Η συζήτηση του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ συνεχίζεται και το κοινό του OnAlert λέει την άποψη του.
Λαμβάνουμε και δημoσιοποιούμε τις προτάσεις των μελών της μεγάλης κοινότητας του Onalert, παράλληλα με τη συζήτηση του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ.
Οι απόψεις καθενός από όσους συμμετέχουν στο Onalert είναι πολύ σημαντικές για εμάς και γι αυτό τις θέτουμε προς συζήτηση και καλόπιστη κριτική, καθώς επίσης και προκειμένου το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να δει και τι επθυμούν οι στρατιωτικοί και να πράξει ανάλογα.
Με αυτή τη λογική δημοσιεύουμε τις δικές σας προτάσεις.
Πρόταση: Συμβαίνει συχνά να σχολιάζεται ο διαχωρισμός των Αξιωματικών προέλευσης Παραγωγικών Σχολών ανάλογα με το χρόνο εισαγωγής των. Αυτό σχολιάζεται κυρίως απο Αξιωματικούς που εισήλθαν στις τάξεις των Ε.Δ με ανακατάταξη, χωρίς να γίνεται καν μνεία για τον τρόπο εισαγωγής των ιδίων αλλά και την εκπαίδευση που έλαβαν μετά την εισαγωγή των.
Προσωπικά, ειμαι απόφοιτος Παραγωγικής Σχολής, με απολυτήριο λυκείου και εισήλθα στις Ε.Δ μετά από τέσσερα χρόνια συνεχών προσπαθειών λαμβάνοντας ισάριθμες φορές μέρος στις εισαγωγικές εξετάσεις με τον εγκεκριμένο τρόπο του Υπουργείου Παιδείας, που ίσχυε κατά το χρόνο εισαγωγής. Αυτό συνεπάγεται κόπο, μελέτη, έξοδα, ταλαιπωρία για την εισαγωγή μου, αλλά και στη συνέχεια δυο χρόνια Ακαδημαϊκής και στρατιωτικής εκπαίδευσης.
Κατά το χρόνο φοίτησης στις Σχολές δεν προσμετρώνται τα μόρια και ο μισθός αποτελεί ενα πολύ μικρό ποσοστό του Β.Μ το οποίο δεν καλύπτει ούτε κατ ελάχιστο τα έξοδα όσων δεν κατοικούν στην περιφέρεια της Σχολής και αναγκάζονται να ενοικιάσουν κατοικία.
Στην άλλη κατηγορία Αξιωματικών,η πρόσληψη γίνεται με μια απλή αίτηση, χωρίς καν συμμετοχή σε εγκεκριμένες εισαγωγικές εξετάσεις με τον κίνδυνο της αποτυχίας, χωρίς οικονομικό κόστος, χωρίς καμμία ακαδημαική και με ελάχιστη στρατιωτική εκπαίδευση. Επιπλέον, μόρια, μισθός, βαθμολογική εξέλιξη μετρούν απο την ημέρα πρόσληψής τους σε αντίθεση με τους απόφοιτους ΑΣΣΥ για τους οποίους μετρούν από την ημέρα αποφοίτησής τους.
Εν κατακλείδι, οι κατηγορίες Αξιωματικών που υπηρετούν σήμερα στις Ε.Δ, ανάλογα με την προέλευσή τους είναι:
1. Απόφοιτοι ΑΣΕΙ
Τρόπος πρόσληψης: Συμμετοχή στο ισχύον -κατά το χρόνο προσληψής των- εγκεκριμένο σύστημα του υπουργείου παιδείας.
Ακαδημαϊκή εκπαίδευση: Τετραετής φοίτηση σε ΑΣΕΙ
2. Απόφοιτοι ΑΣΣΥ
Τρόπος πρόσληψης: Συμμετοχή στο ισχύον -κατά το χρόνο προσληψής των- εγκεκριμένο σύστημα του υπουργείου παιδείας.
Ακαδημαϊκή εκπαίδευση: Διετής ή τριετής φοίτηση σε ΑΣΣΥ
3. Εξ ανακατατάξεως:
Τρόπος πρόσληψης: Αίτηση
Ακαδημαϊκή εκπαίδευση: Ø
Από τα παραπάνω συνάγεται οτι και η ιεραρχία μεταξύ των ανωτέρω αναφερόμενων κατηγοριών Αξιωματικών, πρέπει να είναι ανάλογη και να ληφθεί σοβαρά υπ όψιν απ τους νομοθετούντες. Διαφορετικά πρέπει να επανέλθει το προ του ν. 3883 καθεστώς, για όλες τις κατηγορίες. Αυτονόητο είναι οτι το ίδιο ισχύει και στις αντίστοιχες κατηγορίες Υπαξιωματικών.
Υ.Γ. Όσο αφορά στις αιχμές για τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, είναι αφενός παραπλανητικές, εκ του πονηρού και άτοπες καθώς όλοι οι τρόποι είναι οι εγκεκριμένοι του Υπ. Παιδείας που ίσχυαν κατά την περίοδο εισαγωγής, αφ ετέρου επικίνδυνοι καθώς εγείρουν έμμεσα θέμα αξιοκρατίας για όλη την ηγεσία των Ε.Δ και όλων των ανωτάτων Αξιωματικών αφού κι εκείνοι εισήχθησαν με το προ των πανελληνίων εξετάσεων σύστημα!
Ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία,
ένας περήφανος απόφοιτος ΑΣΣΥ
Πρόταση: Αλλαγή στη μοριοδότηση των Στελεχών. Καθιέρωση της επιχειρησιακής βαρύτητας των Μονάδων και μοριοδότηση του προσωπικού καθόλη την επαγγελματική του πορεία
Πρόταση: Επιτρέψτε μου με αφορμή σχετική ανάρτηση σχολίου – πρότασης συναδέλφου εξ ανακατατάξεως που δεν προέρχεται δηλαδή από Παραγωγική Σχολή των ΕΔ, περί διαχωρισμού των ΑΣΣΥ βάσει έτους εισαγωγής να σημειώσω τα παρακάτω, αντιπαρερχόμενος την εμπάθεια και το μένος εναντίον ενός θεσμού που δεν τον αφορά ως μη μέλος αυτού:
α. Η πρόταση του δυστυχώς κινείται στη λογική «του να ψοφίσει η κατσίκα του γείτονα» και δεν προσφέρει απολύτως τίποτα ουσιαστικό, με άλλα λόγια δεν πηγαίνει τις ΕΔ «παρακάτω», το οποίο έπρεπε να είναι το θέμα μας, πέρα από διαχωρισμούς, διαγκωνισμούς και προσωπικά συμφέροντα. Ιδιοτελής αντιμετώπιση του θέματος, εν ολίγοις.
β. Αποτελεί προφανώς παγκόσμια πρωτοτυπία, ευρηματική μεν απολύτως άστοχη δε ως πρόταση.
γ. Η φοίτηση σε Παραγωγική Σχολή των ΕΔ αποτελεί ύψιστη τιμή, που δεν μπορεί να αντιληφθεί εύκολα κάποιος και είναι αυτή παρέχει την απαιτούμενη στρατιωτική παιδεία, σφυρηλατεί ηγήτορες, παρέχει γνώσεις και δεξιότητες. Η φιλοσοφία διαχρονική και κοινή για όλες τις Σχολές των ΕΔ: «ΑΡΧΕΣΘΑΙ ΜΑΘΩΝ ΑΡΧΕΙΝ ΕΠΙΣΤΗΣΕΙ» (Αν μάθεις να διοικείσαι θα γνωρίζεις να διοικείς).
δ. Η συνθήκες εκπαίδευσης και διαβίωσης είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, γεγονός που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.Οι περιπτώσεις σπουδαστών αδύναμων να ανταπεξέλθουν ακαδημαϊκά, σωματικά, ψυχικά – πνευματικά πολύ σύντομα μετά την είσοδό τους αποχωρούν οικειοθελώς. Συνεπώς δεν βλέπω καμία απολύτως σχέση του συστήματος εισαγωγής με την παρεχόμενη (υψηλού επιπέδου) στρατιωτική και τεχνολογική εκπαίδευση.
ε. Ακριβώς με την ίδια λογική θα έπρεπε να διακρίνουμε τους αποφοίτους ΑΣΕΙ επίσης με τον χρόνο κατάταξης και το ισχύον σύστημα εισαγωγής του. Αμφισβητεί άραγε ο κύριος συνάδελφος τον επαγγελματισμό και τις ικανότητες πολλών διοικητών και συναδέλφων υπό τις διαταγές των οποίων υπηρέτησε για πολλά χρόνια της σταδιοδρομίας του; Ή μήπως η αγωνία του είναι κάπως όψιμη;
στ. Μήπως πάλι με την ίδια λογική να διακρίνουμε και τους ανακαταταγέντες συναδέλφους με το έτος εισαγωγής τους στο στράτευμα; Μήπως να λαμβάνεται υπόψη και η εκάστοτε κρατούσα πολιτική κατάσταση ή όποια άλλη παράμετρος κρίνει ο καθένας μας σκόπιμο;
Τιμή και δόξα στους ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ Ν.ΠΛΑΣΤΗΡΑ, Γ. ΚΟΝΔΥΛΗ και σε πολλούς άλλους ήρωες του Έθνους που δεν είναι της παρούσης να αναφερθούν και οι οποίοι κόσμησαν με την παρουσία τους τις ΕΔ και την Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (χωρίς το σύστημα των Γενικών Εξετάσεων του ΥΠΕΠΘ).
Σας ευχαριστώ θερμά.
Διαβάστε περισσότερες προτάσεις ΕΔΩ
Στείλτε τα σχόλιά σας και τις παρατηρήσεις σας στο Onalert (e-mail: info@onalert.gr) ή πιο απλά κάνοντας κλικ ΕΔΩ