Ιδιαίτερα κερδοφόρες αποδεικνύονται οι αποστολές «παροχής ασφαλούς ναυσιπλοϊας» στον Ινδικό ωκεανό,για τις ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σ΄ αυτό το τομέα. Μεταξύ αυτών και μία ελληνική ,όπως αποκάλυψε το Onalert. Το «τιμολόγιο» για ένα μόνο ταξίδι εμπορικού πλοίου είναι περίπου 40.000 δολάρια ! Για τις ναυτιλιακές εταιρείες όμως το κόστος αυτό είναι μικρό σε σχέση με τη ζημιά που θα υποστούν αν ένα πλοίο τους πέσει σε χέρια πειρατών.
Οι βατραχάνθρωποι οι οποίοι εγγυώνται την ασφάλεια των εμπορικών πλοίων επιβιβάζονται στο Πορτ Σάϊντ και αποβιβάζονται, συνήθως στην Ινδία. Αποστολή τους είναι η αποτροπή των Σομαλών πειρατών να ανέβουν στα πλοία,αποστολή την οποία επιμένουν ότι εκτελούν χωρίς τη χρήση όπλων. Υποτίθεται ότι απαγορεύεται δια νόμου να υπάρχει οπλισμός σε εμπορικά πλοία. Οι γνωρίζοντες καλά την κατάσταση που επικρατεί στα ανοιχτά της Σομαλίας,επισημαίνουν ότι «το βασικό σ΄ αυτές τις αποστολές είναι η αποτροπή κι όχι η αντιμετώπιση των πειρατών αφού ανέβουν στο πλοίο,οπλισμένοι. Και η αποτροπή μπορεί εύκολα να γίνει και χωρίς οπλισμό».
Το τεράστιο νομικό κενό που υπάρχει στο θέμα της πειρατείας κάνει ακόμη πιο δύσκολη την αντιμετώπιση του φαινομένου, αφού ακόμη κι αν συλληφθούν πειρατές δεν υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα να δικαστούν!
Στο ΓΕΝ , είναι γνώστες της δραστηριοποίησης εταιρείας ελληνικών συμφερόντων σε αποστολές παροχής ασφάλειας σε πλοία του εμπορικού στόλου. «Από τη στιγμή που δεν εμπλέκεται εν ενεργεία προσωπικό του ΠΝ, το θέμα δεν μας αφορά»,επισημαίνουν πηγές του ΠΝ.
ΤΟ ONALERT ΜΕ ΧΑΡΑ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ.