Αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή στο Αιγαίο της Φρεγάτας “Κανάρης”. Τα μηνύματα από το μέτωπο της επισκευής είναι άκρως αισιόδοξα καθιστώντας εφικτή την επαναφορά του πολεμικού πλοίου στη δύναμη του ελληνικού στόλου το αργότερο έως τις αρχές Ιουνίου. Μια επισκευή που γίνεται εξ’ολοκλήρου με ίδιες δυνάμεις και χωρίς να χρησιμοποιηθεί ούτε ένα ευρώ από τα περιορισμένα κονδύλια του προϋπολογισμού του Πολεμικού Ναυτικού.
Ειδικά η “επούλωση” των “τραυμάτων” που άφησε στο ηλεκτρονικό τμήμα του σονάρ, η προσάραξη στη νησίδα Αταλάντη, φαίνεται πως εκτός από την επίτευξη ενός μικρού θαύματος από το εξειδικευμένο προσωπικό του ΠΝ, θα ανοίξει και δρόμους για την επισκευή και άλλων συστημάτων. Εξίσου εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα από την πορεία των εργασίων και στο δομικό κομμάτι που πραγματοποιούνται από τους τεχνίτες των πολύπαθων ναυπηγείων.
Όπως είχε γράψει το OnAlert η ζημιά που είχε προκληθεί στο θόλο αλλά και στα στοιχεία του σόναρ του πολεμικού πλοίου ήταν σημαντική αλλά όχι και ολική. Στο ηλεκτρονικό κομμάτι, υπέστησαν βλάβη μόνο οι μπροστινοί σένσορες. Το σημαντικό είναι ότι την επισκευή, τόσο στο δομικό όσο και στο ηλεκτρονικό κόμματι, έχουν αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τα εξειδικευμένα στελέχη και οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού, από κοινού με το πολύπειρο προσωπικό των ναυπηγείων.
Για το έργο της επισκευής έχουν χωριστεί σε τρεις ομάδες και έχει επιλεγεί η τεχνική του reverse engineering. Δηλαδή τμήμα, τμήμα γίνεται η αφαίρεση τόσο από το δομικό κομμάτι όσο και από τα στοιχεία του ηλεκτρονικού τμήματος του σοναρ. Ακολουθεί η επισκευή του ή ή αντικατάστασή του από τα spare και το υφιστάμενο στοκ ανταλλακτικό που υπάρχει στις αποθήκες και στη συνέχεια επανατοποθετείται στη θέση του.
Η μια ομάδα είναι εκείνη των ναυπηγείων. Δουλειά της είναι η επισκευή του δομικού συστήματος που είναι πακτωμένο πάνω στο πλοίο και η επιδιόρθωση των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από την προσάραξη. Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους έμπειρους τεχνικούς του Ναυστάθμου που αφαίρεσαν τον θόλο από την Φρεγάτα “Μπουμπουλίνα” τμήματα του οποίου ενσωματώνονται στον υπό επισκευή θόλο του “Κανάρη”. Και η τρίτη ομάδα έχει αναλάβει την επισκευή στο ηλεκτρονικό κομμάτι. Εξειδικευμένοι ηλεκτρονικοί μαζί με το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό των πλοίων που “δουλεύουν” και επιδιορθώνουν ένα προς ένα τα στοιχεία του σόναρ.
Ταυτόχρονα με το στοίχημα της επισκευής του “Κανάρη” κερδίζονται και εκείνα για τις φρεγάτες “Αιγαίον” και “Κουντουριώτης” στις οποίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς οι αλλαγές των ελικοδρομίων.