Για το φθινόπωρο και συγκεκριμένα εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου καθορίστηκε το ραντεβού των επιτελών της Πολεμικής Αεροπορίας με το κλιμάκιο των Αμερικανών για το πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 μαχητικών F-16 στην έκδοση Viper.
Για το ίδιο χρονικό ορόσημο μετατέθηκε ελέω καλοκαιριού αλλά και γραφειοκρατίας το μεγάλο στοίχημα του Ελληνικού Πενταγώνου. Αυτό δεν είναι άλλο από το να ταξιδέψει για την Αμερική το μαχητικό το οποίο θα αποτελέσει το πρωτότυπο για τον εκσυγχρονισμό των υπολοίπων αεροσκαφών που θα πραγματοποιηθεί στην ΕΑΒ.
Σε αυτές τις διαβουλεύσεις θα γίνει η ιεράρχηση προτεραιότητων και απαιτήσεων της Ελλάδας για το πρόγραμμα αυτό καθαυτό. Και από αυτή την διαδικασία εκτιμάται βάσισμα ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του προγράμματος των 1,23 δις θα μειωθεί περαιτέρω, στην περιοχή δηλαδή των 1,1 δις ευρώ, πιθανώς και χαμηλότερα. Ακολούθως αμερικανοί ειδικοί που θα έρθουν στην Ελλάδα, μετά από δοκιμές στο έδαφος, θα προχωρήσουν στην επιλογή του αεροσκάφους που θα αποτελέσει το πρωτότυπο.
Το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος προβλέπει ότι από την άφιξη του μαχητικού, που θα επιλεγεί, στην Αμερική θα απαιτηθούν 15 έως και 20 μήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης. Μεγάλη επιδίωξη πάντως και ταυτόχρονα μεγαλύτερη επιθυμία, είναι οι εργασίες στο πρωτότυπο να τελειώσουν εντός του 2020 και όχι το 2021.
Άλλωστε η πρόοδος των εργασίων είναι μια παράμετρος της συμφωνίας που συνδέεται και με τις καταβολές των δόσεων. Δηλαδή όπως εξηγούσε στο OnAlert καλά ενημερωμένη πηγή, το πλάνο των δόσεων θα είναι τριμηνιαίο αλλά οι χρηματοροές αποπληρωμής μπορεί να πάνε και με τον μήνα ή ανα 45 ημέρες.
Μετά τη δημιουργία του πρωτοτύπου, το ελληνικό F-16 Viper θα ταξιδέψει πίσω στη χώρα μας. Ταυτόχρονα θα ολοκληρώνεται και το στήσιμο της γραμμής παραγωγής στην ΕΑΒ. Βάσει των έως τώρα σχεδιασμών, θεωρείται εφικτή η παράδοση σε ετήσια βάση τουλάχιστον 12 F-16 Viper.