Πριν καν ξεκαθαρίσει η υπόθεση με την παραλαβή των υποβρυχίων του ΠΝ που είναι “υπό ομηρία” στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προκύπτει το επόμενο θέμα που θα μας απασχολήσει. Τι τορπίλες θα ρίχνουν;
Το ζήτημα προέκυψε στην συζήτηση που έγινε στην Βουλή για την τροπολογία που κατέθεσε ο ΥΕΘΑ για το σχέδιο λύσης για τα υποβρύχια. Ο Δημήτρης Παπαδημούλης από τον ΣΥΡΙΖΑ είπε στην τοποθέτησή του:
“Οι τορπίλες που διαθέτει το Ναυτικό είναι παλαιάς τεχνολογίας, κατάλληλες για τα παλαιά υποβρύχια, τα 209 και όχι τα 214. Είχε προβλεφτεί διαγωνισμός για την προμήθεια τορπιλών κατάλληλων για τα 214 το 2001, και ακυρώθηκε το 2004. Ποιοι μετείχαν σε αυτόν το διαγωνισμό; Η εταιρεία ATLAS ELEKTRONIK που σύμφωνα με δημοσίευμα στην «Καθημερινή», που το υπογράφει ο κ. Τέλογλου, ελέγχεται για δωροδοκία και φοροδιαφυγή ύψους 17,5 εκατομμυρίων ευρώ. Και η εταιρεία ATLAS NIGHT HEAD ALENIA, την οποία εκπροσωπούσε στην Ελλάδα ο κ. Ανδρέας Ρωσσώνης, γαμπρός του κ. Παπακωνσταντίνου είναι από τα ονόματα που σβήστηκαν από την περίφημη λίστα Λαγκάρντ… Και επιπλέον ο νόμος, για τον οποίο το ΠΑΣΟΚ καυχάται, ο ν.3885/2010, έδωσε συμβατικό πλεονέκτημα σε αυτήν την εταιρεία, την ATLAS ELEKTRONIC, για την οποία ελέγχονται για δωροδοκίες και φοροδιαφυγή μαμούθ 17,5 εκατομμυρίων ευρώ. Και επιπλέον δεν υπάρχει από εσάς που μεριμνείτε για το δημόσιο συμφέρον, καμμία συμβατική πρόβλεψη και δέσμευση στην παραγωγή αυτών των τορπιλών να υπάρχει συμμετοχή και της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας που την έχετε προγράψει και την πάτε για θάνατο. Δεν είναι ακριβές ότι οι τορπίλες που έχει τώρα το Ναυτικό είναι οι κατάλληλες για τα 214. Γιατί ξόδεψε ο ελληνικός λαός 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ αν είναι να χρησιμοποιεί την απαρχαιωμένη τεχνολογία; Τέλος, -και κλείνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε- δυστυχώς η πατέντα και με κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ είναι να παραγγέλνετε το βασικό οπλικό σύστημα, τα αεροπλάνα χωρίς πιλοτήριο και βλήματα, τα τανκς χωρίς οβίδες, τα υποβρύχια χωρίς τορπίλες για να βγαίνει μετά και νέο ρεκόρ μίζας”.
Από την άλλη πλευρά πηγές του ΠΝ υποστηρίζουν ότι το φλέγον θέμα αυτή τη στιγμή είναι η παραλαβή των υποβρυχίων και ότι οι τορπίλες που διαθέτουμε μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα υποβρύχια 214 εώς ότου αποφασιστεί η προμήθεια νέων. Ελπίζουμε όχι με τις ταχύτητες που ελήφθησαν αποφάσεις για τις μπαταρίες των υποβρυχίων και αυτό δεν αφορά βέβαια την παρουσία πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ και του ΓΕΝ που έλυσαν το θέμα. Αφού όμως είχε προηγηθεί μια οκταετία .
Ελπίζουμε όλα να πάνε καλά και να λυθεί γρήγορα το θέμα της παραλαβής των υποβρυχίων . Και κάποιοι να ασχοληθούν εγκαίρως και με τις τορπίλες τους.
