Μπορεί οι ενδείξεις μέχρι ώρας να δείχνουν πως το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας και προορισμό το Τσανάκαλε να ευθύνεται για το ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε σήμερα το πρωί ανοιχτά της Σαλαμίνας, όταν για άγνωστο λόγο έπεσε πάνω στο ναρκοθηρευτικό “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού καταστρέφοντας την πρύμνη του, ωστόσο πολλά είναι τα ερωτήματα που έχουν προκύψει αναφορικά με το τι προκάλεσε το “θρίλερ”.
Όπως εξηγεί στο OnAlert.gr ο αντιναύαρχος ε.α του Πολεμικού Ναυτικού Γιώργος Ροΐδης είναι πολύ νωρίς για να υπάρξουν ακριβή συμπεράσματα, καθώς είναι πολλά τα στοιχεία που επιβάλλεται να μπουν στην εξίσωση που θα φανερώσουν την πραγματική αιτία του ατυχήματος, που ξύπνησε εικόνες από την τραγωδία του 1972 όταν το τάνκερ «World Hero» έπεσε πάνω το πολεμικό πλοίο “Μέρλιν” χάνοντας τότε την ζωή τους 44 μέλη του πληρώματος :
“Όλα τα ναυτικά ατυχήματα είναι περίεργα, ωστόσο έχουν μια αιτία. Αυτή την ώρα είναι αρκετά νωρίς για να βγάλει κάποιος συμπεράσματα για το πως προκλήθηκε. Οι ενδείξεις όμως δίνουν την δυνατότητα να υποθέσουμε πως την ευθύνη φαίνεται να την έχει το εμπορικό πλοίο. Δυστυχώς υπάρχουν έντονα στοιχεία με το ατύχημα που είχε συμβεί το Νοέμβριο του 1972 με το πολεμικό πλοίο “Μέρλιν” και το τάνκερ «World Hero». Τότε είχαμε θρηνήσει και νεκρούς καθώς 44 μέλη του πληρώματος του αποβατικού σκάφους του Π.Ν. «Μέρλιν», έχασαν τη ζωή τους. Το ατύχημα τότε είχε γίνει στο ύψος της Πειραϊκής εκεί που είναι στη στεριά ένας μεγάλος σταυρός. Τον σταυρό τότε για τα θύματα του συγκεκριμένου ατυχήματος τον είχαν τοποθετήσει”.
Πρέπει να ελεγχθούν όλα τα ναυτικά όργανα των πλοίων
“Δεν είναι μόνο θέματα της ταχύτητας που μπορεί να είχε αναπτύξει το εμπορικό πλοίο, αλλά και κακού υπολογισμού, να μην είχε δει εξαιτίας του μεγάλου όγκου το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ». Από την άλλη είναι και η μειωμένη προσοχή του πληρώματος του εμπορικού . Είναι πολλοί οι παράγοντες που παίζουν σ ένα ναυτικό ατύχημα. Στην αρχή δεν κρύβω ότι είχα φοβηθεί και για νεκρούς, μόλις είδα την πρώτη εικόνα ωστόσο ευτυχώς…”.
Τα εμπορικά πλοία αυτού του μεγέθους δεν έχουν καλή ορατότητα
“Όταν μιλάμε για στοιχεία δεν αναφερόμαστε μόνο στις καταθέσεις, αλλά και στα συστήματα των δυο καραβιών. Για το σημείο που έχει χτυπηθεί το “Καλλιστώ”, φαίνεται πως φταίει το εμπορικό. Το πρόβλημα είναι πως τα εμπορικά πλοία αυτού του μεγέθους δεν έχουν καλή ορατότητα μπροστά στην πλώρη τους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται εξαιτίας των conteiner ένας νεκρός τομέας στο σημείο αυτό. Συνήθως εκεί τοποθετούν έναν ιστό πλώρα και πάνω υπάρχει πάντα μια κάμερα, παλαιότερα στο σημείο υπήρχε οπτήρας. Γι αυτό λέμε πως είναι πολλά τα στοιχεία που μπαίνουν μέσα στην εξίσωση, ώστε να δούμε ποιος πραγματικά φταίει”.
Ρεπορτάζ: Θάνος Μακρογαμβράκης