ΓΕΕΘΑ: Αντιγράφει το Πολεμικό Ναυτικό και παίρνει αυτοκίνητα με leasing

Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας «αντιγράφει» το Πολεμικό Ναυτικό και είναι έτοιμο να ανανεώσει μέρος του στόλου των αυτοκινήτων του με leasing. Άλλωστε η αξιοποίηση της μεθόδου του leasing είναι μια ιδέα που ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης είχε προκρίνει από την εποχή που ήταν επικεφαλής του ΓΕΝ. Επιπλέον έχει ήδη δώσει σαφείς οδηγίες προς όλα τα επιτελεία να προβούν σε αντίστοιχες ενέργειες. 

Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού άλλωστε ήδη από τον Μάρτιο του 2017 έχει πάρει με την μέθοδο της μακροχρόνιας μίσθωσης συνολικά δεκαεπτά αυτοκίνητα. Από αυτά δεκαπέντε είναι αγροτικού τύπου και δύο είναι μικρά λεωφορεία (mini buses).Τα δεκαεπτά οχήματα έχουν ενταχθεί στην υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού με την διαδικασία της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), για χρονική διάρκεια πέντε ετών με δικαίωμα εξαγοράς τους μετά το τέλος της μίσθωσης.

Στο ΓΕΕΘΑ λοιπόν ήδη έχει εκπονηθεί η σχετική μελέτη με την οποία εκτιμάται ότι θα επιτευχθούν σημαντικές οικονομίες κλίμακος κάτι που είχε επισημάνει τον περασμένο Δεκέμβριο και ο ίδιος ο αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης. Ταυτόχρονα οι υπηρεσίες του επιτελείου θα έχουν την ευκαιρία να αντικαταστήσουν τα «γερασμένα» αυτοκίνητα του στόλου τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις συντηρούνται με δυσκολία.

Εντός του προσεχούς διαστήματος να ολοκληρωθεί ο σχετικός φάκελος ο οποίος σύμφωνα με τις πληροφορίες του OnAlert  θα υποβληθεί στο υπουργείο Εσωτερικών και εν συνεχεία σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εθνιής Άμυνας θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Βασικό κριτήριο για την επιλογή του «αναδόχου» θα είναι η συμφερότερη, οικονομικά, προσφορά.

Σε πρώτο χρόνο ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν προβλέπεται να ξεπεράσει τις 100.000 ευρώ κατ’ έτος ενώ θα αποκτηθούν διαφορετικού, τύπου, οχήματα, προκειμένου να καλυφθούν και οι εκάστοτε ανάγκες των υπηρεσιών. Η χρονομίσθωση θα είναι πενταετούς διάρκειας και θα υπάρχει πρόβλεψη εξαγοράς. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η περιστολή των λειτουργικών εξόδων που θα προκαλούσε η απόκτηση αλλά κυρίως η συντήρηση νέων ιδιόκτητων οχημάτων.