Ο «Φυλακισμένος Στόλος» – Γιατί το ΠΝ «καίγεται» να «απελευθερώσει» υποβρύχια και πυραυλακάτους

Στόλο “φυλακισμένο” μέσα σε δύο Ναυπηγεία διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό! Τέσσερα υποβρύχια στον Σκαραμαγκά και τρεις πυραυλάκατοι στην Ελευσίνα! Όλα πληρωμένα στο μεγαλύτερο μέρος τους από τους Έλληνες φορολογούμενους. Η επιχείρηση “απόδρασης” έχει ξεκινήσει και η επιτυχία της αποτελεί μονόδρομο για το ΥΠΕΘΑ και το Πολεμικό Ναυτικό με όσα συμβαίνουν στο Αιγαίο ,όπου η τουρκική επίδειξη δύναμης είναι πλέον καθημερινή ρουτίνα.

Τα εγκλήματα του “εξοπλιστικού πάρτυ” που είχε στηθεί στη χώρα την δεκαετία του 90, με τις κάκιστες για το ελληνικό κράτος συμβάσεις που υπογράφτηκαν μέχρι να φθάσουμε στην επίσης κακή συμφωνία με τον Σάφα πληρώνονται τώρα.

“Κρυμμένες” πίσω από τις ηγεμονικές για τα συμφέροντά τους συμφωνίες όλες οι εταιρείες που εμπλέκονται στις υποθέσεις των υπό ναυπήγηση πολεμικών πλοίων , επιχειρούν μόνο ένα πράγμα: να κερδίσουν κι άλλα χρήματα ή στην χειρότερη περίπτωση να μην επιβαρυνθούν με μεγάλα οικονομικά ποσά που αναλογούν σε ζημιές που έχουν υποστεί τα “αιχμάλωτα υποβρύχια” στον Σκαραμαγκά, ή με ρήτρες καθυστέρησης παράδοσης , όπως συμβαίνει με τις πυραυλακάτους στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Το ΥΠΕΘΑ ανέλαβε πρόσφατα την πρωτοβουλία και το ρίσκο να προτείνει ένα σχέδιο λύσης για τον Σκαραμαγκά. Με απλά λόγια το Ναυπηγείο πέρασε στα χέρια του ΠΝ , το οποίο έχει αναλάβει την ολοκλήρωση ναυπήγησης των υποβρυχίων και την μισθοδοσία των εργαζομένων , με αποδοχές σαφώς μειωμένες. Οι εργαζόμενοι έχουν πιάσει ήδη δουλειά που σε πρώτη φάση προβλέπει την λεπτομερή καταγραφή των ζημιών. Τα χρήματα που υπάρχουν για την ολοκλήρωση των τρίων υπερσύγχρονων υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και του εκσυγχρονισμένου 209 είναι 75 εκατομμύρια ευρώ. Ότι προκύψει παραπάνω θα καταλογιστεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Και αυτό έχει προκαλέσει ήδη τριβές.

Από την διοίκηση του Σκαραμαγκά έχει γίνει σαφές ότι δεν πρόκειται να δεχτούν “επιπλέον χρεώσεις”. Αυτό αναφέρεται σε επιστολή που έστειλαν στον ΥΠΕΘΑ ,η οποία εμμέσως “απειλούσε” και με την διακοπή της παραχώρησης του Ναυπηγείου για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων.

