“‘Εφυγε” ο Νίκος Παππάς. Ο κυβερνήτης του θρυλικού Βέλους , του Κινήματος του Πολεμικού Ναυτικού, άφησε τη τελευταία του πνοή ,στο σπίτι του.
Ο ναύαρχος Παππάς νοσηλευόταν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στο ΝΝΑ, πρόσφατα όμως είχε επιστρέψει στο σπίτι του, επιλέγοντας να δώσει εκεί την τελευταία του μάχη με το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε. Η κηδεία του θα γίνει στην Κύμη.
Ο Κώστας Γκορτζής που ήταν μαζί με τον Νίκο Παππά στην όμορφη περιπέτεια του ΒΕΛΟΥΣ τον αποχαιρέτησε μέσα από τη σελίδα του στο facebook με αυτό το μήνυμα
Ο Κώστας Γκορτζής που έχει γράψει το βιβλίο «Το Βέλος στη καρδιά της Δικτατορίας» είχε γράψει:
Ο Νίκος Παππάς ήταν κυβερνήτης στο αντιτορπιλικό «Βέλος» και ενώ το κίνημα είχε ήδη προδοθεί, αποφάσισε να αποχωρήσει από την άσκηση του ΝΑΤΟ στην οποία συμμετείχε και να ζητήσει πολιτικό άσυλο στην Ιταλία, καταφέροντας μεγάλο πλήγμα στη χούντα, ανανεώνοντας την αντίσταση και δημιουργώντας αίσθηση στο εξωτερικό κάνοντας την ανταρσία του Βέλους, πρωτοσέλιδο από την Ευρώπη μέχρι την Ιαπωνία.
Ο Νίκος Παππάς έγραψε τη δική του σελίδα στην Ιστορία, διετέλεσε αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, υπουργός, τιμήθηκε από την επίσημη Πολιτεία, την ιδιαίτερη πατρίδα του την Κύμη αλλά και από τους απλούς πολίτες αυτής της χώρας στα τέσσερα σημεία του ορίζοντά της. Από τη Μυτιλήνη μέχρι την Πάτρα και από την Κω μέχρι τα Γρεβενά.
»Τον ακολούθησα γιατί από την πρώτη στιγμή που τον συνάντησα ένιωσα σιγουριά δίπλα του.
Γιατί πάντοτε έλεγε αυτό που εννοούσε και καταλάβαινε αυτό που εννοούσα…
Γιατί, παρά τον… συγγενή πρωτογονισμό στη συμπεριφορά και στις εκφράσεις του, ποτέ δεν με πρόσβαλε.
Γιατί με μάθαινε να διοικώ διοικούμενος και να διοικούμαι διοικώντας.
Γιατί με εμπιστευόταν στα 20 μου χρόνια και μου άφηνε τα περιθώρια να είμαι εγώ.
Γιατί στην προοπτική της φυγής του αισθάνθηκα ανασφαλής και απροστάτευτος.
Γιατί στην προοπτική της φυγής του αισθάνθηκα υποχρεωμένος να είμαι δίπλα του και να τον προστατεύω. Γιατί μ’ έκανε να πιστεύω, στα εικοσιδύο μου χρόνια, ότι το μπορούσα…»
Ο Νικόλαος Παππάς γεννήθηκε το 1930 στην Κύμη της Εύβοιας και σπούδασε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, στη Σχολή Ναυτιλίας και Κατευθύνσεως του Βρετανικού Ναυτικού και στη Σχολή Πολέμου και Αμύνης του ΝΑΤΟ Ρώμης.
Το 1963, υπηρέτησε ως υπασπιστής ΥΕΘΑ έως το 1965.
Το διάστημα 1971-1972, διετέλεσε διοικητής της Σχολής Υπαξιωματικών.
Στις 25 Μαΐου 1973, έγινε διεθνώς γνωστός, όταν για να εκδηλώσει την αντίθεσή του προς την απριλιανή δικτατορία, οδήγησε το αντιτορπιλικό «Βέλος», του οποίου ήταν κυβερνήτης, στην Ιταλία. Στη συνέχεια αποτάχθηκε από το Ναυτικό με απόφαση της δικτατορίας, η οποία του αφαίρεσε την ελληνική ιθαγένεια.
Το 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας, διετέλεσε διευθυντής Διοικήσεως Ναυστάθμου Σαλαμίνας για έναν χρόνο.
Το 1976, υπηρέτησε ως διευθυντής Πολεμικής Σχεδιάσεως ΓΕΝ και Ακόλουθος Αμύνης στην Μεγάλη Βρετανία έως το 1979.
Την περίοδο 1979-1980, ήταν διοικητής Ταχέων Σκαφών και από το 1980 έως το 1981, διοικητής αντιτορπιλλικών και Υπαρχηγός Ναυτικού.
Το 1981, ανέλαβε τη Διοίκηση Ναυτικής Εκπαίδευσης και το 1982, επιλέχτηκε ως Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, θέση στην οποία παρέμεινε ως το 1986.
Συμμετείχε ως υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στην υπηρεσιακή κυβέρνηση του Ιωάννη Γρίβα (1989) και στην οικουμενική του Ξενοφώντα Ζολώτα (1989-1990).
Ήταν παντρεμένος με την Χαρίκλεια Παπαναστασίου με την οποία απέκτησαν δύο γιους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συλλυπητήριο μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας για τον θάνατο του Ν. Παππά
Δήλωση πρωθυπουργού και ΥΕΘΑ για τον Ναυαρχο Ν. Παππά
Δηλώσεις κομμάτων για το θάνατο του Ναυάρχου Νίκου Παππά
Η “Ανταρσία” του Αντιτορπιλικού “ΒΕΛΟΣ» – Με αφορμή τον θάνατο του Νίκου Παππά
1909: Η άγνωστη εμφύλια ναυμαχία του Ελληνικού Στόλου στη Σαλαμίνα! Γιατί έγινε;
Μάχη των Θερμοπυλών-Όταν οι λίγοι αντιμετώπισαν τους πολλούς και παρά την ήττα, νίκησαν