Αμφισβητήθηκε από πολλούς το κόστος των φρεγατών Fremm που μόνο το Onalert, έγραφε ότι θα ξεπεράσει τα 6 δις! Η αλήθεια είναι ότι κι εμείς πέσαμε ελάχιστα έξω στις προβλέψεις μας. Το κόστος των γαλλικών φρεγατών Fremm σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ Ε.Βενιζέλο υπολογίστηκε στα 7 δις.
Ο κ.Βενιζέλος μιλώντας στο Real Fm και στον Ν.Χατζηνικολάου ο κ.Βενιζέλος είπε:
«Ξέρετε ότι η κυβέρνηση Καραμανλή είχε αποφασίσει την κατασκευή έξι γαλλικών φρεγατών που το σημερινό τους κόστος θα ξεπερνούσε τα 7 δις ευρώ. Και τώρα αγωνιζόμαστε να εκλογικεύσουμε αυτή τη δέσμευση και να κάνουμε μία διαπραγμάτευση με τη γαλλική κυβέρνηση, γιατί είναι μία διακρατική διαπραγμάτευση η οποία να πάει τα επίπεδα σε λογικό και συμφέρον για τη χώρα σημείο γιατί δεν έχουμε να εξυπηρετήσουμε μόνο το Ναυτικό και τα ελληνικά ναυπηγεία εν ευρεία εννοία, τη βιομηχανική μας υποδομή, έχουμε πρωτίστως να εξυπηρετήσουμε το δημοσιονομικό συμφέρον της χώρας, έχουμε να εφαρμόσουμε το πρόγραμμα ανασυγκρότησης, που τελικά κοστίζει σε κάθε επιχείρηση και σε κάθε νοικοκυριό, γιατί πρέπει να χρηματοδοτούμε τα ελλείμματα του κράτους και τα χρέη του κράτους».
Συνεπώς τα πραγματικά αστεία ποσά που ακούγονταν και κυρίως γράφονταν και κυμαίνονταν από 2,8 έως το πολύ 4 δις, αποτελούσαν ευσεβείς πόθους,όσων ήθελαν για άλλους λογους με το ζόρι, η χώρα ,να προχωρήσει σε μία συμφωνία που θα έσφιγγε κι άλλο την οικονομική θηλιά γύρω από το λαιμό της.
Από την απάντηση του κ.Βενιζέλου προκύπτει κάτι ακόμη σημαντικό:
•Το πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών Fremm, είναι στον αέρα. Ναι ,γίνονται διαπραγματεύσεις για να μειωθεί ο αριθμός των πλοίων με το ελληνικό ΠΝ να προτείνει δύο και τους Γάλλους να επιμένουν ότι πρέπει (;) να αγοράσουμε τουλάχιστον τέσσερα.
•Το μέχρι στιγμής «πλεονέκτημα» των Γάλλων, δηλαδή ότι η συγκεκριμένη αγορά εξεταζόταν με καθαρά πολιτικά και διπλωματικά κριτήρια,όσο περνάει ο καιρός μετατρέπεται σε μειονέκτημα.Ο πρόεδρος Σαρκοζί,που έχει αναλάβει την υπόθεση των Fremm,σύμφωνα τουλάχιστον με τις δημοσκοπήσεις καταρρέει. Η αλλαγή πολιτικού σκηνικού στη Γαλλία θεωρείται περίπου δεδομένη και αυτό ανατρέπει πολλά.
•Σε ότι αφορά στο επιχειρησιακό κομμάτι,το έχουμε γράψει -όπως γράφαμε και για το κόστος- ότι το ΠΝ δεν θέλει Fremm.