Για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού μίλησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε συνδυασμό και συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού αξιολογεί τις καταβληθείσες προτάσεις, ενώ τόνισε και τη σημασία εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ.
Ο ΥΕΘΑ τοποθετήθηκε σχετικώς στο πλαίσιο κοινοβουλευτικής ερώτησης που κατέθεσαν οι βουλευτές τους Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιώργος Φραγγίδης, Αχμέτ Ιλχάν, Κώστας Σκανδαλίδης, Μιχάλης Κατρίνης, Γιώργος Μουλκιώτης και Δημήτρης Μπιάγκης με θέμα «Πρόγραμμα πρόσκτησης νέων Φρεγατών (Φ/Γ) για το Πολεμικό Ναυτικό».
Η απάντηση ΥΕΘΑ
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είπε χαρακτηριστικά ότι: «Σε κάθε περίπτωση, οι υποβληθείσες προτάσεις αξιολογούνται ως προς την πληρότητα, την επιτευξιμότητα και τον συνολικό απαιτούμενο χρόνο για την αποπεράτωση του έργου. Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού αξιολογεί επιχειρησιακά τις αντίστοιχες προτάσεις σε συνδυασμό με τον τρόπο και χρόνο υλοποίησης και αναλόγως αποτελεσμάτων και εφόσον απαιτηθεί θα εισηγηθεί τυχόν διαχωρισμό απόκτησης μεταχειρισμένων πλοίων από το πρόγραμμα των νέων φρεγατών».
Στόχος της ένταξης του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των Φ/Γ τύπου ΜΕΚΟ στο συνολικό σχεδιασμό προμήθειας νέων Φ/Γ είναι η επίτευξη ομοιοτυπίας συστημάτων και οικονομίας κλίμακος, τόσο ως προς την επιχειρησιακή αξιοποίηση, όσο και προς την υποστήριξη αυτών, πρόσθεσε. Παράλληλα, επανέλαβε ότι στο πλαίσιο εναρμόνισης με την Εθνική Αμυντική και Βιομηχανική Στρατηγική, έχει ζητηθεί από τους ενδιαφερομένους η μέγιστη δυνατή συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας στην κατασκευή των νέων πλοίων.
Επιπροσθέτως, συνέχισε, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία υλοποίησης μεγάλου αριθμού προγραμμάτων για την κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού, το σύνολο των οποίων αναμένεται να ενταχθεί στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών σύμφωνα με το ν.4782/2021 (Α΄36). Η διαδικασία πρόσκτησης που αφορά τις νέες φρεγάτες ακολουθεί την κείμενη νομοθεσία περί εξοπλισμών, ήτοι ν.3433/2006, ν.3883/2010, ν.3978/2011,ν.4782/2021, κατέληξε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.