Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την εθελουσία στα ΕΑΣ

Υπερψηφίστηκε στο Β’ Θερινό Τμήμα της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που χειρίζεται μια πληθώρα θεμάτων – διαχείριση των φάρων, ζητήματα στρατολογίας, εθελουσία έξοδος των εργαζομένων στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα κ.ά.

Το νομοσχέδιο στηρίχθηκε από την ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, παρότι δια του εισηγητή του Β. Χατζηλάμπρου είχε δηλώσει πως θα καταψηφίσει το σύνολο των άρθρων, κατέληξε να ψηφίσει αρκετά από αυτά.
Μαζί με το νομοσχέδιο, υπερψηφίστηκε και σειρά από τροπολογίες, υπουργικές και βουλευτικές. Ως πλέον επίμαχη, αναδείχθηκε στη συζήτηση, τροπολογία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία καταργεί τον υφιστάμενο διαχωρισμό ανάμεσα στις εργοληπτικές και μελετητικές εταιρείες (σ.σ. μεγάλες και μικρές εταιρείες) που αφορούσε τα δημόσια έργα που είναι σε θέση να αναλάβουν.

Παρουσιάζοντας την τροπολογία, ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, διευκρίνισε πως «η χώρα μας έχει δεχθεί εδώ και έξι μήνες περίπου, μία πολύ συγκεκριμένη προειδοποίηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μας ζητά να συμμορφωθούμε με τις αρχές του Ευρωπαϊκού Δικαίου (ελευθερία, ίση μεταχείριση, εφαρμογή του Δικαίου του Ανταγωνισμού) – και πιο συγκεκριμένα, να πάψουμε να διαχωρίζουμε τις επιχειρήσεις σε εργοληπτικές και μελετητικές βάζοντας κατώτατα όρια στην ανάθεση των δημοσίων έργων και των μελετών. Αυτό είναι μία αναγκαστική προσαρμογή που πρέπει να κάνουμε στο Δίκαιο μας»

«Κατόπιν αυτού, κατέθεσα την τροπολογία χθες προκειμένου να καταργήσουμε τα κατώτατα όρια. Σήμερα, όμως, φέρνω μία πλήρη αναδιατύπωση, καταργώντας πλήρως και τα ανώτατα και τα κατώτατα όρια και για τις μελέτες και για τα δημόσια έργα» συμπλήρωσε ο κος Χρυσοχοΐδης.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιτάχθηκαν στην τροπολογία, όπως επίσης και στην επιλογή του υπουργού, να φέρει τη σχετική ρύθμιση στο θερινό Τμήμα, χωρίς να περάσει από την βάσανο της αρμόδιας Επιτροπής.

– «Το πρόβλημα ήταν κατεπείγον» απάντησε ο Μ. Χρυσοχοΐδης σε σχετική παρατήρηση του Π. Κουρουπλή (ΣΥΡΙΖΑ). «Ούτε εσείς θέλετε η χώρα να υποστεί αυτή τη στιγμή ζημίες χωρίς λόγο, από τη στιγμή που έρχεται ολοκληρωμένη ρύθμιση».

Καυστικό υπήρξε το σχόλιο του ειδικού αγορητή της ΔΗΜΑΡ, Ν. Τσούκαλη: «Η αρχική πρόταση του κου υπουργού, ήταν σαν έναν αγώνα άρσης βαρών, που δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον της κατηγορίας βαρέων βαρών, να συμμετάσχει σε αγώνα της κατηγορίας «φτερού». Η τωρινή διατύπωση, δίνει την δυνατότητα και σ’ αυτόν που είναι στην κατηγορία φτερού, να συμμετάσχει και στη βαρέων βαρών (…) Αν αυτή η τροπολογία περάσει, τότε μιλάμε για την καταστροφή των μικρών εργοληπτών και μάλιστα, σε μια περίοδο που σε κάθε Περιφέρεια εμφανίζεται ένα έργο».

«Το ζήτημα είναι να μπορέσουμε να δώσουμε στη μικρή και μεσαία εργοληπτική επιχείρηση, τη δυνατότητα να κάνει και κάτι παραπάνω μέσα από τις διαδικασίες που προβλέπονται σήμερα στο νόμο» ανέφερε από πλευράς του ο Μ. Χρυσοχοΐδης. «Να μπορεί ας πούμε, ο μικρός, να κάνει ένα μεγαλύτερο των δυνατοτήτων του έργο, επικαλούμενος κάποια προσόντα – να μπορούμε να βάλουμε πολλούς μικρούς εργολάβους να κάνουν κάτι καλύτερο» συμπλήρωσε.

Η αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Φώφη Γενημματά, έκανε δεκτές, πέντε βουλευτικές τροπολογίες: Μία του Γιάννη Κεφαλογιάννη (ΝΔ) που αφορά και πάλι τη συμμετοχή των εργαζομένων των ΕΑΣ στο πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου, τροπολογία του ίδιου βουλευτή και του Δ. Σαλτούρου (ΠΑΣΟΚ) για αναστολή ποινικής δίωξης της διοίκησης των ΕΑΣ για συγκεκριμένες φορολογικές και ασφαλιστικές εκκρεμότητες της εταιρείας, τροπολογία Κώστα Τριαντάφυλλου (ΠΑΣΟΚ) για τη διατήρηση συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων που εξέρχονται εθελουσίως από τα ΕΑΣ, τροπολογία του Π. Ρήγα (ΠΑΣΟΚ) για την καταβολή δεδουλευμένων σε εργαζομένους στα ναυπηγεία του Νεωρίου της Σύρου, μία της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ, Μ. Γιαννακάκη για διετή παράταση της αναβολής στράτευσης για φοιτητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, δυσαναγνωσία κ.ά.),

1602/23 Σαλτούρου και Κεφαλογιάννη για αναστολή ποινικής δίωξης της διοίκησης των ΕΑΣ για φορολογικές και ασφαλιστικές εκκρεμότητες της εταιρείας και έχει χρονικό περιορισμό που λήγει με τη διάσπαση της εταιρείας.

Πέραν των βουλευτικών τροπολογιών και της τροπολογίας του υπουργείου Υποδομών, κατατέθηκαν και υπερψηφίστηκαν άλλες επτά υπουργικές τροπολογίες που προβλέπουν:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά στοιχεία για τα ΕΑΣ η Γεννηματά επικαλείται απόρρητο

Τι αλλάζει στις αναβολές για τον στρατό το προσωπικό των ΕΔ και τα ΕΑΣ – Νόμος σκούπα Γεννηματά

Τι συμφωνία υπέγραψαν τα ΕΑΣ στο Παρίσι