Ο Ευάγγελος Βενιζέλος είχε κάνει το λάθος να αποκαλέσει τους στρατιωτικούς “αυτιστικούς”. Εισέπραξε μια αξιοπρεπέστατη απάντηση και μια βροντερή παραίτηση από τον υποναύαρχο Στέλιο Φενέκο. Φαίνεται όμως ότι η θεωρία περί “αυτιστικών” έχει “διαβρώσει” το σύστημα. Την ακούσαμε τη θεωρία σε μια “παραλλαγή” της με αφορμή την υπόθεση της φρεγάτας ΣΑΛΑΜΙΣ.
Ούτε λίγο, ούτε πολύ έλεγαν στα υψηλά κλιμάκια του ΠΝ ,ότι ο Αξιωματικός που σήμανε τον συναγερμό στην φρεγάτα “μπέρδεψε” τους πυραύλους που έριχναν οι ισραηλινοί στην ξηρά (!), ότι “υπάρχουν τέτοια περιστατικά που κάποιοι μεγαλοποιούν γεγονότα” και άλλα σχετικά! Το άλλο σενάριο είναι αυτό της εκτόξευσης δορυφόρου από τους ισραηλινούς .
Ούτε λέξη για την άψογη αντίδραση των μελών του πληρώματος για τον εκτιμώμενο κίνδυνο . Αντίδραση επαγγελματική και ανθρώπινη με τα λίγα μέσα που «λειτουργούσαν».
Για μπράβο δεν το συζητάμε βέβαια. Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά τους τελευταίους μήνες που στελέχη του ΠΝ αντί να επιβραβευθούν για την αντίδρασή τους σε δύσκολες και απρόβλεπτες συνθήκες …τ΄ ακούν κιόλας!
Όπως πριν από μερικούς μήνες που πλοίο του Στόλου πήρε φωτιά στ΄ ανοιχτά του Πειραιά. Ο κυβερνήτης και το πλήρωμα αντέδρασαν ΑΨΟΓΑ και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ. Έλεγξαν το πρόβλημα με τις λιγότερες δυνατές ζημιές. Έσωσαν το πλοίο. Αντί για συγχαρητήρια …άκουσαν τον εξάψαλμο γιατί έκαναν το προβλεπόμενο: Ενημέρωσαν από τον ασύρματο για την αναγκαστική ακινητοποίησή τους έξω από το λιμάνι του Πειραιά όπου πλοία πάνε κι έρχονται διαρκώς!!! Κάποιοι ενοχλήθηκαν επειδή ο κυβερνήτης έκανε τη δουλειά του σωστά (by the book). Και το σωστά περιλαμβάνει και την γνωστοποίηση του προβλήματος που κάποιοι ήθελαν να μείνει κρυφό. Και σε μεγάλο βαθμό το πέτυχαν. Κρίσεις ανωτάτων έρχονταν εκείνη την εποχή.
Τα ίδια έγιναν και στην επιχείρηση μετά από τον σεισμό στην Κεφαλονιά. Όταν πλοία ιδίου τύπου έφυγαν από τον Ναύσταθμο το ένα που αδυνατούσε να δέσει και το άλλο με “μία μηχανή”. Και αναρωτιόντουσαν πολλοί τότε γιατί δεν πήγαιναν να “δέσουν” στο Αργοστόλι και επέμεναν να “πιάσουν” στη Σάμη.
Το άλλο με τον υποτιθέμενο προγραμματισμό ετήσιας ΜΑΚ Αρματαγωγού που καταταλαιπώρησε 150 άτομα μαζί και τις οικογένειες τους πηγαινοέρχοντας Αθήνα – Κρήτη – Αθήνα μέσα σε δύο μέρες.
Τα παραδείγματα είναι πολλά, τα προβλήματα ακόμη περισσότερα, όλα κρυμμένα κάτω από το χαλί, στο οποίο πατάνε όσοι έχουν ως απόλυτη προτεραιότητα την καριέρα τους κι όχι το κοινό καλό. Ειδικά αυτές τις δύσκολες εποχές. Η επίκληση του “απορρήτου”, του “εθνικού συμφέροντος” έχει βολέψει μια χαρά χρόνια τώρα όσους διοικούν αυτή τη χώρα με την μέθοδο “άσε τα προβλήματα για τον επόμενο”. Οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν εξαιρούνται.
Τα περισσότερα από τα θέματα των Ενόπλων Δυνάμεων τα οποία “καλύπτονται” με τις παραπάνω δικαιολογίες δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με “απόρρητα” και “εθνικά μυστικά”. Αντιθέτως η διαρκής απόκρυψή τους στην οποία κι εμείς οι δημοσιογράφοι συμμετείχαμε μόνο τεράστια ζημιά έκανε στις ΕΔ.
Συνεπώς είναι καιρός -αφού τίποτα απολύτως δεν διορθώνεται- να αρχίσουν όσοι διαχειρίζονται τα πανάκριβα οπλικά συστήματα αλλά κυρίως ανθρώπινες ζωές να δίνουν απαντήσεις σε ερωτήματα που δεν είναι ούτε …απόρρητα, ούτε κρατικά μυστικά.
Και αφού η υπόθεση της φρεγάτας ΣΑΛΑΜΙΣ είναι στην επικαιρότητα ας αρχίσουμε μ΄ αυτή. Το ερώτημα απλό : Ήταν σε λειτουργία όλα τα αντιπυραυλικά συστήματα και συστήματα αυτοπροστασίας του πλοίου; Ναι ή όχι; Κι επειδή οι δικές μας πληροφορίες λένε πως ΔΕΝ ΗΤΑΝ θα προσθέσουμε και το γιατί. Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η απάντηση του ΓΕΝ και του Στόλου.
Διαβάστε ακόμη:
Ο ΥΕΘΑ ζητά ενημέρωση από το ΓΕΝ για το συμβάν με τη φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ ! 6 ερωτήματα