Ο εκ των πρωταγωνιστών αυτής της προεκλογικής περιόδου ,είναι ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης. Πρόεδρος της ΝΔ πλέον, φιλοδοξεί να είναι ακόμη και πρωθυπουργός μετά από τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου. Το έχουμε ίσως “ξεχάσει” αλλά υπήρξε και ΥΕΘΑ! Από τις 16 Φεβρουαρίου 2006 ως τις 7 Οκτωβρίου του 2009. ΥΕΘΑ στην κυβέρνηση Καραμανλή.
Ότι δεν το θυμόμαστε και τόσο έντονα δεν είναι μόνο δική μας ευθύνη. Ο ίδιος δεν έδειξε ποτέ ενθουσιασμένος με το ΥΠΕΘΑ. Αν ανατρέξουμε σχεδόν σ΄ όλες τις συνεντεύξεις του όσο ήταν υπουργός Εθνικής Άμυνας θα διαπιστώσουμε ότι σ΄ όλες λέει πάρα πολλά περί πολιτικής και κόμματος και ελάχιστα έως καθόλου για την Εθνική Άμυνα.
Τι έκανε ως ΥΕΘΑ; Σ΄ ότι αφορά στο προσωπικό δεν υπάρχει κάτι άξιο αναφοράς. Μην ξεχνάμε ότι η κρίση ακόμη δεν είχε ξεσπάσει. Και ο μύθος ότι οι στρατιωτικοί ήταν …ευνοημένοι κυριαρχούσε.
Ποιες αποφάσεις του σημάδεψαν την υπουργία του και τελικά μας κόστισαν επιχειρησιακά πολύ περισσότερο απ΄ οτι πιστεύαμε όταν τις πήρε;
Πρώτα απ΄ όλα ο Μεϊμαράκης “έκοψε” την οψιόν για τη προμήθεια ακόμη 10 F-16 τα οποία προβλεπόταν στην συμφωνία που είχε υπογράψει ο προκάτοχός του Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος. Γιατί τα “έκοψε”; Προφανώς για πολιτικούς λόγους. Ήταν πολύ “αβανταδόρικο” να πει “όχι” στους αμερικανούς. Οι οποίοι βέβαια δεν έπαθαν τίποτα. Αντιθέτως στην ΠΑ λείπουν πάρα πολύ αυτά τα 10 αεροσκάφη. Η απόφαση αποδεόχτηκε τελείως λανθασμένη.
Επί υπουργίας του προέκυψε το πρόβλημα με τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ . Με τα όσα διέρρευσαν από το επιτελείο του ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ έγινε γνωστός ως το υποβρύχιο που γέρνει. Ανέδειξε τα προβλήματά του και καλά έκανε ,αλλά από εκεί και πέρα δεν έγινε τίποτα ώστε το πρόβλημα να λυθεί. Η συνέχεια γνωστή. Το θέμα ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ επηρέασε την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τα οποία οι Γερμανοί εγκατέλειψαν ,για να έρθει μετά η “λύση” Σάφα και τελικά να αναλάβει το ΠΝ να ολοκληρώσει το πρόγραμμα των υποβρυχίων!
Όσο ήταν ΥΕΘΑ ενέκρινε και την απόφαση του ΠΝ να καθηλωθούν τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Υποτίθεται με την λογική ότι θα αγοράζαμε καινούργια! Καθηλώσαμε λοιπόν τα P 3 χωρίς να έχουμε εξασφαλίσει την επόμενη λύση. Έξι χρόνια μετά αναγκαστικά πλέον επιστρέφουμε στην λύση των P 3 Orion που είχαν καθηλωθεί επί Μεϊμαράκη.