Βόμβα και η Ελευσίνα
Πριν από περίπου ένα χρόνο η κυβέρνηση με τροπολογία Μπαλτάκου είχε δώσει περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας με την προϋπόθεση ότι θα παρέδιδαν στις αρχές του 2014 την πρώτη από τις τρεις πυραυλακάτους Super Vita, που έχουν απομείνει. Αυτό δεν έγινε . Αντιθέτως πριν λίγες ημέρες με νέα τροπολογία η κυβέρνηση ρύθμιζε χρέη περίπου 10 εκατομμυρίων της Ελευσίνας. Χρέη που είχαν να κάνουν με τις ασφαλιστικές εισφορες. Η τροπολογία προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ ,αλλά τελικά πέρασε. Η δικαιολογία κυβέρνησης και ΠΝ για την διευκόλυνση έχει να κάνει με τον “φυλακισμένο στόλο” που αναφέραμε στην αρχή. Το ΠΝ θέλει πάση θυσία να παραλάβει τις τρεις πυραυλακάτους ,ελπίζοντας ότι την πρώτη θα την έχει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Πρόκειται για πλοία νέας σχεδίασης τα οποία έχουν εντυπωσιάσει ακόμη και το Ισραήλ που σε ανύποπτο χρόνο είχε ενδιαφερθεί για την αγορά του προγράμματος.
Σύμφωνα μ΄ όλες τις πληροφορίες η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ προσανατολίζεται να επεκτείνει την λύση Σκαραμαγκά και στην Ελευσίνα με κάποιες αναγκαίες παραλλαγές. Το σίγουρο είναι ότι την μισθοδοσία του προσωπικού θα την αναλάβει πάλι το ΠΝ.

Γιατί “καίγεται” το ΠΝ

Το ΠΝ κυριολεκτικά “καίγεται” για την “απελευθέρωση” των -επαναλαμβάνουμε- πληρωμένων πλοίων του. Η Τουρκία είχε επενδύσει και συνεχίζει να δαπανά τεράστια ποσά για το “χτίσιμο” ενός αξιόπιστου στόλου , φιλοδοξώντας για πρώτη φορά να κάνει επιδειξη ισχύος και κυριαρχίας στα νερά του Αιγαίου ,αλλά και όλης της Μεσογείου. Τουρκικές αρμάδες πολεμικών πλοίων ταξιδεύουν…ασκόπως σ΄ όλη την Μεσόγειο , πιάνοντας σε διάφορα λιμάνια, μόνο και μόνο για να κάνουν “επίδειξη σημαίας”. Πρόσφατα άλλη τουρκική ναυτική δύναμη έφθασε για πρώτη φορά μέχρι τη Νότια Αφρική.

Η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπει σ΄ αυτόν τον φαύλο κύκλο του αριθμητικού ανταγωνισμού δυνάμεων και να οδηγηθεί ξανά σε αγορές που δεν μπορεί έτσι κι αλλιώς να πραγματοποιήσει. Μην ξεχνάμε ότι μέχρι να ξεσπάσει η κρίση το 2009 κάποιοι προσπαθούσαν να πείσουν τους κυβερνώντες ότι έπρεπε επειγόντως να προχωρήσουμε στην προμήθεια γαλλικών φρεγάτων τύπου Fremm. Κόστος σύμφωνα με όσα ο ίδιος ο Ευάγγεος Βενιζέλος είχε δηλώσει ως ΥΠΕΘΑ, 7 δις ευρώ!

Όπως εξηγεί στο onalert.gr κορυφαίος επιτελής του ΠΝ , η παραλαβή των πλοίων που έχουμε πληρώσει είναι αρκετή για να ακυρώσει τα όποια πλεονεκτήματα πιστεύουν οι Τούρκοι ότι μπορούν να αποκτήσουν στο Αιγαίο.

Η ανάλυσή του έχει ενδιαφέρον:

“Τα Υποβρύχια 214 έχουν δικαίως χαρακτηριστεί τα καλύτερα συμβατικά του κόσμου.
Με συνολικά τέσσερα τέτοια Υποβρύχια, αλλά και το ΩΚΕΑΝΟΣ, η πλάστιγγα στο Αιγαίο θα γείρει πασιφανώς προς τη μεριά μας. Δεν πρέπει φυσικά να ξεχνάμε και τα Υποβρύχια τ. 209 που διαθέτουμε επί μακρόν και τα οποία επιχειρούν άριστα εκπαιδευμένα πληρώματα.
Αντίστοιχα, είναι ιδιαίτερα σημαντική η προσθήκη στο Στόλο των λοιπών τριών Πυραυλακάτων SUPER VITA, της ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ και ΤΠΚ Νο 6 και 7 (ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΒΛΑΧΑΚΟΣ αντίστοιχα), τα οποία και κατασκευάζονται στην Ελευσίνα. Να θυμίσουμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει ήδη τέσσερα πλοία αυτού του τύπου, τα οποία και επιχειρούν με μεγάλη επιτυχία.

