Παράταση της λειτουργίας της Επιτροπής Πόθεν Έσχες ζήτησε από τον Πρόεδρο της Βουλής εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο Θοδωρής Δρίτσας.
«Με την υπ’ αριθμ. Πρωτ. 3823/15.12.2014 επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Ευάγγελο – Βασίλειο Μεϊμαράκη ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Α’ Πειραιά και Νησιών και μέλος της Επιτροπής για τον Έλεγχο του Πόθεν Έσχες των πολιτικών προσώπων Θοδωρής Δρίτσας ζήτησε να παραταθεί η λειτουργία της Επιτροπής για τον έλεγχο του Πόθεν Έσχες των πολιτικών προσώπων, της οποίας η θητεία λήγει στις 31/12/2014.
Τα βασικά σημεία της επιστολής είναι :
1. Όπως είχα έγκαιρα επισημάνει κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του Νόμου 4281/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 160), μετά τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις τις οποίες εισηγήθηκε και υποστήριξε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Χαράλαμπος Αθανασίου το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης των πολιτικών προσώπων αποδυναμώθηκε.
2. Μέχρι σήμερα η Επιτροπή του άρθρου 1 του Νόμου 4065/2012 δεν λειτούργησε στο πλαίσιο της ομόφωνης απόφασης όλων των κομμάτων. Ειδικότερα, οι υποβληθείσες δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης επανελέγχθηκαν από ορκωτούς ελεγκτές μόνο για τυπικούς λόγους (ενδεχόμενη ανακρίβεια ή ανακολουθία των εγγραφών), χωρίς μέχρι σήμερα η Επιτροπή να έχει ελέγξει ποια είναι στην πραγματικότητα η οικονομική κατάσταση των ελεγχόμενων προσώπων και κατά πόσο αυτή συμφωνεί με τα αναγραφόμενα στις υποβληθείσες δηλώσεις.
3. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη περίπτωση Αρχηγού πολιτικού κόμματος εμπλεκόμενου σε φερόμενες ως αθέμιτες συναλλαγές σχετιζόμενες με εξοπλιστικές συμβάσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ο εντοπισμός των ύποπτων χρηματικών συναλλαγών διαβιβάστηκε από τους Εισαγγελείς Διαφθοράς προς την Επιτροπή, ενώ μετά από δυο (2) χρόνια λειτουργίας της τελευταίας εύλογα θα ανέμενε κανείς το αντίστροφο.
4. Μέχρι σήμερα, δεν έχει διευκρινιστεί επαρκώς εάν η λήξη των εργασιών της Επιτροπής του άρθρου 21 του Ν. 3023/2002, όπως τροπ. με το Ν. 4065/2012, στις 31/12/2014 ισοδυναμεί με αδυναμία άσκησης ποινικής δίωξης κατά πολιτικών προσώπων για ενδεχόμενες αθέμιτες συναλλαγές της περιόδου 1974 – 2012».