Τελευταία ενημέρωση: 2017-11-12 12:40:16
Ως 24ωρα εξελίξεων στην Πολεμική Αεροπορία χαρακτηρίζονται τα προσεχή από παράγοντες του ελληνικού πενταγώνου. Η άμμος στην κλεψύδρα για την απάντηση του αμερικανικού κογκρέσου στο ελληνικό αίτημα για την αναβάθμιση των 85 F-16 του ελληνικού στόλου, στην έκδοση VIPER, έχει αδειάσει.
Απο ημέρα σε ημέρα αναμένεται να ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο με υψηλόβαθμο αξιωματούχο που παρακολουθεί από κοντά τις διαβουλεύσεις να εκφράζει στο onalert τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για την έκβαση στη συγκεκριμένη υπόθεση: «Ελπίζω ότι θα πάμε καλά», ήταν η χαρακτηριστική αποστροφή του.
Ταυτόχρονα με το αμερικανικό LOA(Letter of Offer and Acceptance) αναμένεται να λυθεί και ο γρίφος για την εταιρεία που αναλάβει τελικά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Άλλωστε τόσο ο ίδιος ο υπουργός ΕΘνικής Άμυνας, όσο και ανώτατοι αξιωματικοί του ΓΕΑ, έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν υπάρχει μόνο ένας μνηστήρας. Εκτός από τη Lockheed Martin, υπάρχει και η ρητορική προσέγγιση της Boeing καθώς επίσης και άλλων εταρειών.
Όμως, όπως είχαν αποκαλύψει πρόσφατα πηγές του ΓΕΑ ταυτόχρονα με τις διαβουλεύσεις για το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 τρέχουν και οι διαπραγματεύσεις με τις τρεις εμπλεκόμνες γαλλικές εταιρείες για την υποστήριξη(Follow on Support) των διαφόρων εκδόσεων του στόλου των 37 MIRAGE-2000.
Οι εκτιμήσεις που διατύπωναν έλεγαν ότι εντός του μήνα θα πραγματοποιηθεί η «ανταλλαγή επισκέψεων». Όπως επισήμαιναν, στόχος μετά τους διαδοχικούς άγονους διαγωνισμούς είναι καταρχήν η σύναψη μιας συμφωνίας- πλαίσιο και εν συνεχεία θα ζητηθεί η υπογραφή μιας διακρατικής με την γαλλική δημοκρατία.