«Μετά την οικονομική εξαθλίωση και επαγγελματική υποβάθμιση των στρατιωτικών»

Γράφει ο Αριστείδης Γιαννόπουλος*

Διαβάζουμε για τις προθέσεις της κυβέρνησης ν’ αλλάξει τον τρόπο εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές. Εύλογα προβάλει το ερώτημα ποιες είναι η σκοπιμότητες που επιβάλλουν τις όποιες αλλαγές και τροποποιήσεις. Ένα σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα το αλλάξεις όταν ομολογουμένως είναι αναχρονιστικό και διαβλητό. Αν πράγματι είναι έτσι πρέπει να αλλάξει όλο το σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων. Δεν είναι δυνατόν ένα σύστημα να θεωρείται αποδεκτό για όλες τις άλλες σχολές και μόνο για τις στρατιωτικές σχολές να υπάρχει εξαίρεση . Γιατί αυτή η επιλεκτικότητα. Τι υπάρχει στις σκέψεις των εμπνευστών που δεν μας έχουν πει ;

H εισαγωγή στις στρατιωτικές σχολές μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων είναι, συγκρινόμενο με το παλαιότερο σύστημα, αναμφίβολα μια πολύ θετική εξέλιξη. Έχει πολλά πλεονεκτήματα. Καταργήθηκε το στεγανό που ήθελε η επιλογή των μελλοντικών αξιωματικών και υπαξιωματικών να γίνεται στο στενό στρατιωτικό περιβάλλον και οι όποιες υποψίες διαβλητότητας διαλύθηκαν. Εξομοιώθηκαν οι στρατιωτικές σχολές με τις πανεπιστημιακές. Ανέβηκε το επίπεδο των υποψηφίων και κατά συνέπεια και αυτό των επιτυχόντων. Ανέβηκε το επίπεδο των σπουδών. Άνοιξαν οι πύλες των στρατιωτικών σχολών και για κάποιες κατηγορίες πολιτών που κάποτε ήταν κλειστές.

Σε μια εποχή που το υψηλό επίπεδο κατάρτισης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για αποτελεσματική λειτουργία αυτού που συνολικά ονομάζεται Εθνική Άμυνα δεν είναι νοητό να επιστρέφουμε σε παρωχημένα σχήματα επιλογής μόρφωσης και κατάρτισης των στελεχών που θα υπηρετήσουν αυτό το σκοπό. Ο αξιωματικός και υπαξιωματικός είναι αναγκαιότητα σήμερα να έχει μια πολύπλευρη μόρφωση.

Το σύγχρονο στέλεχος των ενόπλων δυνάμεων πρέπει να έχει γνώσεις που θα υπερβαίνουν την καθαρή στρατιωτική τέχνη. Οι γνώσεις πληροφορικής, ψυχολογίας , η κοινωνιολογίας κ.α είναι απαραίτητα στοιχεία για να συμπληρώσουν την επιτυχημένη επαγγελματική προσωπικότητα του στρατιωτικού. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να στρέφονται οι προσπάθειες αναβάθμισης των σπουδών. Και η αρχή γίνεται από τον τρόπο επιλογής των σπουδαστών. Και μέχρι σήμερα το πιο αξιόπιστο και αδιάβλητο σύστημα είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις . Οποιοδήποτε άλλο θα σημάνει οπισθοδρόμηση. Γιατί η κυβέρνηση κοιτάζει πίσω ; Μήπως μετά την οικονομική εξαθλίωση που έχει επιφέρει η οικονομική πολιτική μεθοδεύεται και η επαγγελματική απαξίωση ;

*ΚΕΘΑ