Πρόκειται για πλοία με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των Ταχέων Σκαφών, που διαθέτει το ΠΝ για πάνω από 40 χρόνια, δηλαδή υψηλή ταχύτητα, ευελιξία, δυνατότητα απόκρυψης και δύναμη πυρός, αλλά με τα «state of the art» συστήματα που διαθέτουν, μάλλον μπορούμε άνετα να ισχυριστούμε ότι πρόκειται για «μικρές Φρεγάτες». Με εξελιγμένο τακτικό και αντιπυραυλικό σύστημα, με ικανότατους αισθητήρες και πολύ αξιόπιστο βληματικό δυναμικό, συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα των Ταχέων Σκαφών και των Φρεγατών”.

Επιχειρησιακά, τα Υποβρύχια είναι τα πρώτα πλοία που θα αποπλεύσουν και θα λάβουν τις αρχικές τους θέσεις στο Αιγαίο και ανατολικότερα, σε περίοδο έντασης και κρίσης. Τα τ. 214 μπορούν να κινηθούν γρήγορα, εκμεταλλευόμενα την ταχύτητα τους στην κατάδυση. Παραμένοντας ανεντόπιστα, με τη επιχειρησιακή λειτουργία των προηγμένων αισθητήρων και συστημάτων τους, θα αποκτήσουν θαλάσσια εικόνα της περιοχής περιπολίας και θα είναι έτοιμα να αναλάβουν επιχειρήσεις θαλάσσιας απαγόρευσης και θαλασσίου ελέγχου και να υποστηρίξουν ειδικά σχέδια, έχοντας σε ετοιμότητα τις τορπίλες αλλά και τα κατευθυνόμενα βλήματα HARPOON. Αποτελούν έτσι θανάσιμο κίνδυνο για, κυρίως, Φρεγάτες, Αρματαγωγά, αλλά και αντίπαλα Υποβρύχια.

Γενικά, θα διατηρούν το τακτικό πλεονέκτημα, αφού εντοπίζουν τις αντίπαλες μονάδες σε σαφώς μεγαλύτερες αποστάσεις από ότι μπορούν αυτά να εντοπιστούν.
Ας μην ξεχνάμε ότι, πέρα από την επιχειρησιακή αξιοποίηση τους σε εθνικό πλαίσιο στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, το ΠΝ θα μπορεί να διαθέτει περισσότερα σύγχρονα Υποβρύχια σε συμμαχικές και διεθνείς επιχειρήσεις, όπως στην Νατοϊκή Επιχείρηση ACTIVE ENDEAVOUR. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η αμυντική μας διπλωματία εξυπηρετείται με την συνεισφορά του ΠΝ με Υποβρύχιο στην εν λόγω επιχείρηση στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως επίσης έχει γίνει δεκτή με θετικά σχόλια η συνεισφορά μας με Υποβρύχιο στην επικείμενη επιχείρηση προστασίας του πλοίου CAPE REY, για την καταστροφή των χημικών της Συρίας.

Αντίστοιχα, είναι ιδιαίτερα σημαντική η προσθήκη στο Στόλο των λοιπών τριών Πυραυλακάτων SUPER VITA, της ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ και ΤΠΚ Νο 6 και 7 (ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΒΛΑΧΑΚΟΣ αντίστοιχα), τα οποία και κατασκευάζονται στην Ελευσίνα. Να θυμίσουμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει ήδη τέσσερα πλοία αυτού του τύπου, τα οποία και επιχειρούν με μεγάλη επιτυχία.

