“Η λύση για τα Ναυπηγεία και τα υποβρύχια, δεν μπορεί παρά να είναι πολιτική”. Η άποψη αυτή ανήκει σε άνθρωπο που γνωρίζει άριστα το εξαιρετικά πολύπλοκο θέμα και την εξέφρασε στο Onalert με αφορμή την αυριανή συνάντηση Μέρκελ- Σαμαρά στην Αθήνα.
Μόνο με λύση πολιτική που θα επιβληθεί στις εμπλεκόμενες πλευρές μπορεί να κοπεί ο “γόρδιος δεσμός” των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι η κυβέρνηση θέλει να τον κόψει,γιατί υπάρχει η υποψία ότι κάποιοι επιθυμούν τη συνέχιση του αδιεξόδου για άλλους λόγους.
Το θέμα είναι τεράστιο, αλλά όπως είπε στο Onalert ο ίδιος άνθρωπος “κανείς δεν δείχνει τη διάθεση να ασχοληθεί με το πρόβλημα κα να επιβάλει λύση. Η συνάντηση Σαμαρά-Μέρκελ είναι μια καλή ευκαιρία να τεθεί το ζήτημα,αλλά πιστεύει κανείς ότι ο πρωθυπουργός έχει στην ατζέντα του αυτό το θέμα”; Όχι είναι η απάντηση. Κι επειδή πολλοί θα σπεύσουν να πουν ότι “τώρα με τα υποβρύχια θα ασχολούμαστε” θα πρέπει να εξηγήσουμε ορισμένα πράγματα για να καταλάβουμε γιατί το θέμα πρέπει να μας αγγίζει όλους:
•τα τρία υποβρύχια τύπου ΠΑΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ που περιμένουμε να παραλάβουμε τα χρειάζεται επειγόντως το ΠΝ
•τα υποβρύχια τα έχουμε πληρώσει όλοι μας “χρυσάφι”. Έχουμε δώσει περίπου 2,5 δις ευρώ! Για τα τέσσερα κι έχουμε παραλάβει το ένα!
•οι Γερμανοί δεν ασχολούνται με την ολοκλήρωσή τους γιατί λένε ότι τους χρωστάμε …75 εκατομμύρια ευρώ.
•και φυσικά δεν ξεχνά κανείς και δεν πρέπει να ξεχνά τους εργαζόμενους των ναυπηγείων, τα μόνιμα θύματα της κοροϊδίας.
Με την …ανάγνωση των συμβάσεων δεν βγαίνει τίποτα. Οι Γερμανοί πο κατέχουν περίπου 25% των ναυπηγείων θα πρέπει να πιεστούν για να δοθεί μια λύση για την ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων. Αν αυτό το θέμα λυθεί όλα θα γίνουν σχετικά πιο εύκολα και για την λύση των υπολοίπων.
Αυτές τις λύσεις που απαιτούν πίεση δεν μπορούν πια να τις δώσουν παρά μόνο οι πολιτικοί. Για όλους αυτούς τους λόγους το θέμα των ναυπηγείων και των υποβρυχίων θα πρέπει να τεθεί από την ελληνική πλευρά.