Στη γη που τον ανέθρεψε, το Μορφοβούνι Καρδίτσας, θα απευθύνουν το ύστατο χαίρε στον ήρωα Σμηναγό της Πολεμικής μας Αεροπορίας, Γιώργο Μπαλταδώρο, η οικογένεια, οι συνάδελφοι του από την 331 Μοίρα Παντός Καιρού, εκπρόσωποι της πολιτικής και της στρατιωτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ.
Τα τελευταία λόγια προς τους Έλληνες που προστάτευε
«Είμαστε σε επιφυλακή περιμένουμε να χτυπήσει το τηλέφωνο και να μας πουν από το εθνικό κέντρο επιχειρήσεων. Από τη στιγμή που θα χτυπήσει το τηλέφωνο μας αυξάνει την ετοιμότητα είτε θα είμαστε σε ετοιμότητα των 2 λεπτών είτε θα βάλουμε μπροστά τον κινητήρα και θ’ απογειωθούμε, ανάλογα με τις οδηγίες που θα πάρουμε». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια που απηύθυνε στους Έλληνες που προστάτευε από τον ουρανό του Αιγαίου, μέσα από την εκπομπή της ΕΡΤ «Αρετή και Τόλμη», ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος,
Αυτή την ιερή αποστολή εκτελούσε και το μεσημέρι της Πέμπτης. Ήταν λίγα λεπτά πριν από τις 11:15 το πρωί της Πέμπτης όταν ο ήχος του «scramblee», συναγερμός δηλαδή για άμεση απογείωση, χτύπησε στην 135 Σμηναρχία Μάχης. Τα τουρκικά F-16 είχαν παραβιάσει το FIR Αθηνών από τις 11:15 μέχρι τις 11:24. 6 λεπτά πριν από τις 11:30 τα Mirage 2000-5 ανέφεραν πως τα Τουρκικά αεροσκάφη είχαν αποχωρήσει εντός του τουρκικού FIR σε απόσταση 20 ναυτικών μιλίων.
Ακολούθησε εναέρια επιτήρηση του Εθνικού Εναέριου χώρου από τα δυο Mirage της 331 Μοίρας «Θησέας» για 45’ τα οποία ακολουθούσαν με Νότια πορεία τα ίχνη των τουρκικών αεροσκαφών που δεν περνούσαν προς την Ελλάδα μέχρι τις 12:05 που πήραν τον δρόμο της επιστροφής. Τα Mirage πέταξαν στα 20.000 ενώ πριν φτάσουν στην βάση τους, έκαναν κάθοδο αρχικά τα 6000 και στη συνέχεια στα 3000.
Από τα 2000 πόδια εκεί που είχε σταθεί η θόλωση και η υγρασία σαν «αράχνη» πήραν καθοδική κλήση 12 μοιρών. Μπήκαν και οι δυο στο νέφος της θόλωσης σε ανοιχτό σχηματισμό, περίπου 3000 πόδια ο ένας από τον άλλον πράγμα που μεταφράζεται σε απόσταση μόλις 3-4 δευτερόλεπτα. Ο Νο2 έχασε τον επικεφαλής του.
«-Κέντρο, έχασα τον Νο1.
-Σμηναγέ με λαμβάνεις;» ανέφερε ο ιπτάμενος του δεύτερο Mirage 2000-5 του σχηματισμού.
Κατά πάγια τακτική, ο ιπτάμενος μέσα στο νέφος για την αποφυγή σύγκρουσης με το έτερο χαμένο αεροσκάφος, ενστικτωδώς παίρνει ύψος και φτάνει στα 6000.
Ήδη έχει συσταθεί επιτροπή για τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος και ένα από τα πρώτα που εξετάζει είναι το οπτικό υλικό από το δεύτερο Mirage καθώς όλη η πτήση είναι καταγεγραμμένη όχι μόνο στο καταγραφικό σύστημα αλλά και στην κάμερα που υπάρχει στο αεροσκάφος και κοιτά προς τον εξωτερικό χώρο.Ο Σμηναγός Μπαλταδώρος είχε 950 πτητικές ώρες στα Mirage 2000-5 και βρισκόταν στην 331 Μοίρα από την πρώτη στιγμή που παρελήφθησαν το 2007 τα σύγχρονα «δελταπτέρυγα» του Ελληνικού αεροπορικού στόλου της χώρας μας.