Ακόμη περισσότερο νερό στο αυλάκι της αναβάθμισης των μαχητικών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στην έκδοση Viper θα κυλήσει το προσεχές διάστημα, μετά και την υπογραφή της σχετικής τροποποίησης που είχε ζητηθεί από την ελληνική πλευρά.
Ταυτόχρονα υπάρχει και μια ανατροπή που επέρχεται στον αρχικό σχεδιασμό, όπως τουλάχιστον είχε καταστεί γνωστό μετά την επικύρωση της σύμβασης από το ΚΥΣΕΑ. Αυτή έγκειται στο ότι το κλιμάκιο των αμερικανών ειδικών δεν πρόκειται να προχωρήσει στις ΗΠΑ στις αλλαγές πάνω στο μαχητικό αεροσκάφος που θα επιλεγεί.
Αντίθετα η πρώτη εγκατάσταση των νέων συστημάτων στα οποία στηρίζεται η υπερσύγχρονη έκδοση Viper -στο μαχητικό που θα επιλεγεί ως το πρωτότυπο για τα υπόλοιπα 84 – θα γίνει το προσεχές διάστημα εδώ στην Ελλάδα στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Εκεί θα γίνουν οι πρώτες δοκιμές και εν συνεχεία αφού απεγκατασταθούν τα μέρη της έκδοσης Viper, το μαχητικό θα ταξιδέψει για το Fort Worth του Τέξας και τις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin.
Το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος προβλέπει ότι από την άφιξη του μαχητικού, που θα επιλεγεί, στην Αμερική θα απαιτηθούν 15 έως και 20 μήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης. Μεγάλη επιδίωξη πάντως και ταυτόχρονα μεγαλύτερη επιθυμία, είναι οι εργασίες στο πρωτότυπο να τελειώσουν εντός του 2020 και όχι το 2021. Άλλωστε η πρόοδος των εργασίων είναι μια παράμετρος της συμφωνίας που συνδέεται και με τις καταβολές των δόσεων. Δηλαδή όπως εξηγούσε στο OnAlert καλά ενημερωμένη πηγή, το πλάνο των δόσεων θα είναι τριμηνιαίο αλλά οι χρηματοροές αποπληρωμής μπορεί να πάνε και με τον μήνα ή ανα 45 ημέρες.
Μετά τη δημιουργία του πρωτοτύπου, το ελληνικό F-16 Viper θα ταξιδέψει πίσω στη χώρα μας. Ταυτόχρονα θα ολοκληρώνεται και το στήσιμο της γραμμής παραγωγής στην ΕΑΒ. Βάσει των έως τώρα σχεδιασμών, θεωρείται εφικτή η παράδοση σε ετήσια βάση τουλάχιστον 12 F-16 Viper.