Τι είπε ο Δρίτσας για υποβρύχια
Τις ενστάσεις του για το σχέδιο ολοκλήρωσης της ναυπήγησης των υποβρυχίων στον Σκαραμαγκά εξέφρασε ο Θοδωρης Δρίτσας επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για το τι θα συμβεί αν το κόστος ξεπεράσει τα 75,5 εκατομμύρια ευρώ.
Τι είπε ο Δρίτσας:
«…οι πληρωμές για την ολοκλήρωση των εργασιών από την έναρξη ισχύος του παρόντος σύμφωνα με την ισχύουσα ελεγκτική νομοθεσία και μέχρι ύψους 75,5 εκατομμυρίων ευρώ, που είναι ήδη εγγεγραμμένα.». Εσείς ελπίζετε ότι το κόστος θα είναι μικρότερο. Όμως, το Γενικό Λογιστήριο και η Εισηγητική Έκθεση αναφέρουν ότι εάν υπερβεί το κόστος, θα το επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο.
Εδώ, όμως, σύμφωνα με το νόμο, θα πληρώσει μέχρι το ύψος των 75 εκατομμυρίων, που είναι εγγεγραμμένο. Δηλαδή, εάν πάμε πάνω από 75,5 εκατομμύρια θα σταματήσουν τα υποβρύχια να κατασκευάζονται; Ο νόμος αυτό λέει έτσι όπως το έχετε διατυπώσει.
Εδώ έχουμε και το πρόσθετο, ότι καταργούνται οι δεσμεύσεις των αναδόχων σε περίπτωση αστοχιών. Εάν για κάποιο λόγο αποδειχθεί ότι έχουμε κάποιες αστοχίες στο έργο -για παράδειγμα η περίπτωση του «Παπανικολή»- όλη την ευθύνη αποκατάστασης των αστοχιών δεν την αναλαμβάνουν οι ανάδοχοι, αλλά το ελληνικό κράτος και το Πολεμικό Ναυτικό, που σημαίνει νέο κόστος και νέος χρόνος.
Τελειώνω -γιατί είναι πάρα πολλά τα ζητήματα και είναι κρίμα που δεν μπορούν να συζητηθούν σε μια επιτροπή σοβαρά και κανονικά, όπως αντιστοιχεί στην τεράστιας σημασίας αυτή υπόθεση- με τα προκαταβληθέντα. Με το ν. 3885 και την εφαρμογή του και επί Υπουργίας κ. Βενιζέλου, καταβλήθηκαν 103 εκατομμύρια για υλικά, τα οποία δεν παρελήφθησαν ποτέ και άλλα 235 εκατομμύρια ως προκαταβολή για τα δύο επόμενα υποβρύχια, που τελικά από ό,τι φαίνεται -δεν αναφέρεται τίποτα στην τροπολογία σας- δεν θα κατασκευαστούν.
Εν πάση περιπτώσει, ή θα συμψηφιστούν για την εκτέλεση των δύο επόμενων υποβρυχίων –που δεν νομίζω, δεν το λέτε- ή θα καταλογιστούν, όπως λέτε.
Θα καταλογιστούν πού; Σ’ έναν Σάφα –το είπε ο κ. Βαρεμένος- που έχει είκοσι πέντε χιλιάδες κεφάλαιο; Και πότε; Μ’ αυτό τον τρόπο, μήπως πρέπει να καταλογιστούν και σ’ αυτούς που τα κατέβαλαν, κύριε Υπουργέ, και όχι μόνο σ’ αυτούς που τα εισέπραξαν; Εάν είναι πράγματι αχρεωστήτως καταβληθέντα, υπάρχουν δύο υπεύθυνοι, όχι μόνο ένας, αυτός που τα πήρε, αλλά και αυτός που θα έδωσε. Αντιλαμβάνεστε ότι τα κενά είναι πάρα πολλά ακόμα”.
Διαβάστε ακόμη:
Κατατέθηκε η τροπολογία για τα υποβρύχια – Τι προβλέπει το κείμενο για πληρωμές εργαζόμενους