Σαν σήμερα το 1952 ένα αεροπλάνο τύπου Republic F-84G Thunderjet προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Είναι το πρώτο μαχητικό τζετ της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το Republic F-84 Thunderjet είναι Αμερικανικής κατασκευής μαχητικό αεροσκάφος δίωξης – βομβαρδισμού. Προερχόμενο από μία πρόταση της Αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για ένα μαχητικό αεροσκάφος ημέρας, το F-84 πέταξε πρώτη φορά το 1946. Παρά την είσοδό του σε υπηρεσία το 1947, το αεροσκάφος υπέφερε από πολλά δομικά προβλήματα και προβλήματα του κινητήρα και το 1948 η Αμερικανική αεροπορία το ανακήρυξε ανίκανο να εκτελέσει κάποια πτυχή της αποστολής του, απειλώντας με ακύρωση του προγράμματος. Το αεροσκάφος δεν θεωρήθηκε πλήρως επιχειρησιακό μέχρι το 1951 με την παρουσίαση της έκδοσης F-84G.
Το Thunderjet έγινε το κύριο επιθετικό αεροσκάφος της Αμερικανικής Αεροπορίας κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας, πετώντας 86.408 αποστολές και καταστρέφοντας το 60% των στόχων που καταστράφηκαν στο έδαφος κατά τη διάρκεια του πολέμου, ενώ κατέρριψαν 8 σοβιετικής κατασκευής μαχητικά MIG.
Περισσότερα από τα μισά από τα F-84 που κατασκευάστηκαν υπηρέτησαν σε αεροπορίες χωρών μελών του ΝΑΤΟ, ενώ ήταν το πρώτο αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε από το σμήνος της Αμερικανικής αεροπορίας Thunderbirds.
Το πρόβλημα
Το Thunderjet υπέφερε από ένα τυπικό πρόβλημα των πρώτων τζετ, τις φτωχές επιδόσεις κατά την διάρκεια της απογείωσης. Κατά τους θερμούς καλοκαιρινούς μήνες της Κορέας το αεροσκάφος, με πλήρες οπλικό φορτίο, χρειαζόταν 3.050 μέτρα διαδρόμου για να απογειωθεί, ακόμα και με τη βοήθεια ρουκετών RATO (μεταφέρονταν 2 ή 4 ρουκέτες παράγοντας 4.45 kN ώσης για 14 δευτερόλεπτα). Ο πυκνός καπνός από τις ρουκέτες εμπόδιζε όμως την ορατότητα των αεροσκαφών που απογειωνόταν πίσω από πρώτο. Τα πρώτα F-84 απογειωνόταν με ταχύτητα 260 χλμ την ώρα ενώ παρόμοια ήταν και η ταχύτητα προσγείωσης (σε σύγκριση με το P-51 Mustang που είχε ταχύτητα προσγείωσης 190 χλμ/ώρα). Παρόλα αυτά, το Thunderjet ήταν εύκολο στην πτήση με όργανα ενώ δεν επηρεαζόταν από πλευρικούς ανέμους.
Η αρχή για την Πολεμική Αεροπορία
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε περίπου 200 F-84G Thunderjet την περίοδο 1952-1953 και ήταν το πρώτο αεριωθούμενο μαχητικό-βομβαρδιστικό σε Ελληνική υπηρεσία. Υπηρέτησε μέχρι το 1959.
Τέσσερα αεροσκάφη εξόπλισαν το πρώτο Ελληνικό Ακροβατικό Σμήνος, τo Καρρέ των Ασσων, το οποίο συγκροτήθηκε το 1952 στην 337 Μοίρα Διώξεως-Βομβαρδισμού και πραγματοποίησε πολλές επιδείξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέχρι τη διάλυσή του το 1957, οπότε και έδωσε τη θέση του στο δεύτερο Ακροβατικό Σμήνος, την Ελληνική Φλόγα, με αεροσκάφη F-86.