Ο κατάλογος των πιλότων της ΠΑ που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του καθήκοντος είναι μακρύς.Και καθήκον δεν είναι μόνο η αντιμετώπιση των εχθρικών αεροσκαφών ή των τουρκικών όπως έγινε στις περιπτώσεις του Ν.Σιαλμά και του Κ.Ηλιάκη. Καθήκον είναι και η καθημερινή εξοντωτική εκπαίδευση των χειριστών της ΠΑ στο Αιγαίο.
Το «προσκλητήριο νεκρών» ξεκίνησε για την ελληνική ΠΑ,πολύ νωρίς.
Αλέξανδρος Καραμανλάκης: Υπήρξε το πρώτο θύμα της ελληνικής Αεροπορίας μετά τον Ίκαρο, όταν στις 29 Αυγούστου του 1912 βρήκε ένδοξο θάνατο, λόγω πτώσεως του αεροπλάνου του στον Κορινθιακό κόλπο, κατά το «μεγάλο» για την εποχή εκείνη αεροπορικό ταξίδι που επιχείρησε από την Αθήνα προς την ιδιαίτερη πατρίδα του,το Ρίο. Ο Α. Καραμανλάκης, δημοσιογράφος στο επάγγελμα, ήταν θερμός υποστηρικτής της «αεροπορικής ιδέας» και με ιδιωτική πρωτοβουλία μετέβη στη Γαλλία όπου εκπαιδεύτηκε στην αεροπλοΐα. Την άνοιξη του 1912 επέστρεψε στην Ελλάδα με ιδιόκτητο αεροπλάνο τύπου «Μπλεριό» και τον Ιούνιο του ίδιου έτους πραγματοποίησε τις πρώτες πτήσεις του στον αττικό ουρανό, σε μία από τις οποίες πέτυχε το ευρωπαϊκό ρεκόρ ύψους για την εποχή εκείνη. Η κηδεία του έγινε πάνδημη με δημόσια δαπάνη, ενώ ο αθηναϊκός Τύπος ανέγραφε: «Η αρχαία Ελλάς έδωσε τον Ικαρο θυσία της αεροπορικής ιδέας, η νεωτέρα Ελλάς δίδει τον Καραμανλάκη».
Εμμανουήλ Αργυρόπουλος: Είναι ο πρώτος Έλληνας αεροπόρος που πέταξε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την 8η Φεβρουαρίου του 1912 με το ιδιόκτητο αεροπλάνο τύπου «Nieupor», 30 ίππων, έχοντας απογειωθεί από το Ρουφ. Την ίδια ημέρα επανέλαβε την πτήση στον ίδιο χώρο με επιβάτη τον τότε πρωθυπουργό της Ελλάδας Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος μετά τη δεύτερη επιτυχή πτήση βάπτισε το πρώτο ελληνικό αεροπλάνο, στο οποίο έδωσε το όνομα «Αλκυών». Με την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων του 1912-13, ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος κατατάχθηκε ως μόνιμος Ανθυπολοχαγός στη Στρατιωτική Αεροπορία, που μόλις τότε είχε συσταθεί και έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις στο Μακεδονικό Μέτωπο. Την 4η Απριλίου 1913 ο πρώτος Έλληνας στρατιωτικός αεροπόρος Εμμανουήλ Αργυρόπουλος βρήκε ηρωικό θάνατο κατά την εκτέλεση αεροπορικής αποστολής στο Μακεδονικό Μέτωπο και άνοιξε το Πάνθεο των ηρώων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Δημήτριος Αργυρόπουλος: Είναι ο πρώτος νεκρός της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που έπεσε κατά την εκτέλεση πολεμικής αποστολής, στις επιχειρήσεις του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου 1914-18. Καταταγείς αρχικά στο Πολεμικό Ναυτικό μεταπήδησε αργότερα στο Αεροπορικό Σώμα και ανέπτυξε αξιόλογη δράση στο Μακεδονικό Μέτωπο. Την 5η Ιουνίου του 1917, ενεπλάκη σε αερομαχία με γερμανικό καταδιωκτικό «Fokker», το αεροσκάφος του καταρρίφθηκε στη θάλασσα και βρήκε ηρωικό θάνατο. Ιωάννης Χαλκιάς: Κατατάχθηκε ως εθελοντής στο Αεροπορικό Σώμα κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων και διακρίθηκε για την τόλμη και το θάρρος του. Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο υπηρετούσε ως χειριστής αεροπόρος στην αεροπορική βάση της Θάσου, απ’ όπου πήρε μέρος στις επιχειρήσεις στο Μακεδονικό Μέτωπο. Τον Ιούνιο του 1917 έλαβε μέρος στις μεγάλες νυκτερινές αεροπορικές επιδρομές που είχαν οργανωθεί από τους συμμάχους εναντίον γερμανικών οχυρών των Δαρδανελλίων. Σε μία από τις αποστολές αυτές που έγινε στις 25 Ιουνίου 1917 το αεροσκάφος του καταρρίφθηκε από το ισχυρό αντιαεροπορικό πυρ του εχθρού και ο ίδιος συλληφθείς, αιχμάλωτος μαζί με τον παρατηρητή του, σημαιοφόρο Βαρθολομαίο Λάζαρη βρήκαν μαρτυρικό θάνατο.