Πρόκειται για πλοία με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των Ταχέων Σκαφών, που διαθέτει το ΠΝ για πάνω από 40 χρόνια, δηλαδή υψηλή ταχύτητα, ευελιξία, δυνατότητα απόκρυψης και δύναμη πυρός, αλλά με τα «state of the art» συστήματα που διαθέτουν, μάλλον μπορούμε άνετα να ισχυριστούμε ότι πρόκειται για «μικρές Φρεγάτες». Με εξελιγμένο τακτικό και αντιπυραυλικό σύστημα, με ικανότατους αισθητήρες και πολύ αξιόπιστο βληματικό δυναμικό, συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα των Ταχέων Σκαφών και των Φρεγατών.

Άλλα τρία τέτοια πλοία φυσικά θα ενδυναμώσουν την ισχύ του Πολεμικού Ναυτικού. Ο θαλάσσιος χώρος του Αιγαίου, με τα πολυάριθμα νησιά και βραχονησίδες και τα περιορισμένα ύδατα, ευνοεί τη δράση των Πυραυλακάτων. Οι SUPER VITA θα αποκτήσουν και θα μεταδώσουν γρήγορα εικόνα περιοχής από θέσεις απόκρυψης, ενώ, ανεντόπιστα ή απρόσβλητα, θα βρίσκονται σε ετοιμότητα να αξιοποιήσουν την ισχύ πυρός που διαθέτουν και τα εξελιγμένα κατευθυνόμενα βλήματα EXOCET MM 40.

Γενικά, σε επιχειρησιακό επίπεδο, θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των μικτών ομάδων κρούσεως επιφανείας και σε ειδικά σχέδια. Πρέπει όμως να συμπληρώσουμε ότι το ΠΝ θα έχει και περισσότερες εναλλακτικές λύσεις για τις επιχειρήσεις από την περίοδο της ειρήνης, καθώς οι ΤΠΚ συμμετέχουν στην επιχείρηση επιτήρησης Ανατολικού Αιγαίου και σε άλλες αποστολές.

Βέβαια, όπως και στην περίπτωση των Υποβρυχίων τ. 214, και αυτά τα πλοία προωθούν την αμυντική μας διπλωματία συμμετέχοντας σε αποστολές εξωτερικού, όπως η Επιχείρηση UNIFIL του ΟΗΕ στον Λίβανο.

Καθώς αναφερόμαστε για ΤΠΚ, θα πρέπει να τονίσουμε ότι το ΠΝ καταβάλει προσπάθεια να ενεργοποιήσει την Πυραυλάκατο ΜΥΚΟΝΙΟΣ, μία από τις τέσσερις εκσυγχρονισμένες ΤΠΚ τ. ΛΑΣΚΟΣ. Η εκ νέου επιχειρησιακή αξιοποίηση και αυτού του υπερσύχρονου πλέον πλοίου, θα ενισχύσει σημαντικά το δυναμικό των Ταχέων Σκαφών.

Έχουμε γη και Πατρίδα όταν έχουμε πλοία στη θάλασσα, έλεγε πριν από χιλιάδες χρόνια ο Θεμιστοκλής. Το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι ισχυρό και αποτελεσματικό. Όμως υπάρχουν συνολικά επτά πλοία, Υποβρύχια και Πυραυλάκατοι, τα καλύτερα στον κόσμο για την κλάση τους, τα οποία δεν είναι στη θάλασσα αλλά στα ναυπηγεία. Από μόνα τους αποτελούν ένα στόλο που άλλες χώρες θα ήταν ικανοποιημένες να διαθέτουν μόνο αυτόν. Αυτός ο στόλος λοιπόν, πρέπει όσο το δυνατόν πιο σύντομα να βρεθεί στη θάλασσα και να αξιοποιηθεί επιχειρησιακά από το Πολεμικό Ναυτικό και τις Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα”.

Διαβάστε ακόμη:

Στο ΓΕΝ κερνάνε «υποβρύχια» αισιοδοξώντας για παραλαβή των υποβρυχίων των 3,2 δις!!!


Οκτώ χρόνια μετά «θυμηθήκαμε» να κάνουμε το αυτονόητο για τα υποβρύχια; Ερωτήματα…