Με ή χωρίς ΔΝΤ, οι κυβερνήσεις αυτής της χώρας,θα πετάνε VIP!
Σύμφωνα με στοιχεία που υπάρχουν για το πρώτο επτάμηνο του 2010 ,τα αεροσκάφη VIP τα οποία τα πετάνε πιλότοι της ΠΑ χρησιμοποιήθηκαν σε 67 πτήσεις ,συμπληρώνοντας 489,1 ώρες και επιβαρύνοντας το δημόσιο ταμείο κατά 3.279.756,2 ευρώ! Σ΄ αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται έξοδα εξυπηρέτησης των αεροσκαφών στα αεροδρόμια προορισμού,όπως τα τέλη προσγείωσης,στάθμευσης,handling,catering κ.λ.π και τα οδοιπορικά του πληρώματος των αεροσκαφών,δηλαδή τα φύλλα πορείας τους και τα έξοδα διανυκτέρευσης. Συνεπώς για να μεταφέρουμε την εκτίμηση στελέχους της ΠΑ, «φέτος τα έξοδα των κυβερνητικών πτήσεων, προσεγγίζουν,ίσως και να ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια»!
Ποιοι πέταξαν με τα VIP αεροσκάφη; Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τρεις φορές, ο πρωθυπουργός 26,ο υπουργός Εξωτερικών 19 και ο υπουργός Άμυνας μία.Επίσης το έχουν χρησιμοποιήσει οι υπουργοί Οικονομικών,Προστασίας του Πολίτη,Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και ο υπουργός Επικρατείας. Οι δύο τελευταίοι (τότε ήταν η κα.Κατσέλη υπουργός Ναυτιλίας,ο κ.Παμπούκης είχε και έχει το ίδιο χαρτοφυλάκιο του Επικρατείας),είχαν μαζί τους και τον αδελφό του πρωθυπουργού Νίκο Παπανδρέου,σ΄ εκείνο το ταξίδι στο Άμπου Ντάμπι.
Εννοείται ότι σχεδόν σ΄ όλες τις περιπτώσεις,υπήρχαν απ΄ ευθείας αεροπορικές συνδέσεις και οι μετακινήσεις των υπουργών δεν είχαν το στοιχείο του επείγοντως!
Δεν πρόκειται για λαϊκισμό όπως κάποιοι θα βιαστούν να πουν για να δικαιολογήσουν τη συστηματική χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών. Όταν οι ίδιοι οι υπουργοί της κυβέρνησης δεν δίνουν ένα μήνυμα προς τον απλό πολίτη ότι κόβουν ότι παραπέμπει σε πολυτέλεια,τι μπορούν να ζητήσουν απ΄ αυτόν; Κι άλλες θυσίες;
Οι προθέσεις της κυβέρνησης για το πως θα μετακινείται είχαν φανεί από νωρίς.
1.100.000 ευρώ είχαμε πληρώσει για τις πτήσεις των τριών κυβερνητικών αεροσκαφών από τις 5 Οκτωβρίου 2009 που ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ εως τις 31 Δεκεμβρίου του 2009.
Η κάθε ώρα πτήσης κυβερνητικού αεροσκάφους μας κοστίζει περίπου 6000 ευρώ!
Το ωριαίο κόστος πτήσης του προεδρικού-πρωθυπουργικού αεροσκάφους Gulf Stream, έχει προσδιοριστεί στα 5811,20 ευρώ!Από την επομένη των εκλογών έως τη 31η Δεκεμβρίου 2009,το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει 10 πτήσεις,οι εννέα με επιβάτη το πρωθυπουργό και η μία με τον υπουργό Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλο. Σύνολο ωρών πτήσης 80,2. Κόστος: 466.058,24 ευρώ.
Εντύπωση προκαλούν οι προορισμοί για τους οποίους χρησιμοποιήθηκε το Gulf Stream.Το αεροσκάφος πέταξε για Κωνσταντινούπολη,Λάρνακα,,Λονδίνο,Βερολίνο, και τρεις φορές για Βρυξέλλες. Επίσης ο πρωθυπουργός το χρησιμοποίησε για ταξίδια του σε Άγιο Δομίνικο,Κοπεγχάγη και Μάλμοε,όπου δεν υπάρχει απ΄ ευθείας αεροπορική σύνδεση.
Τα υπόλοιπα δύο κυβερνητικά αεροσκάφη το Embrair 209 και το Legacy 484,δεν πάνε πίσω σε δρομολόγια. Το μεν πρώτο το τελευταίο τρίμηνο του 2009 πραγματοποίησε 5 αποστολές σε 29,3 ώρες πτήσης με κόστος 165.861,44 ευρώ και το δεύτερο 15 αποστολές σε 82,5 ώρες,που μας κόστισαν 467.016 ευρώ. Το ωριαίο κόστος πτήσης των δύο αεροσκαφών έχει προσδιοριστεί στις 5660,80 ευρώ.
Χρήστες του Embrair 209 και του Legacy 484 ήταν ο πρωθυπουργός που πέταξε για Καστοριά,Ανδραβίδα και Θεσσαλονίκη και τρεις υπουργοί της κυβέρνησης.Οι πτήσεις σε Καστοριά και Ανδραβίδα, είναι βέβαιο ότι θα μπορούσαν να αποφευχθούν ή αν έπρεπε οπωσδήποτε να γίνουν ,θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιηθεί πολύ φθηνότερα στη χρήση ιπτάμενα μέσα. Ελικόπτερο για παράδειγμα ή ακόμη κι ένα από τα νέα μεταγωγικά αεροσκάφη μας,τα C-27.
Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας,πέταξε και με τα δύο αεροσκάφη ,τέσσερις φορές για Βρυξέλλες και από μία για Λουξεμβούργο,Βιέννη,Μαδρίτη,Λιουμπλιάνα,Βελιγράδι,Ποντγκόριτσα,Σεράγεβο και Τίρανα. Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου χρησιμοποίησε το Legacy 484,στα ταξίδια του σε Λουξεμβούργο,Βερολίνο,Παρίσι,Λονδίνο και Φρανκφούρτη.Ούτε λίγο ,ούτε πολύ το κόστος πτήσης των τριών VIP αεροσκαφών είχε φθάσει μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2009,στο 1.098.935,68 ευρώ,περίπου όσο ήταν και το κόστος το ίδιο διάστημα του 2008!
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ανάγκη χρησιμοποίησης των VIP αεροσκαφών από τον πρόεδρο της κυβέρνησης και τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου,όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Ταξίδια σε χώρες και πρωτεύουσες που δεν συνδέονται απ΄ ευθείας με την Αθήνα,μπορούν να δικαιολογήσουν απόλυτα τη χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών,ειδικά όταν ο χρόνος και οι υποχρεώσεις πιέζουν! Πως μπορεί όμως να δικαιολογηθεί η χρήση των τριών VIP αεροσκαφών,στην Καστοριά,στην Ανδραβίδα,στη Θεσσαλονίκη,ακόμη και στη Κωνσταντινούπολη,το Βελιγράδι ή το Βερολίνο και οπουδήποτε άλλου υπάρχει εναλλακτικός αεροπορικός τρόπος μεταφοράς με κόστος απείρως χαμηλότερο.