Σπυρίδων Χάμπας: Προερχόμενος και αυτός από το Πολεμικό Ναυτικό μεταπήδησε το 1917 στο Αεροπορικό Σώμα και υπηρέτησε στην Αεροπορική Βάση Θάσου, απ΄όπου ανέπτυξε αξιόλογη πολεμική δράση στις επιχειρήσεις του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Τον Ιανουάριο του 1918 πήρε μέρος στις επιχειρήσεις κατά των γερμανικών θωρηκτών «Γκαίμπεν» και «Μπρεσλάου», τα οποία επέδραμαν κατά των συμμαχικών ναυτικών βάσεων του Αιγαίου. Στις 8 Ιανουαρίου 1918 το αεροσκάφος του καταρρίφθηκε από τα εχθρικά αντιαεροπορικά πυρά με αποτέλεσμα να βρει ηρωικό θάνατο στη θάλασσα του Ναγαρά, κοντά στον στόχο τον οποίο προ ολίγου είχε πλήξει με τα πολυβόλα του αεροσκάφους του.
Αλέξανδρος Ράλλης: Τον Οκτώβριο του 1917 στάλθηκε στη Γαλλία για τρίμηνη εκπαίδευση στην αεροπλοΐα. Στις αρχές του 1918 επέστρεψε στην Ελλάδα και αμέσως έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις στο Μακεδονικό Μέτωπο, έχοντας ως ορμητήριο το αεροδρόμιο Γοργόπης, όπου ήταν η έδρα της 532ης Μοίρας, στην οποία υπηρετούσε. Την άνοιξη του 1918 έλαβε μέρος στη μεγάλη μάχη του Σκρα, κατά την οποία διακρίθηκε για το θάρρος και την τόλμη του. Κατά την ημέρα της μεγάλης επιθέσεως στο Σκρα, την 30η Μαΐου 1918, ο λοχίας Ράλλης επιβαίνοντας στο υπ. αριθ. AR 235 αεροσκάφος ως χειριστής, με παρατηρητή το Γάλλο ανθυπασπιστή Laillet, βρήκε ηρωικό θάνατο λόγω καταρρίψεως του αεροσκάφους του από τα πυκνά αντιαεροπορικά πυρά του εχθρού. Από πληροφορίες αυτοπτών μαρτύρων προέκυψε ότι το αεροσκάφος του Αλέξανδρου Ράλλη πετούσε σε λίαν χαμηλό ύψος πάνω από τα εχθρικά χαρακώματα, τα οποία πυροβόλησε σφοδρά, αψηφώντας το ισχυρό αντιαεροπορικό πυρ του αντιπάλου. Η σορός του Ράλλη εναποτέθηκε στο κοιμητήριο Βοεμίτσας.
Αριστείδης Μωραϊτίνης: Το 1910 αποφοίτησε από τη Σχολή Δοκίμων με το βαθμό του σημαιοφόρου και κατατάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό, αλλά από τότε αισθανόταν αεροπόρος. Έτσι στις 24 Ιανουαρίου 1913, ενώ διαρκούσαν ακόμη οι Βαλκανικοί Πόλεμοι, έλαβε μέρος, ως παρατηρητής, στην πρώτη στον κόσμο πολεμική αεροπορική αποστολή Ναυτικής Συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στα Δαρδανέλλια και κατά την οποία ο Μωραϊτίνης κατάρτισε το πρώτο στον κόσμο από αέρος πολεμικό σχεδιάγραμμα των μονάδων και των θέσεων του εχθρικού Στόλου. Στη συνέχεια ο Μωραϊτίνης μεταπηδά στο Ναυτικό Αεροπορικό Σώμα και ιδρύει την πρώτη Ναυτική Αεροπορική Σχολή που εγκαταστάθηκε μεταξύ Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Εκπαίδευσε τα πρώτα στελέχη και ίδρυσε τη Ναυτική Αεροπορία, στη Θάσο, η οποία με τη συμμετοχή της Ελλάδας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο ανδρώθηκε και ανέπτυξε αξιόλογη δράση. Ο Μωραϊτίνης έλαβε μέρος σε πολλές αεροπορικές πολεμικές αποστολές και τιμήθηκε για τη δράση του από την ίδια τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία σε αναγνώριση των υπηρεσιών του στον κοινό αγώνα τού δώρησε ένα αεροσκάφος «Dehavilland – 9», πάνω στο οποίο τοποθετήθηκε μεταλλική πλάκα, στην οποία χαραχτηκαν τα αρχικα γράμματα D.S.O. Σπουδαιότερες αποστολές στις οποίες έλαβε μέρος ο Μωραϊτίνης είναι: -Οι ομαδικές νυκτερινές επιδρομές στη χερσόνησο Καλλίπολης τον Ιούλιο του 1917, -Η επιδρομή κατά του γερμανοβουλγαρικού αεροδρομίου της Δράμας το Μάρτιο του 1917, -Η επιδρομή κατά των γερμανικών θωρηκτών «Γκαίμπεν» και «Μπρεσλάου» τον Ιανουάριο του 1918, -Οι επανειλημμένοι βομβαρδισμοί της Σμύρνης καθ ‘ολο το 1917 και 1918, -Η αιφνιδιαστική επιδρομή και βομβαρδισμός του φρουρίου του Τσανάκ- Καλέ. Ογδόντα συνολικά βομβαρδισμοί, 25 ανθυποβρυχιακές περιπολίες, 15 συνοδείες αεροσκαφών, 27 επιθετικές περιπολίες, 18 αποστολές διώξεως, 20 αερομαχίες και 9 κατεστραμμένα εχθρικά αεροσκάφη κοσμούν την πολεμική δράση του Μωραϊτίνη. Την 20ή Δεκεμβρίου 1918 και ενώ είχε τελειώσει ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Αριστείδης Μωραϊτίνης απωλέσθη κατά την πτήση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα χωρίς ποτέ να γίνει τίποτε γνωστό για τις συνθήκες θανάτου του.