Οι μέρες περνούν αλλά το “υπουργικό κουαρτέτο” στο ΥΕΘΑ δεν λέει να βάλει μπρος τις μηχανές για της ζωτικής σημασίας παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο ΥΕΘΑ. Η απλή διαχείριση των θεμάτων της Άμυνας ,δεν αρκεί. Η αναβλητικότητα των τελευταίων ετών,η πιστή εφαρμογή του …δόγματος “δεν υπογράφω τίποτα για να μην μπλέξω” ,που κανονικά θα έπρεπε να αποτελεί αδίκημα,έχει δημιουργήσει πολλά αδιέξοδα στη λειτουργία των ΕΔ ,που απαιτούν άμεσες λύσεις.Το γεωπολιτικό παιχνίδι στη περιοχή μας φουντώνει ώρα με την ώρα ,απαιτώντας διαρκή παρακολούθηση,σχεδιασμό και παρουσία.
Ειδικός συνεργάτης με βαθειά γνώση των θεμάτων του ΥΕΘΑ αρθρογραφεί για το Onalert,κάνοντας καυστική είναι η αλήθεια κριτική στις “ημέρες” και τα “έργα” -που αναμένουμε- της τετράδας των πολιτικών που έχουν αναλάβει το “τιμόνι” της Άμυνας.
Ειδικού Συνεργάτη
Όταν την 11 Νοεμβρίου 2011 ανακοινώθηκε η σύνθεση της Κυβέρνησης Παπαδήμου ένα διάχυτο αίσθημα απορίας και έκπληξης ακολούθησε την αρχική ανακούφιση του Ελληνικού λαού για όσα απερίγραπτα από πλευράς πολιτικού πολιτισμού είχαν λάβει χώρα τις προηγηθείσες ημέρες. Δυστυχώς ο κ. Παπαδήμος υποχρεώθηκε από το καταρρέον πολιτικό κομματικό κατεστημένο να σχηματίσει ένα τερατώδες πολυάριθμο και συνεπώς σπάταλο Κυβερνητικό σχήμα. Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας όμως, ξεπεράστηκε κάθε όριο και δημιουργήθηκε ένα ετερογενές «σχήμα» με Υπουργό, δύο Αναπληρωτές Υπουργούς και ένα Υφυπουργό όταν ακόμα και ο Υφυπουργός αποτελεί πλεονασμό, διότι τα Επιτελεία είναι αυτά που διεκπεραιώνουν όλα τα θέματα με ευθύνη των Αρχηγών τους.
Η Κυβέρνηση έχει χαρακτηρισθεί «από τους πολιτικούς εταίρους» που την στηρίζουν, ως ειδικού σκοπού και περιορισμένου χρόνου (κακώς κατά την γνώμη μας) και δεν θα περιμέναμε ότι στο ΥΕΘΑ η πολιτική ηγεσία θα εμπλεκόταν σε θέματα με μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χαρακτήρα. Βλέπουμε όμως μία απραξία που φθάνει στα όρια της «αφασίας» ακόμα και στην διαχείριση θεμάτων καθημερινότητας αλλά και άλλων σοβαρών ζητημάτων με οικονομικές προεκτάσεις που άπτονται της εθνικής προσπάθειας για την δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας. Διερωτόμαστε ποιο έργο συντελέσθηκε στο ΥΕΘΑ από την « τετραρχία» της πολιτικής ηγεσίας όταν μάλιστα αυτή έχει ενισχυθεί και με αδικαιολόγητα πολυπληθείς ομάδες συμβούλων (αλήθεια από πού πληρώνονται όλοι αυτοί;) Η καθυστερημένη για ένα μήνα κατανομή αρμοδιοτήτων δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για την συνολική απραξία και αδράνεια. Θα μπορούσε ο κύριος Υπουργός να αναλάβει την όλη ευθύνη μέχρι εκδόσεως των προεδρικών διαταγμάτων και οι φάκελοι των θεμάτων που φθάνουν στο γραφείο του από τα Επιτελεία να μην στοιβάζονται κατά δεκάδες στους φωριαμούς των υπασπιστών.
Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε γιατί δεν ξεκινούν οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε μία δομή δυνάμεων αντικαθιστώντας μία παρωχημένη, παρανοϊκή και αντιοικονομική οργάνωση .
Δεν είναι μακροπρόθεσμος στόχος το κλείσιμο στρατοπέδων που δεν εξυπηρετούν επιχειρησιακές ανάγκες. Αλλά ούτε και η αποτίμηση της όποιας περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων είναι άκαιρη.
Η παραχώρηση στρατοπέδων των Ενόπλων Δυνάμεων μπορεί με ανάλογη ανταποδοτικότητα να αποδώσει έσοδα στο Υπουργείο. Είναι πολλά τα θέματα στα οποία πρέπει άμεσα να ενσκήψει η πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ που δεν εμπίπτουν στον χρονικό ορίζοντα της.
Αναφερόμαστε όμως στα σημαντικότερα.
Η αποτελεσματική συντήρηση των κυρίων υλικών προκειμένου να είναι σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση και να είναι χρηστικά είναι ένα από τα προβλήματα στα οποία το Υπουργείο πρέπει να δώσει λύσεις άμεσα.
