Θεσσαλονίκη: Εκκλησία και Στρατός πρώτοι στην εμπιστοσύνη των πολιτών

 Η Εκκλησία, ο Στρατός, οι επιχειρήσεις και οι δημοτικές αρχές είναι οι θεσμοί που κατά σειρά εμπιστεύονται οι πολίτες, σύμφωνα με έρευνα κοινής γνώμης που διενεργήθηκε στο Δήμο Θέρμης σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σε αυτήν συμμετείχαν 1500 περίπου άτομα και από τα 14 τοπικά διαμερίσματα του δήμου, ενώ η έρευνα έγινε από τον Δεκέμβριο του 2017 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2018 με συνέντευξη και ερωτηματολόγια.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το αίσθημα εγγύτητας στους θεσμούς του σημερινού πολιτικού συστήματος, οι πολίτες δηλώνουν ότι νιώθουν εγγύτερα (πάρα πολύ/πολύ/αρκετά) στην Εκκλησία με ποσοστό 46,3%, στον Στρατό με 37,4%, στις επιχειρήσεις με 36,9% και στις Δημοτικές Αρχές (34,8%). Αντίθετα, παρατηρείται ότι αισθάνονται αποκομμένοι (καθόλου) από τα συνδικάτα με 48,7%, την κυβέρνηση με 45,1% και τα κόμματα-βουλή με 40,0%.

Σε ό,τι αφορά το αίσθημα εγγύτητας ή απόστασης από τις Δημοτικές Αρχές ο πληθυσμός ήταν μοιρασμένος: 34,8% αισθάνεται εγγύτερα (Πάρα πολύ/πολύ/αρκετά) στις Δημοτικές Αρχές, ενώ ποσοστό της τάξης του 39% αισθάνεται αποκομμένο (λίγο/καθόλου) και 26,2% αισθάνεται σχετικά εγγύτερα στις Δημοτικές Αρχές.

Ως προς την αξιολόγηση των υπηρεσιών του δήμου Θέρμης, ποσοστό 67% των ερωτηθέντων δηλώνει πολύ/αρκετά ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες καθαριότητας, ποσοστό 62,4% πολύ/αρκετά ικανοποιημένο από τα ΚΑΠΗ, 60,0% πολύ/αρκετά ικανοποιημένο από την εξυπηρέτηση των πολιτών από τις υπηρεσίες του Δήμου. Αντίθετα, σε ό,τι αφορά στην αστυνόμευση, την οικονομική διαχείριση, τα δημοτικά έργα και το κυκλοφοριακό-θέσεις στάθμευσης, οι κάτοικοι είναι δυσαρεστημένοι σε ποσοστό 72,3%, 67,8% , 66,4% και 26,8 % αντίστοιχα. Ειδικά στην αξιολόγηση της κοινωνικής πολιτικής που ασκεί ο Δήμος, ποσοστό 35,2% δηλώνει ικανοποιημένο (πολύ θετικά/θετικά), ενώ το 24,1% δυσαρεστημένο (Πολύ αρνητικά/Αρνητικά).

Κατά την αξιολόγηση αιρετών, όσον αφορά τον δήμαρχο, ποσοστό 64,4% των ερωτηθέντων κρίνει θετικά τις ικανότητές του, 61,9% αξιολογεί θετικά την επικοινωνία μαζί του και 58,4% κρίνει θετικά τη συμπεριφορά του, ενώ το 50,5% κρίνει αρνητικά την προσοχή στα αιτήματά του.

Τέλος, στην έρευνα καταγράφονται θέματα προτεραιότητας όπως αυτά σημειώνονται από τους πολίτες. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε από τους πολίτες να προτείνουν θέματα που θεωρούν ότι θα πρέπει να απασχολήσουν το επόμενο διάστημα τον δήμο. Ποσοστό 27,8% πρότεινε έργα και υποδομές ως πρώτη προτεραιότητα, ποσοστό 11,9% θέματα αστυνόμευσης, ποσοστό 9,4% θέματα εκπαίδευσης και σχολικής στέγης, ποσοστό 7,6% θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης, ποσοστό 7,5% θέματα καθαριότητας και 7,1% θέματα αστικής συγκοινωνίας και βελτίωσης των δρομολογίων και υπηρεσιών.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