MS. Είναι πιθανό ότι αυτό το αεροπλάνο θα είναι εφοδιασμένο με τους υπό ανάπτυξη κινητήρες, που σχεδίασε το επιστημονικό-τεχνικό συγκρότημα Κουζνετσόφ NK-65 στη Σαμάρα.
-Eκδοχή δεύτερη: «Ο λογικός συμβιβασμός». Αυτή η επιλογή προϋποθέτει τη μέγιστη χρήση των νέων συστημάτων, που παρήχθησαν κατά τη διαδικασία κατασκευής του μαχητικού πέμπτης γενεάς Τ-50. Σε αυτήν την εκδοχή είναι δυνατή η δημιουργία υπερηχητικού αεροσκάφους με τη χρήση μέρους του ραδιοηλεκτρονικού εξοπλισμού και την πηγή ισχύος του Τ-50: στη θέση των δύο κινητήρων, που είναι εγκατεστημένοι στο μαχητικό, το βομβαρδιστικό θα έχει τέσσερις ανάλογους κινητήρες. Υπολογίζοντας ότι το βομβαρδιστικό κάθε άλλο παρά χρειάζεται «μαχητική» ελκτική ισχύ, το βάρος κατά την απογείωση του αεροσκάφους μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από δύο φορές, δημιουργώντας ένα αεροπλάνο με μέγιστο βάρος απογείωσης στους 120-130 τόνους, ανάλογο περίπου με του σημερινού Tu-22M3. Ωστόσο χάρη στους πιο σύγχρονους και οικονομικούς κινητήρες το μελλοντικό βομβαρδιστικό με ανάλογη εξοπλιστική επιβάρυνση θα διαθέτει ακτίνα δράσης, που θα πλησιάζει εκείνη του Tu-160 (6-7 χιλιάδες χιλιόμετρα).
-Εκδοχή τρίτη: μπορεί να ονομαστεί «τελεσιγραφική» και προϋποθέτει στήριξη στην εγκατάσταση ισχύος του Tu-160. Σε αυτήν την περίπτωση το μελλοντικό βομβαρδιστικό θα βρίσκεται κοντά στο Tu-160 ως προς τα βασικά του χαρακτηριστικά χάρη στην αυξημένη οικονομία των κινητήρων του και πέραν αυτού χάρη στη χρήση νέων κατασκευαστικών υλικών και σχημάτων θα εντοπίζεται λιγότερο. Η τιμή του, ωστόσο, καθιστά αυτό το σχέδιο ως το λιγότερο πιθανό.
«Ως αυτή τη στιγμή ολοκληρώθηκε το στάδιο όπου έχουν δοθεί τα τακτικά-τεχνικά χαρακτηριστικά στα αεροσκάφη και περνάμε στις κατασκευαστικές-πειραματικές δοκιμές», είπε ο αντιπτέραρχος Ζιχαριόφ.