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι οι η Στρατιωτική Ιεραρχία κάνει ότι μπορεί και υπερβάλει εαυτούς. Υπάρχουν όμως και ζητήματα που απαιτούν πολιτική βούληση. Σε ότι αφορά στην Αμυντική Βιομηχανία ακόμα και σε αυτή την ζοφερή οικονομική κατάσταση ο αρμόδιος πλέον Αναπληρωτής Υπουργός ας βάλει κάποιες βάσεις για να την «ξυπνήσει από τον λήθαργο» και να δώσει μία ελπίδα σωτηρίας στους χιλιάδες εργαζομένους σε αυτή. Σκόπιμα αφήσαμε τελευταίο τι θέμα του φρονήματος του προσωπικού.
Δεν είναι μόνο ευθύνη των Αρχηγών των Επιτελείων η ανύψωση του φρονήματος του προσωπικού των ΕΔ, είναι πρωτίστως ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας. Πως θα αξιολογήσει το σύνολο του προσωπικού τον Υπουργό (που όπως έχει πει μπορεί να υπάρχουν 14 αναπληρωτές και υφυπουργοί αλλά ένας διοικεί το υπουργείο) από πλευράς αξιοκρατίας όταν δεν έχει ασχοληθεί με τίποτα άλλο από πλευράς προσωπικού αλλά μόνο με την εσπευσμένη (γιατί άραγε) μετάθεση αξιωματικού πρώην σε θέση εξωτερικού χωρίς να πληρούνται τα βασικά κριτήρια οι υποχρεωτικές διατάξεις σχετικής παγίας διαταγής (έστω και αν η διάταξη ήταν φωτογραφική).
Αλλά και ο Ελληνικός λαός βλέπει ότι οι «κομματάρχες» και οι παρατρεχάμενοι ακόμα και σε τέτοιου είδους κυβερνήσεις ,ευμερούν.
Δυστυχώς η όλη «ενεργητικότητα» του «σχήματος» των τεσσάρων καταναλώθηκε μέχρι τώρα σε τακτοποίηση των υπουργικών γραφείων όπως χαλιά, έπιπλα, τοποθέτηση γυάλινης πόρτας ( στο συγκρότημα των γραφείων του κ. Γεωργίου) νέες πινακίδες με τίτλο υπουργείο εθνικής άμυνας. Αλλά πολύ «σοβαρή και επίπονη» εργασία ήταν η επιλογή προσωπικού για στελέχωση των στρατιωτικών γραφείων, υπασπιστές κλπ. Πληροφορούμαστε ότι είναι απίστευτος ο αριθμός που κλήθηκε να στελεχώσει το στρατιωτικό γραφείο του υπουργού ως μία άλλη κάθοδος των μυρίων. Μαζί με όλα αυτά όλοι αναλώθηκαν σε επιλογή οχημάτων Μερσεντές, συνοδευτικών ασφάλειας κλπ
Θα περιμέναμε ότι μετά την κατανομή αρμοδιοτήτων όλοι τους θα ανασκουμπώνονταν και θα ξεκινούσαν δουλειά. Αντί αυτού όμως και οι τέσσερεις άρχισαν με ακατάσχετη μανία τα ταξίδια και τις επισκέψεις σε μονάδες. Βούτηξαν ελικόπτερα, αεροσκάφη, φρεγάτες υποβρύχια και φόρεσαν κι αεροπορικά μπουφάν αρκεί να έχουν μία φωτογραφία. Είναι πραγματικό τραγικό ότι ο πολύπαθος φορολογούμενος πολίτης που τον ισοπέδωσαν με την κυβερνητική ανικανότητά τους τόσα χρόνια να υποχρεώνεται να βλέπει τώρα τους «σωτήρες του» να διεξάγουν έναν ανέξοδο (γι’ αυτούς) αλλά δαπανηρότατο για τον πολίτη προεκλογικό αγώνα.( Αλήθεια πόσοι άλλοι συνάδελφοι τους βγάζουν φωτογραφίες με υπαλλήλους των υπουργείων τους….ΟΥΔΕΙΣ ΔΙΟΤΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ). Με τόσα ταξίδια πότε ασχολούνται με τα θέματα της αρμοδιότητας τους. Το κακό είναι ότι δεν αφήνουν και τους Αρχηγούς των Επιτελείων να εργασθούν καθόσον με βάση το πρωτόκολλο είναι υποχρεωμένοι να τους συνοδεύουν. Βέβαια εκτός από τα «υπηρεσιακά/ προεκλογικά» έχουμε και τα ιδιωτικά ταξίδια του κ. Υπουργού που όμως αν και ιδιωτικά συνοδεύεται και από τους δύο βασικούς του συνεργάτες. Αλήθεια πότε θα μελετήσει σε βάθος κάποιο θέμα.
Θα θέλαμε ειλικρινά με καλή προαίρεση να κάναμε ένα απολογισμό του έργου των πρώτων ημερών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ. Ψάξαμε αλλά είχαμε δυσχέρεια να βρούμε …έργο ! Δυστυχώς η παρούσα τοποθέτηση επιβεβαιώνεται και από την μακροσκελή αλλά χωρίς ουσία ενημέρωση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής από τον κ. Αβραμόπουλος την 20 Δεκεμβρίου. Ένας παρατηρητής με λίγη προσοχή θα διαπιστώσει ότι ο λόγος του κ. Υπουργού ναι μεν για πρώτη φορά είχε αρχή, μέση και τέλος αλλά μάλλον ήταν μία αντιγραφή των προκατόχων του.