Πέρα από τις εντάσεις, τις αιχμές και τους διαξιφισμούς που είχε η χθεσινή συζήτηση της ολομέλειας για την τροπολογία του ΥΠΕΘΑ αναφορικά με τα αντισταθμιστικά ύψους 230 με 265 εκ. ευρώ για την ΕΑΒ από την σύμβαση αναβάθμισης των 84 ελληνικών μαχητικών F-16 στην υποέκδοση Viper, είχε και κάποιες άλλες ειδήσεις που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση αυτή καθ’ αυτή.
Μία από αυτές, ήταν η είδηση αναφορικά με το ζήτημα της ύπαρξης ή μη προβλημάτων συνεργασίας του νέου ραντάρ AESA και του υπάρχοντος συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II των ελληνικών F-16 στο οποίο έχουν αναφερθεί πολλοί το τελευαταίο διάστημα.
Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, ο βουλευτής της ΝΔ Σίμος Κεδίκογλου ρώτησε τον ΥΕΘΑ κατά πόσο ευσταθούν τα δημοσιεύαμτα τα οποία κάνουν λόγο για ύπαρξη προβλημάτων συνεργασίας μεταξύ του νέου ραντάρ AESA και του υπάρχοντος συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II.
Ο κ. Κεδίκογλου ρώτησε επιπροσθέτως αν όντως υπάρχει κάποιο τέτοιο ζήτημα, κατά πόσο ισχύει η πληροφορία ότι γιατι την επίλυση του θα χρειαστούν επιπλέον 750 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Πάνος Καμμένος, κατά την τελική του ομιλία προς την Ολομέλεια -σύμφωνα με όσα είναι γραμμένα στα πρακτικά της συνεδρίασης- απάντησε στο ερώτημα του κ. Κεδίκογλου, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Με ρωτήσατε αν υπάρχουν προβλήματα συνεργασίας μεταξύ του ΑΣΠΙΣ και του ΡΑΝΤΑΡ και αν έχουν προβλεφθεί και είναι 750 εκατομμύρια. Το διάβασα κι εγώ αυτό. Μας διαβεβαιώνουν από τη Lockheed Martin ότι δεν υπάρχουν προβλήματα συνεργασίας. Και πάντως στο ήδη υπάρχον ποσό έχει χρεωθεί ένα μεγάλο ποσό, προκειμένου να καλυφθεί αυτή η ανάγκη».
Με την δήλωση του αυτή ο κ. Καμμένος αναφέρει ότι η LM έχει διαβεβαιώσει την ελληνική πλευρά ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα και ότι μάλιστα στο ήδη συνολικό ποσό της συμφωνία υπάρχει πρόβλεψη ποσού για την αντιμετώπιση τυχόν τέτοιων θεμάτων.
Να σημειώσουμε ότι είναι σίγουρα φυσικό και λογικό, όταν γίνεται μια αναβάθμιση σε ένα παλαιότερο σύστημα με υποσυστήματα νέας τεχνολογίας να υπάρχουν ή να δημιουργούνται κάποια «ζητήματα», όμως αυτό που προκύπτει από την απάντηση του ΥΕΘΑ, όπως αυτή έχει καταγραφεί στα πρακτικά της Βουλής, ότι τέτοια προβλήματα δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής και αν προκύψουν θα είναι μικρής έκτασης και θα αντιμετωπισθούν, αφού υπάρχει ήδη η σχετική πρόβλεψη.
Βέβαια, παρόμοια θέση είχε πάρει και ο Α/ΓΕΑ πριν από λίγους μήνες, ο οποίος είχε εκφράσει τις αμφιβολίες του κατά πόσο υπάρχουν τέτοια προβλήματα και αν υπάρξουν τι έκταση θα έχουν. Ο Α/ΓΕΑ είχε εκφράσει και την απορία του, μάλιστα, για το ότι γίνεται λόγος ύπαρξης προβλημάτων πριν καλά καλά τοποθετηθούν τα συστήματα πάνω στα αεροσκάφη και γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές.