Nέους πανευρωπαϊκούς κανόνες, που θα εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (drones) και θα ενισχύουν την ανάπτυξη της αγοράς, αναμένεται να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν τους νέους κανόνες, που έχουν συμφωνηθεί με το Συμβούλιο, όσον αφορά τη θέσπιση βασικών πανευρωπαϊκών αρχών, για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και των φορέων εκμετάλλευσής τους. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί η ασφάλεια, η προστασία της ιδιωτικής ζωής και η προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Για παράδειγμα, ο χειριστής ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι το drone βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση από άλλους χρήστες του εναέριου χώρου. Τα drones πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο τους ανθρώπους.
Με την αύξηση της χρήσης των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε πανευρωπαϊκούς κανόνες για τα drones, ως μέρος της επικαιροποίησης των κανόνων της πολιτικής αεροπορίας της ΕΕ, για τη βελτίωση της ασφάλειας τους και για την τόνωση στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία εμποδίζεται από κατακερματισμένους εθνικούς κανόνες. Μέχρι στιγμής, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη βάρους κάτω των 150 κιλών ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο.
Οι ευρωβουλευτές τονίζουν επίσης ότι πρέπει να καταχωρηθούν οι φορείς εκμετάλλευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών, που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στους ανθρώπους κατά τη σύγκρουση και τα αεροσκάφη αυτά πρέπει να έχουν σήμανση για ταυτοποίηση.
Οργανισμοί
Στη βάση όσων έχουν συμφωνηθεί με το Συμβούλιο, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα είναι οι οργανισμοί εκείνοι που θα αποσαφηνίσουν τους εν λόγω κανόνες για όλη την ΕΕ στο πλαίσιο των νέων βασικών αρχών. Θα καθορίζουν ποια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρειάζονται πιστοποίηση βάσει του κινδύνου που υπάρχει από την προβλεπόμενη χρήση τους. Θα καθοριστούν επίσης οι συνθήκες υπό τις οποίες τα drones θα διαθέτουν εξοπλισμό ασφαλείας, που αφορά ειδικότερα τους περιορισμούς απόστασης και υψόμετρου, τους περιορισμούς σε κρίσιμες ζώνες, την αποφυγή των συγκρούσεων και την αυτόματη προσγείωση.
Η αγορά
Η αγορά των μη επανδρωμένων αεροσκαφών έχει αρχίσει να αποκτά κρίσιμο μέγεθος στην Ευρώπη. Έως το 2035, ο ευρωπαϊκός κλάδος των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα απασχολεί άμεσα πάνω από 100.000 άτομα και θα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των 10 δισ. ευρώ ανά έτος, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΕΕ εργάζεται εδώ και μήνες για την έκδοση Κανονισμού για την ασφαλή ένταξη των τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Σκοπός είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε η ΕΕ να έχει την ικανότητα να χειριστεί την αναμενόμενη αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας κατά 50% τα επόμενα 20 χρόνια και να εξασφαλίσει ότι οι αερομεταφορές είναι προετοιμασμένες για τον παγκόσμιο ανταγωνισμό.
ΠΗΓΗ : SECURITY MANAGER