Πλήρως επιχειρησιακό, όπως άλλωστε τόνιζαν εμφατικά στο OnAlert από την πρώτη στιγμή ότι θα είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα, επέστρεψε στη δράση το Αρματαγωγό «Λέσβος», μετά το ατύχημα στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας τον περασμένο Ιανουάριο.
Το πλοίο του Πολεμικού μας Ναυτικού, όπως φαίνεται και στο αποκλειστικό στιγμιότυπο που εξασφάλισε το OnAlert, συμμετέχει στην Αποβατική Άσκηση Μικρής Κλίμακας «Αιγιαλός 2018», μαζί με ακόμη τρία αρματαγωγά της Διοίκησης Αμφίβιων Δυνάμεων του Αρχηγείου Στόλου, την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών «Μοράβας» καθώς επίσης άλλες μονάδες. Η άσκηση είναι σε τεχνικό – τακτικό επίπεδο, για την σύζευξη των 4 Αρματαγωγών και της Διοίκησης με την 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών ενώ προβλέπει και αποβατική ενέργεια σε νησί του Κεντρικού Αιγαίου με έξοδο στρατευμάτων στην ακτή για 24ωρο αγώνα ξηράς.
Το ατύχημα στον Ναύσταθμο
Το βράδυ της Τρίτης 23 Ιανουαρίου, το αρματαγωγό «Λέσβος» μετά την πρόσκρουσή του σε προβλήτα ενός του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας, είχε αποκτήσει ένα ρήγμα δύο μέτρων. Υπενθυμίζεται ότι υψηλόβαθμη πηγή του ελληνικού Πενταγώνου, είχε υποστηρίξει στο OnAlert κατά τις πρώτες ώρες του ατυχήματος, ότι οι ισχυροί άνεμοι, ταχύτητας 40 κόμβων που έπνεαν στην περιοχή, είχαν ως αποτέλεσμα το πλοίο του Πολεμικού μας Ναυτικού να «ξυστεί» πάνω στον μώλο και να «σκίσει» τη μια πλευρά του κατά μήκος δύο μέτρων.
Η εικόνα που κατεγράφη για τις ακριβείς συνθήκες του ατυχήματος ήταν η εξής σύμφωνα με την ίδια πηγή ενημέρωσης: «Πήγε να μπει μέσα τον πήρε ο αέρας, βγήκε για να προλάβει, αλλά κατά την έξοδό του ακούμπησε σε έναν προβλήτα που είναι από την αντίθετη πλευρά και σκίστηκε εκεί.» Το πρώτο φως της ημέρας και η επιτόπια αυτοψία των ειδικών του στόλου είχε επιβεβαιώσει πλήρως την αρχική εικόνα ότι το χτύπημα προκάλεσε επιφανειακή ζημιά, η οποία θα επισκευαζόταν με την προσθήκη ενός «ράμματος».
Πριν καλά-καλά συμπληρωθούν οι πρώτες ώρες των εργασιών επισκευής επιχειρήθηκε να αποδοθούν δυσοίωνες προοπτικές στο εγχείρημα οι οποίες αποδείχθηκαν, εκ της παρουσίας του ΑΤ «Λέσβος στην άσκηση «Αιγιαλός», ότι ήταν επιεικώς επιπόλαιες αν όχι υποβολιμιαίες. Σε κάθε περίπτωση δικαιώθηκαν οι προβλέψεις των ειδικών που ενεπλάκησαν από την πρώτη στιγμή στο project της επισκευής του πλοίου. Όπως σημείωναν τότε στο OnAlert ότι η ζημιά είναι στα ανώτερα τμήματα του «σώματος» του πλοίου και όχι χαμηλά.