Ο καταγραφέας πτήσης του F – 4 Phantom που “έσκισε” τα κύματα ανοιχτά της Καλαμάτας έδειξε ότι η πτήση του αεροσκάφους πριν ακουμπήσει στην επιφάνεια της θάλασσας γινόταν στα 50 πόδια. Κι αυτό δεν ήταν στιγμιαίο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν η κάτι από παραπάνω χαμηλή διέλευση διήρκεσε πολλά λεπτά. Κάποιοι κάνουν λόγο για περισσότερο από 10 λεπτά! Κάποια στιγμή ήταν λογικό να γίνει το λάθος. Ανθρώπινο ή τεχνικό.
Το θέμα με το F – 4 Phantom δεν είναι τόσο απλό. Δεν πρόκειται δηλαδή για μια “απερισκεψία” της στιγμής . Είναι θέμα νοοτροπίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι ιπτάμενοι της ΠΑ χαρακτηρίζουν την Ανδραβίδα… “Ανδραβινιστάν”! Τα αεροσκάφη που υπηρετούν στις μοίρες της έχουν αποστολές που απαιτούν χαμηλές πτήσεις. Αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τα 50 και τα 100 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας. Οι πιλότοι είναι από την φύση τους σκληροτράχηλοι, ριψοκίνδυνοι και ανταγωνιστικοί. Αυτά τα χαρακτηριστικά όταν υπάρχει κάποιο μέτρο είναι πολύτιμα. Όταν χάνεται το μέτρο γίνονται θανάσιμοι κίνδυνοι.
Η νοοτροπία είναι γνωστή και η προσπάθεια να τιθασεύσουν την ενέργεια των χειριστών διαρκής. Δεν είναι τυχαίο ότι λίγες ημέρες πριν γίνει το συμβάν ο Α/ΓΕΑ Ευάγγελος Τουρνάς επισκέφθηκε την Ανδραβίδα , πέταξε με ένα από τα πολλά αεροσκάφη που συμμετέχουν στην άσκηση Ηνίοχος και έστειλε το μήνυμα ότι το “Ανδραβινιστάν” πρέπει να τελειώσει. Δεν εισακούστηκε. Πτήση από την Ανδραβίδα έκανε και ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας.
Ελπίζουμε το περιστατικό που δεν είχε ευτυχώς δυσάρεστες συνέπειες να γίνει για όλους μάθημα. Και για την ηγεσία και για τους “ζωηρούς” χειριστές.
Διαβάστε ακόμη:
Όλη η πτήση θρίλερ του F – 4 που παραλίγο να οδηγήσει σε τραγωδία! Επιβεβαίωση Onalert