Μ 113: Oύτε σύστημα ενδοεπικοινωνίας δεν είχε το μοιραίο τεθωρακισμένο – Που είναι το πόρισμα;

Ο πρώην ΥΕΘΑ Πάνος Παναγιωτόπουλος είχε δεσμευτεί ότι το πορισμα για το τραγικό δυστύχημα με το Μ 113 ,που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός νεαρού πεζοναύτη θα είχε ολοκληρωθεί μέσα σε δυο μέρες. Μέχρι σήμερα επισήμως τουλάχιστον δεν έχει ανακοινωθεί ότι η έρευνα ολοκληρώθηκε και εντοπίστηκαν οι αιτίες .

Ωστόσο από διαρροές πληροφοριών προκύπτουν πολλά θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν.

Σύμφωνα με πληροφορία που δημοσίευσε το Έθνος ’’ο υπουργός Άμυνας ακούστηκε να λέει στον πρωθυπουργό πως υπάρχουν ευθύνες στον αρχηγό της φάλαγγας που δεν είχε ενδοεπικοινωνία με όλα τα οχήματα’’.

Η πληροφορία είναι σημαντική και δείχνει για ακόμη μια φορά το πόσο πρόχειρα λειτουργούμε ακόμη και στα πιο απλά ζητήματα. Γιατί το να έχει το απαιτούμενο σύστημα επικοινωνίας ένα Μ 113 δεν είναι τίποτα το δύσκολο . Κι όμως δεν είχε.

Το σύστημα επικοινωνίας είναι πολύ σημαντικό στοιχείο του εξοπλισμού ενός οπλικού συστήματος όχι μόνο για την ενημέρωση της επιχειρησιακής κατάστασης και την εκτέλεση της αποστολής του, αλλά και για την ασφάλεια του οπλικού συστήματος και του προσωπικού που το επανδρώνει. Είναι επίσης γνωστό ότι για την επικοινωνία ενός μηχανοκίνητου τεθωρακισμένου μέσου όπως το ΤΟΜΠ απαιτείται η ύπαρξη τουλάχιστον ενός Σταθμού Ασυρμάτου (Σ/Α) για επικοινωνία με στοιχεία/ άτομα/ προσωπικό εκτός του οχήματος και ενός συστήματος ενδοεπικοινωνίας για την επικοινωνία μεταξύ των μελών του πληρώματος, επειδή ο θόρυβος λειτουργίας του οχήματος δεν επιτρέπει την απευθείας συνομιλία μεταξύ τους. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στα σύγχρονα συστήματα ενδοεπικοινωνίας έχουν ενσωματωθεί ειδικοί αλγόριθμοι αποθορυβοποίησης προκειμένου να προστατεύεται η ακοή των μελών και να βελτιώνεται η καταληπτότητα της ομιλίας και να αποφεύγονται παρανοήσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε λάθος εκτιμήσεις και χειρισμούς. Ακόμα και η πρόσβαση στον Σ/Α γίνεται διαμέσου του συστήματος αυτού.

Είναι πραγματικά τραγικό να συμβαίνουν ατυχήματα και ειδικά θανατηφόρα, όταν στη χώρα μας υπάρχουν εταιρίες που έχουν αναπτύξει τέτοιου είδους ολοκληρωμένα επικοινωνιακά συστήματα, και είναι σε χρήση από τις Ένοπλες Δυνάμεις μας, τα οποία έχουν υποπολλαπλάσιο κόστος από αυτό της κτήσης και διατήρησης ενός οπλικού συστήματος. Τα ατυχήματα αυτά θα είχαν πιθανότατα αποφευχθεί αν ο άτυχος πεζοναύτης μπορούσε να επικοινωνήσει με τα άλλα οχήματα της φάλαγγας και να ενημερώσει για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε.

Σύμφωνα με όσα γράφτηκαν στο τύπο τις ημέρες εκείνες, η φάλαγγα των οχημάτων ήταν καθ’ οδόν για να λάβει μέρος σε άσκηση. Αλήθεια ακόμα και αν δεν συνέβαινε το ατύχημα, πως θα ήταν ασφαλής και αποτελεσματική η συμμετοχή των οχημάτων στην άσκηση χωρίς συστήματα επικοινωνίας;

 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μ 113 – Πως έγινε η απίστευτη τραγωδία και χάθηκε ο 20χρονος στρατιώτης

Μ 113 – Καταγγελία σοκ: «Που να βρούμε έμπειρους οδηγούς, όλοι φυλάμε το ΥΠΕΘΑ»!

Μ 113: Παραλίγο δεύτερη τραγωδία στον Έβρο!