Στο «ρίνγκ» για τον τρίτο γύρο της διαπραγμάτευσης με την αμερικανική αντιπροσωπεία, μπαίνουν σήμερα τα στελέχη της ΕΑΒ. Στο επίκεντρο θα βρεθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες του προγράμματος αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών των F-16.
Οι πληροφορίες του OnAlert αναφέρουν ότι στην συνάντηση της Τετάρτης, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας εκτός από τα στελέχη της Lockheed Martin και τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Αμερικανικής Κυβέρνησης(USG), βρέθηκε και επιτελής της Πολεμικής Αεροπορίας.
Έγιναν δε ενδελεχείς συζητήσεις και επισκόπηση επί των σχεδιασμών που αφορούν στην υλοποίηση του προγράμματος. Άλλωστε μετά την παραλαβή του πρωτότυπου αεροσκάφους, η ΕΑΒ, θα σηκώσει το βάρος της γραμμής παραγωγής, με τον μεγαλεπίβολο στόχο να θέτει την παραγωγή έως και 12 μαχητικών το χρόνο.
Στην Αμερικανική αντιπροσωπεία έγινε επίδειξη των εγκατάστασεων και των επικειμένων αλλαγών, ενώ ταυτόχρονα έγινε και μια αναλυτική παρουσίαση για το πρόγραμμα CCIP, που έκανε η ΕΑΒ για την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής(USAF)
Κατά πληροφορίες οι Αμερικανοί επιτελείς φέρονται να έχουν ήδη ζητήσει στοιχεία και για το σκέλος της στελέχωσης της ΕΑΒ που θεωρείται κομβική για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, το μεγαλύτερο σε μέγεθος και κόστος, των μνημονιακών χρόνων. Σε αυτό το πεδίο οι δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί κάνουν λόγο για την πρόσληψη έως και 100 ατόμων η ένταξη των οποίων ξεκινήσει από τις αρχές του 2019.
Σε κάθε περίπτωση οι εν εξελίξει διαβουλεύσεις αφορούν στην ιεράρχηση προτεραιότητων και απαιτήσεων της Ελλάδας για το πρόγραμμα αυτό καθαυτό. Και από αυτή την διαδικασία εκτιμάται βάσισμα ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του προγράμματος των 1,23 δις θα μειωθεί περαιτέρω, στην περιοχή δηλαδή των 1,1 δις ευρώ, πιθανώς και χαμηλότερα.
Υπενθυμίζεται ότι όπως αναφέρεται στην κατακύρωση της σύμβασης, προϋπόθεση εκτέλεσης πληρωμών της LOA είναι η αποδοχή του προγράμματος πληρωμών του πίνανα με τις δόσεις που έχει προτείνει η Ελληνική Πλευρά σύμφωνα με τις οποίες μεταβλήθηκε ο εμπροσθοβαρής χαρακτήρας του προγράμματος. Ειδικότερα οι χρηματοροές αποπληρωμής για την περίοδο 2019-2021 μειώνονται κατά 221.407.047 ευρώ. Την ίδια ώρα όμως διαμορφώνται υψηλότερα οι δόσεις για τα έτη 2018 και 2022 συνολικά κατά 158.717.261 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση F-16 – Οι διαπραγματεύσεις της Δευτέρας
Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση F-16 – Τι έκανε η Lockheed Martin στην ΕΑΒ
Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση F-16 – Τι προβλέπει η κατακύρωση της Σύμβασης
Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση F-16 – Ο στόχος για το 2020
Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση F-16 – “Τρέχει” ήδη το πρόγραμμα των ελληνικών Viper