Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Για όσους βιάστηκαν να ποντάρουν τα …περισσότερα στην πλευρά της Ουκρανίας: Ιδού τι -δραματικά – ανακοίνωσε το Υπουργείο Εξωτερικών μετά από σύσκεψη για τις επιπτώσεις της κρίσης μεταξύ Ρωσίας-Ουκρανίας στην ελληνική οικονομία. Η σύσκεψη έγινε υπό τον κ. Παναγιώτη Μίχαλο, Γενικό Γραμματέα. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων ΥΠΕΞ και το βασικό που λέει είναι να μην υπάρξουν νέες κυρώσεις από την ΕΕ κλπ κατά της Ρωσίας, διότι οι μέχρι τώρα κυρώσεις εμάς ως χώρα μας έχουν λιώσει!
Η ανακοίνωση :
«Με αφορμή τις επιπτώσεις της κρίσης μεταξύ Ουκρανίας-Ρωσίας στην χώρα μας, ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ κ. Παναγιώτης Μίχαλος, συγκάλεσε, σήμερα, στο ΥΠΕΞ σύσκεψη με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων, προκειμένου να εκτιμηθούν οι συνέπειες των έως τώρα εξελίξεων στον ελληνικό τουρισμό, το εμπόριο και τις εξαγωγές μας και να εξετασθούν τρόποι έγκαιρης αντιμετώπισης.
1ον. Χασούρα για πολλούς κλάδους, λόγω ισοτιμίας!
Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των Υπουργείων Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Μεταφορών, καθώς και 14 παραγωγικοί φορείς που εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο επιβολής νέων κυρώσεων στην Ρωσία, παρουσιάζοντας τις έως τώρα οικονομικές επιπτώσεις που έχουν υποστεί στον κλάδο τους, καθώς και τις εκτιμήσεις τους για το μέλλον. Εκτιμάται ότι η κρίση θα επηρεάσει τις διμερείς μας οικονομικές συναλλαγές με τη Ρωσία λόγω της διολίσθησης του ρουβλίου, του περιορισμού των εξαγωγών μας, της διαφαινόμενης μείωσης των εξαγωγών των οπωροκηπευτικών μας και τις σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμό.
2ον. Χασούρα για το 31% των φορτηγατζήδων!
Στον τομέα των μεταφορών, λόγω της κρίσης οι μεταφορείς αναγκάζονται να εισέλθουν στην Ρωσία μέσω Λευκορωσίας, μεγαλώνοντας έτσι την διαδρομή κατά μιάμιση ημέρα (από τρεισήμισι σε πεντέμισι ημέρες) δυσκολεύοντας την γρήγορη μετακίνηση ευπαθών εμπορευμάτων και αυξάνοντας το σχετικό κόστος. Το 11% των Ελλήνων μεταφορέων δουλεύουν μόνιμα με την Ρωσία και το 20% περιστασιακά, αναλoγία ικανή να επηρεάσει σημαντικά τον κλάδο σε περίπτωση κυρώσεων. Σημειωτέον, ότι η Ελλάδα έχει ήδη ζητήσει αύξηση των αδειών διέλευσης μέσω Λευκορωσίας.
3ον. Χασούρα ιχθυοκαλλιεργητών,εξαγωγέων φρούτων και οπωροκηπευτικών, κονσερβοποιίας κ.α.
Από ενδεχόμενη επιδείνωση των όρων μεταφοράς, θα πληγούν κλάδοι που εξάγουν ευπαθή προϊόντα όπως τα οπωροκηπευτικά και τα προϊόντα ιχθυοκαλλιεργειών. Σήμερα, οι ελληνικές εταιρείες ιχθυοκαλλιεργειών έχουν άνω του 35% της Ρωσικής αγοράς τσιπούρας – λαβρακίου με το υπόλοιπο να ελέγχεται κυρίως από τουρκικές εταιρίες. Παράλληλα, η ρωσική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους Έλληνες εξαγωγείς κονσερβοποιημένου ροδάκινου, καθώς απορροφά το 15% του συνόλου των εξαγωγών μας.
4ον. Χασούρα τουριστικού κλάδου 10-30%
Εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου ανέφεραν ότι ο τουρισμός προς την Χαλκιδική εκτιμάται πως θα παρουσιάσει μείωση της τάξεως του 15%, με προβλέψεις για μείωση του τουριστικού ρεύματος συνολικά για όλη την Ελλάδα από 10% έως 30%. Ως γνωστόν, οι αφίξεις Ρώσων τουριστών το 2013 υπερέβησαν το 1,4 εκατ. έναντι 1 εκατ. Το 2012 σημειώνοντας αύξηση 45,87%. Το τουριστικό συνάλλαγμα της χώρας μας το 2013 έφθασε τα 1,342 δις. ευρώ, αφού κάθε Pώσος τουρίστας ξοδεύει 1.079 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ η μέση κατανάλωση του τουρίστα στην Ελλάδα ανέρχεται σε 670 ευρώ.»
Όπως καταλαβαίνετε κύριοι της κυβέρνησης δεν αρκούν οι διαπιστωτικές συσκέψεις.
Χρειάζονται και άλλα….